Μπερτομέου: «Όραμα η Ευρωλίγκα με 16 συμβόλαια»
3 SHARES

Μπερτομέου: «Όραμα η Ευρωλίγκα με 16 συμβόλαια»

Ο Τζόρντι Μπερτομέου μίλησε για όλους και για όλα, αναλύοντας το όραμά του για την Ευρωλίγκα του μέλλοντος.

Στην επίσημη ιστοσελίδα της Euroleague μίλησε ο Τζόρντι Μπερτομέου, αναλύοντας όλα τα δεδομένα της διοργάνωσης. Ο Καταλανός έκανε αναφορές και στο μέλλον, υποστηρίζοντας πως έχει όραμα να δημιουργήσει μια λίγκα με 16 σταθερά συμβόλαια, για να αυξήσει τον ανταγωνισμό και τα έσοδα της διοργάνωσης.

Αναλυτικά όσα είπε:

-Καθώς είναι έτοιμη να αρχίσει η 20η σεζόν της σύγχρονης Ευρωλίγκας και κοιτάς πίσω, ποια ήταν τα ορόσημα του μετασχηματισμού της Ευρωλίγκας σε αυτό που είναι σήμερα;

«Είναι δύσκολο να πιστέψω ότι πέρασαν ήδη 20 χρόνια, αλλά είναι ένας λόγος να αισθανόμαστε ικανοποίηση που βλέπουμε ότι τα κλαμπ κατάφεραν να μετατρέψουν το όραμά τους σε πραγματικότητα. Μετά από 20 χρόνια δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Ευρωλίγκα είναι ένα στέρεο project και έχει πάρει τη θέση της ανάμεσα στα κορυφαία αθλητικά προϊόντα του κόσμου. Σύμφωνα με το SportBusiness, είμαστε η δεύτερη πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη αθλητική εταιρεία στην αγορά, κάτι που επίσης αποδεικνύει τις δυνατότητες που διαθέτει αυτή η λίγκα.

Η πιο κρίσιμη πρόκληση που είχαμε στο ξεκίνημα ήταν να φτιάξουμε μια κουλτούρα για το πρωτάθλημα ανάμεσα στις ομάδες που έπαιρναν μέρος σε αυτό, κάτι που δεν υπήρχε ποτέ στον ευρωπαϊκό αθλητισμό σε διεθνές επίπεδο. Να κατανοήσουμε ότι ο καθένας ήταν μικρό μέρος ενός μεγαλύτερου project, ότι η ομάδα ήταν πιο σημαντική από το άτομο και ότι η διοργάνωση θα έπρεπε να μετασχηματιστεί σε συνεταιρισμό τη στιγμή που οι παίκτες θα έβγαιναν από το γήπεδο. Ευτυχώς πετύχαμε σε αυτό και τούτη η επιτυχία υπήρξε ο ακρογωνιαίος λίθος της ανάπτυξης του πρωταθλήματος αυτές τις δύο δεκαετίες.

Μετά από αυτό, συνεχίσαμε να κάνουμε βήματα προς το συλλογικό όραμά μας, αλλά η πιο σημαντική κίνηση που πιθανώς κάναμε ήταν η δημιουργία της αποκαλούμενης αληθινής λίγκας πριν από τρία χρόνια. Αυτής στην οποία κάθε ομάδα αντιμετωπίζει όλες τις άλλες με σύστημα round robin, κάτι το οποίο, μαζί με τη εμπορική συνεργασία μας με την IMG, ανέβασε την εταιρεία μας σε άλλο επίπεδο.

Τώρα είναι η ώρα να χτίσουμε πάνω σε αυτό, να το κάνουμε ακόμα καλύτερο και να φέρουμε αυτό το υπέροχο προϊόν ακόμα πιο κοντά στους φιλάθλους, κάνοντας το ταυτόχρονα πιο ελκυστικό σε καινούρια και νεότερα σε ηλικία κοινά.

Είναι επίσης ώρα και για εορτασμούς, να σβήσουμε τα 20 κεράκια μας και να κοιτάξουμε πίσω στην ιστορία μας και σε αυτούς που την έκαναν μεγάλη. Θα δούμε κάποια πράγματα τη φετινή σεζόν, με τα οποία θα αναγνωρίσουμε και θα τιμήσουμε αυτή την ιστορία».

-Ανάμεσα στις καινοτομίες αυτής της σεζόν περιλαμβάνονται η επέκταση με δύο νέα συμβόλαια και και τα καινούρια κριτήρια αδειοδότησης από τη σεζόν 2020-21 και μετά. Μπορείς να εξηγήσεις γιατί έγιναν αυτές οι αλλαγές;

«Αυτές οι δύο αλλαγές, παρόλο που συμπίπτουν χρονικά, έχουν διαφορετική στόχευση.

Από τη μια πλευρά, η επέκταση με τα δύο νέα συμβόλαια ανταποκρίνεται στην ανάγκη να έχουμε δυνατή και στέρεα παρουσία σε δύο ευρωπαϊκές αγορές-κλειδιά, τη Γαλλία και τη Γερμανία. Η Βιλερμπάν και η Μπάγερν έχουν αποδείξει ότι αποτελεούν δύο projects, που ταιριάζουν με τη φιλοσοφία της Ευρωλίγκας εντός και εκτός γηπέδου και αυτά τα διετή συμβόλαια είναι ένα τεστ και για τη λίγκα και για τα κλαμπ προτού προχωρήσουν σε μόνιμη συνεργασία μέσω δεκαετούς συμβολαίου. Η Βιλερμπάν έχει μια φιλόδοξη ιδιοκτησία υπό τον Τόνι Πάρκερ και την Ολιμπίκ Λιόν, ενώ η Μπάγερν Μονάχου στη σχετικά βραχεία ύπαρξή της, έχει χωρίς αμφιβολία εξελιχθεί σε ένα από τα κορυφαία ευρωπαϊκά κλαμπ.

Η χορήγηση αδειών θα υποβληθεί σε κάποιες τροποποιήσεις, με πιο σημαντικό το πιο μεγάλο παράθυρο που θα ανοίξει στην πρόκριση μέσω Eurocup. Αντί μόνο για τον κάτοχο του τίτλου, και οι δύο φιναλίστ του Eurocup θα προκριθούν στην Ευρωλίγκα της επόμενης σεζόν. Επιπλέον, οι ομάδες που θα προκριθούν μέσω Eurocup θα αποκτήσουν την ευκαιρία να μείνουν για πάνω από μία σεζόν στην Ευρωλίγκα, ανάλογα με την απόδοσή τους, κάτι που διορθώνει μια αδυναμία την οποία είχαμε τα προηγούμενα χρόνια.

Τέλος, η αντικατάσταση των θέσεων που δίνονταν στα εγχώρια πρωταθλήματα από ετήσιες wild cards θα μας βοηθήσει να διασφαλίσουμε ότι οι υποψήφιες ομάδες για την Ευρωλίγκα θα πληρούν τα στάνταρ για να παίξουν σε αυτήν».

-Υπάρχει πλάνο για περεταίρω επέκταση ή αλλαγές στη διοργάνωση στο εγγύς μέλλον;

«Πιστεύω ότι έχουμε βρει το κατάλληλο σύστημα διεξαγωγής με τη round robin κανονική περίοδο, που εφαρμόσαμε εδώ και τρεις σεζόν. Οι αριθμοί αποδεικνύουν ότι αυτό είναι που θέλουν να βλέπουν οι φίλαθλοι – συνεχή δράση και αντιπαλότητες ανάμεσα στα κορυφαία κλαμπ και τους παίκτες. Οπότε, αυτό είναι ένα στοιχείο που δεν σχεδιάζουμε να αλλάξουμε και που οπωσδήποτε θα παραμείνει στο μέλλον.

Όποια αλλαγή γίνει στη διοργάνωση, θα προκύψει από μια επέκταση με γεωγραφικά κριτήρια, αλλά όχι απαραίτητα με την αύξηση των συμβολαίων. Είναι πολύ νωρίς να πούμε λεπτομέρειες, καθώς αυτές δεν έχουν συμφωνηθεί μεταξύ των κλαμπ, αλλά είναι γενικώς κατανοητό ότι για να πάμε τη λίγκα στο επόμενο επίπεδο, πρέπει να δουλέψουμε σκληρά στην ενδυνάμωση της σταθερότητας και της ανάπτυξης των εσόδων και της αξίας των ομάδων. Έχω κατ’ επανάληψη δηλώσει ότι το όραμά μου είναι να έχουμε μια λίγκα με 16 σταθερά συμβόλαια, που θα μας επιτρέψει να αναπτύξουμε συλλογικά το προϊόν, συν δύο επιπλέον συμβόλαια στο Eurocup μέσω ενός συστήματος με προβιβασμό και υποβιβασμό, που θα επιτρέψει σε φιλόδοξα και στέρεα projects να βρουν το δρόμο τους προς την ελίτ».

-Η Μεγάλη Βρετανία βρίσκεται ακόμα στα πλάνα της Ευρωλίγκας;

«Ναι, πάντα βρισκόταν και ακόμα βρίσκεται. Το 2000 οι Λόντον Τάουερς ήταν μέρος της λίγκας, κάτι που δείχνει ότι η φιλδοξία μας να μπούμε στη Μεγάλη Βρετανία ήταν υπαρκτή από την αρχή. Εκείνη την εποχή ούτε η λίγκα ούτε η ομάδα ήταν έτοιμες για γάμο, αλλά τώρα είμαστε σε πολύ πιο προχωρημένη και ώριμη κατάσταση και υπάρχουν πολλές ευκαιρίες που είναι δυνατό να ανοίξουν με το να βάλουμε ομάδα από τη Μεγάλη Βρετανία. Τόσο για τη λίγκα όσο και για την ίδια την ομάδα.

Συνεχίζουμε να κάνουμε αργά, αλλά ασφαλή βήματα ώστε να έχουμε μια ομάδα εκεί στο εγγύς μέλλον, αλλά είναι μια σύνθετη διαδικασία που απαιτεί την ευθυγράμμιση πολλών παραγόντων ώστε να διασφαλιστεί η επιτυχία.

Η Μεγάλη Βρετανία παραμένει μια αγορά έτοιμη να καλωσορίσει μια ομάδα της Ευρωλίγκας. Τα επίπεδα συμμετοχής στο μπάσκετ ανεβαίνουν πιο ψηλά απ’ ό,τι σε άλλα παραδοσιακά βρετανικά σπορ. Υπάρχουν πολλές κοινότητες Βρετανών σε μεγάλες μπασκετικές αγορές. Και υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για μια ομάδα να πετύχει εντός και εκτός γηπέδου. Αλλά πρέπει να το πάμε βήμα βήμα. Πρώτα, να ταυτοποιήσουμε το σωστό project και τη σωστή επένδυση. Και μετά να καταρτίσουμε ένα πλάνο ώστε να βοηθήσουμε κάθε υποψήφια ομάδα να δημιουργήσει ένα project με στέρεες βάσεις στην κοινωνία, ενώ παράλληλα να δημιουργείται βάση στην κοινωνία ικανή να υποστηρίξει την ομάδα».

-Η περασμένη σεζόν ήταν πιθανώς η πιο συναρπαστική της ιστορίας σύμφωνα με πολλούς ειδικούς. Τι περιμένεις από τη σεζόν που πρόκειται να αρχίσει;

«Περιμένω να είναι ακόμα καλύτερη από την αρχή ως το τέλος. Οι ομάδες είναι γεμάτες με απίστευτο ταλέντο, που εγγυάται σπουδαίο θέαμα στο παρκέ.

Πέρα από αυτό, τα κλαμπ εργάζονται συνεχώς ομαδικά και ατομικά για να προσφέρουν στους φιλάθλους, οπουδήποτε κι αν βρίσκονται, μια ακόμα καλύτερη εμπειρία που να ταιριάζει στην υψηλού επιπέδου ποιότητα που προσφέρεται εντός γηπέδου. Όσον αφορά τους φιλάθλους, αναγνωρίζουμε ότι τίποτα δεν είναι αρκετό και βάζουμε συνεχώς νέες προκλήσεις στους εαυτούς μας στο πώς κάνουμε τα πράγματα και πώς μπορούμε να τα κάνουμε καλύτερα.

Αυτή η σεζόν θα αποκαλύψει μια σειρά από συλλογικές πρωτοβουλίες που θα επιχειρήσουν να βελτιώσουν την εμπειρία του φιλάθλου πέρα από αυτό που συμβαίνει στο γήπεδο. Θέλουμε να προσφέρουμε μια ανεπανάληπτη εμπειρία σε όλους τους φιλάθλους από τη στιγμή που θα φύγουν από τα σπίτια τους μέχρι που θα επιστρέψουν σε αυτά μετά τους αγώνες. Ένα παράδειγμα είναι ο Κώδικας Συμπεριφοράς που θα είναι υποχρεωτικός για κάθε άτομο μέσα στα γήπεδα της Ευρωλίγκας. Θα συνοδεύεται από άλλα μέτρα, όπως νέα στάνταρντς για τα γήπεδα, στα οποία τα κλαμπ θα πρέπει να εναρμονιστούν και σταδιακά να εφαρμόσουν τα επόμενα χρόνια».

-Αναφέρθηκες στο Eurocup. Τι να περιμένουν οι φίλαθλοι από αυτή τη τη διοργάνωση φέτος;

«Το Eurocup είναι μια τρομερά συναρπαστική διοργάνωση με τεράστια ποιότητα εντός γηπέδου. Χρόνο με το χρόνο αποδεικνύει ότι γίνεται όλο και πιο ελκυστική για τους φιλάθλους, και εμείς από την πλευρά μας προσπαθούμε να εφαρμόσουμε παρόμοια με αυτά της Ευρωλίγκας.

Αυτή τη σεζόν με την επιστροφή των κλαμπ από την Ελλάδα και το Ισραήλ, θα γίνει ακόμα πιο δυνατό. Και με την προσθήκη μιας δεύτερης θέσης από το Eurocup στην Ευρωλίγκα, πιστεύω ότι η διοργάνωση θα γίνει πιο συναρπαστική από ποτέ»!

-Εκτός γηπέδου, έχετε δώσει έμφαση στην ενδυνάμωση της σταθερότητας των κλαμπ και τον μεταξύ τους ανταγωνισμό. Μπορείς να εξηγήσεις με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό;

«Εκτός από τη συνήθη εμπορική δραστηριότητα της λίγκας, αποτελεί καθήκον μας να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο που θα εγγυάται δίκαιο ανταγωνισμό μεταξύ των ομάδων, και παράλληλα να ωθήσουμε τις ομάδες ώστε να αναπτύξουν την απόδοση των ατόμων τους. Αυτοί είναι οι δύο πιο σημαντικοί πυλώνες όταν μιλάμε για διατήρηση του δίκαιου ανταγωνισμού και ισορροπίας ενδυναμώνοντας παράλληλα τη βιωσιμότητα της λίγκας και των μελών της.

Στη διάρκεια της περσινής σεζόν εργαστήκαμε με τα κλαμπ και με εξωτερικούς συμβούλους ώστε να ταυτοποιήσουμε τους πιο σημαντικούς παράγοντες που μπορεί να δημιουργήσουν ανισορροπία στις επιχειρηματικές ευκαιρίες σε διάφορες χώρες. Το συμπέρασμα αυτής της εργασίας ήταν ότι, ενώ είναι προφανές πως υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των φορολογικών νομοθεσιών που ισχύουν στις διάφορες αγορές, οι συνθήκες που επικρατούν στις αγορές και οι ευκαιρίες που δημιουργούν για τα κλαμπ ώστε να δημιουργήσουν έσοδα, τείνουν να αντισταθμίσουν αυτές τις διαφορές. Με λίγα λόγια, αγορές με υψηλή φορολογία κανονικά προσφέρουν καλύτερες συνθήκες ώστε να αναπτυχθούν οι επιχειρήσεις και αντίστροφα. Γι’ αυτό, το συμπέρασμα ήταν ότι ο παράγοντας που θα μπορούσε πραγματικά να επηρεάσει την ισορροπία του ανταγωνισμού ήταν οι αποκαλούμενες εισφορές των μετόχων ή αυτά τα έσοδα που δεν δημιουργούνται απ’ ευθείας από την αγορά. Και συμφωνήθηκε να αναληφθεί δράση και να θεσπιστούν αυστηροί κανόνες αναφορικά με αυτό. Τα κλαμπ αποφάσισαν να μειώσουν σταδιακά την επιτρεπόμενη εισφορά των μετόχων τα επόμενα χρόνια με στόχο να πέσει κάτω από το 65%, ως το 40% τη σεζόν 2022-23 με κυρώσεις παρόμοιες με τον αμερικάνικο φόρο πολυτελείας, ο οποίος κυμαίνεται από 10% ως 180% του ποσού της υπέρβασης.

Από την άλλη πλευρά πιστεύουμε σταθερά ότι είναι εξίσου σημαντικό να εργαστούμε ώστε να βοηθήσουμε τα κλαμπ να διευρύνουν τα έσοδά τους από την αγορά. Γι’ αυτό δημιουργήσαμε την Euroleague Business Operations and Club Services, μέσω της οποίας τα κλαμπ μοιράζονται πληροφορίες, βέλτιστες πρακτικές και ατομικά σχέδια ανάπτυξης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους. Μετά από δύο χρόνια η EL BOCS εντατικοποιεί τώρα τη δραστηριότητά της και όλα τα κλαμπ την έχουν ενστερνιστεί ως μια ευκαιρία να οδηγήσουν την επιχειρηματική απόδοσή τους στο επόμενο επίπεδο».

-Σε μόλις μία σεζόν είδαμε παίκτες, προπονητές και διαιτητές να σχηματίζουν τις δικές τους ενώσεις και να αρχίζουν συζητήσεις με τη λίγκα. Γιατί έγινε αυτό;

«Η λίγκα έφτασε σε επίπεδα ωριμότητας και πολυπλοκότητας που απαιτούν την ύπαρξη καθαρών και επίσημων διαύλων επικοινωνίας με όλους τους παράγοντές της. Παρόλο που αυτό επιτεύχθηκε με τα κλαμπ, δεν είχε γίνει κάτι ανάλογο με άλλους παράγοντες-κλειδιά.

Τα περασμένα χρόνια η λίγκα έγινε πολύ απαιτητική όσον αφορά τη διανομή του προϊόντος της από όλους τους παράγοντές της, αλλά η εξέλιξη και βελτίωσή της απαιτεί τη διασφάλιση ότι αυτό θα γίνεται με τρόπο ενοποιημένο και ότι όλοι οι παράγοντες θα είναι ευθυγραμμισμένοι με τους γενικούς στόχους. Παράλληλα διασφαλίζουμε τις καλύτερες συνθήκες εργασίας για τον καθένα.

Χαιρετίζουμε τη δημιουργία των ενώσεων παικτών, προπονητών και διαιτητών, καθώς είμαστε βέβαιοι αυτοί οι φορείς θα μας βοηθήσουν να χτίσουμε μια ισχυρότερη Ευρωλίγκα».

-Πολλοί άνθρωποι απαιτούν από τους μεγάλους οργανισμούς να συνεισφέρουν στην κοινωνία. Ποια είναι τα σχέδια της Ευρωλίγκας πάνω σε αυτό;

«Αναγνωρίζουμε ότι με την ανάπτυξη της δημοφιλίας μας είναι και μεγαλύτερη η ευθύνη να εμπνέουμε τους άλλους. Τα κλαμπ το αναγνωρίζουν αυτό και βρίσκονται σε πιο στενή επαφή με αυτές τις προκλήσεις στις κοινότητές τους. Οι παίκτες και οι προπονητές μας οπωσδήποτε το αναγνωρίζουν επίσης, και έχουν όλο και μεγαλύτερες απαιτήσεις από εμάς, τα κλαμπ και τις λίγκες, να τους βοηθήσουμε να έχουν απήχηση στην κοινωνία.

Έχουμε τις σταθερές απόψεις μας σε μια σειρά από θέματα που κατά την άποψή μας είναι σημαντικά όσον αφορά την κοινωνική πρόοδο και θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε τη φωνή μας για να τις εκφράζουμε, αλλά εστιάζουμε στο να κατανοήσουμε πού είμαστε δυνατοί και έχουμε καλή θέση ώστε να έχουμε απήχηση.

Όσον αφορά τις κοινότητες, εστιάζουμε κυρίως στις προσπάθειές μας σε δύο πεδία. Πρώτα, στο πρόγραμμά μας One Team, που ιδρύθηκε το 2012, όπου χρησιμοποιούμε μια κοινή μεθοδολογία και για τα 40 κλαμπ προσαρμοσμένη στις συγκεκριμένες ανάγκες κάθε κοινωνίας. Το πρόγραμμα One Team απευθύνεται σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν κίνδυνο αποκλεισμού και διδάσκει τις αξίες της ζωής μέσα από το μπάσκετ. Αξίες που μπορούν να εφαρμοστούν στις ζωές τους και να τις βελτιώσουν. Με τη βοήθεια των κλαμπ και των παικτών μας, το πρόγραμμα έχει ήδη υπερβεί τους 16.000 μετέχοντες.

Δεύτερον, πέρυσι εγκαινιάσαμε την Ακαδημία της Ευρωλίγκας, Ξεκινώντας από τέσσερις χώρες (Ισπανία, Ισραήλ, Τουρκία, Ελλάδα), η Ακαδημία της Ευρωλίγκας προωθεί τη συμμετοχή των νέων δημιουργώντας υγιή ανταγωνισμό και ενσταλάζοντας τις αξίες των σπορ και του μπάσκετ ειδικότερα. Μετά από μια επιτυχημένη πρώτη σεζόν, τώρα αναζητούμε τον τρόπο να διευρύνουμε το πρόγραμμά σε άλλες τρεις ή τέσσερις αγορές, με τη συμμετοχή πάνω από 7.000 παιδιών».

-Πώς σκοπεύετε να προσελκύσετε νεανικά κοινά σε μια αγορά όπου παρατηρείται τόσο μεγάλος συνωστισμός;

«Δε νομίζω ότι έχουμε μυστική συνταγή γι’ αυτό ή κάποιος άλλος έχει. Κατά τη γνώμη μου είναι απλά θέμα της προσπάθειας που κάνεις, του πόσο σκληρά προσπαθείς να κατανοήσεις τι θέλουν οι φίλαθλοι, βάζοντας με ειλικρίνεια τον εαυτό σου στη θέση τους, βιώνοντας τις εμπειρίες που αυτοί βιώνουν, ακούγοντας και, φυσικά, όντας αρκετά πρόθυμος να προσαρμοστείς σε αυτές τις απαιτήσεις, κάτι που πολλές φορές είναι και το πιο δύσκολο.

Το ότι βάζουμε τον φίλαθλο πάνω απ’ όλα αποτυπώνεται στον τρόπο που κάνουμε τα πράγματα.

Είμαστε τυχεροί, διότι οι οπαδοί μας έχουν πιο νεανικό προφίλ απ’ ό,τι στα περισσότερα από τα υπόλοιπα σπορ και έχουν επίσης υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο. Αλλά τώρα είναι καθήκον μας να βρούμε τους καλύτερους τρόπους για να τους μιλήσουμε, να τους παρουσιάσουμε περιεχόμενο ελκυστικό και να τους προσελκύσουμε στο άθλημα.

Προφανώς η τεχνολογία παίζει ρόλο κλειδί εδώ και γι’ αυτό εντείνουμε τις προσπάθειές μας στο να εντοπίζουμε τις πιο εξελιγμένες τεχνολογίες που θα μας επιτρέψουμε να το κάνουμε αυτό. Πριν από δύο χρόνια λανσάραμε το EB Tech Challenge για να εντοπίσουμε τις πρωτοποριακές τεχνολογίες εκείνες που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στο επαγγελματικό μπάσκετ και να δώσουν ώθηση στην κουλτούρα της εταιρείας γύρω από την τεχνολογία. Επίσης αναπτύσσουμε μια σειρά πρωτοβουλιών για να προωθήσουμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό, που θα επιτρέψει στα κλαμπ να δώσουν απαντήσεις σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, εστιάζοντας κυρίως στην επένδυση στην τεχνολογία, τη γνώση και το ανθρώπινο δυναμικό.

Πέρα από την τεχνολογία, που είναι προφανώς σημαντική, είναι κρίσιμο να έχουμε ψηφιακή κουλτούρα και την κατάλληλη δομή και γνώση ώστε να αντιμετωπίσουμε τις μελλοντικές προκλήσεις στον αθλητισμό».

-Το Final Four του 2020 θα γίνει στην Κολωνία. Το τρίτο στη Γερμανία. Τι περιμένεις;

«Πάντα λέγαμε ότι η Γερμανία είναι μια στρατηγική αγορά για μας και είναι επίσης μια αναπτυσσόμενη αγορά, ειδικά τα τελευταία χρόνια. Το φάιναλ φορ είναι μια γιγαντιαία έκθεση της λίγκας μας και έχει μεγάλη απήχηση στην πόλη όπου φιλοξενείται. Γι’ αυτό έχουμε πάει άλλες δύο φορές στη Γερμανία, στο Βερολίνο, και τώρα επιστρέφουμε για μία τρίτη φορά, σε διαφορετική πόλη αυτή τη φορά.

Αλλά πέρα από αυτό, η Γερμανία είναι πολύ ελκυστική χώρα για τους εμπορικούς συνεργάτες μας και το γήπεδο της Κολωνίας προσφέρει μεγάλες δυνατότητες.

Επίσης θα είναι η πρώτη μας φορά στην Κολωνία και πολλοί από όσους παρακολουθούν το φάιναλ φορ είναι πολύ πιστοί και πάνε παντού κάθε χρόνο, οπότε το να προσφέρουμε σε αυτούς τους πιστούς οπαδούς ένα νέο προορισμό ήταν ένας βασικός λόγος που μας ώθησε σε αυτή την απόφαση.

Όταν βάζεις όλα αυτά τα συστατικά μαζί, η ερώτηση δεν θα έπρεπε να είναι “γιατί;”, αλλά “γιατί όχι”»;

-Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις για το μέλλον;

«Βρισκόμαστε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα χρονική συγκυρία για την Ευρωλίγκα. Πρέπει να διαμορφώσουμε το μέλλον της λίγκας. Εργαζόμαστε στο χτίσιμο του στρατηγικού μας πλάνου για τα επόμενα χρόνια.

Πιστεύω ότι οι πιο σημαντικές προκλήσεις είναι να εμπεδώσουμε ακόμα περισσότερο τη σταθερότητα και βιωσιμότητα της λίγκας και να αναπτύξουμε τις αξίες της σε όλα τα επίπεδα. Να αναπτύξουμε επίσης το αποτύπωμά μας σε σημαντικές αγορές και να επεκτείνουμε τη βάση των οπαδών μας, ανάμεσα σε παραδοσιακά και νεανικά κοινά. Όλοι αυτοί οι στόχοι διασυνδέονται και πιστεύω ότι έχουμε ήδη βάλει πολύ γερά θεμέλια ώστε να εξασφαλίσουμε πως είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε σε αυτές τις προκλήσεις».


Μπαρτσελόνα: Χάνει Ντεμπελέ
Μπαρτσελόνα: Χάνει Ντεμπελέ
Τσέφεριν: «Ανυπομονώ να συνεργασθώ με τον Αλ Κελαϊφί»
Τσέφεριν: «Ανυπομονώ να συνεργασθώ με τον Αλ Κελαϊφί»
Στον τελικό του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος πάλης η Πρεβολαράκη
Στον τελικό του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος πάλης η Πρεβολαράκη
Παναθηναϊκός: Προλαβαίνει ΠΑΟΚ ο Σένκεφελντ! (Photos)
Παναθηναϊκός: Προλαβαίνει ΠΑΟΚ ο Σένκεφελντ! (Photos)

Πάσχα 2021: Σαρωτικοί έλεγχοι για μπλόκο στη μετακίνηση εκτός νομού – Παρασκευή οι ανακοινώσεις

Πάσχα 2021: Σαρωτικοί έλεγχοι για μπλόκο στη μετακίνηση εκτός νομού – Παρασκευή οι ανακοινώσεις

Φοροελαφρύνσεις: Στο 22% ο φορολογικός συντελεστής – Μόνιμη η μείωση προκαταβολής φόρου

Φοροελαφρύνσεις: Στο 22% ο φορολογικός συντελεστής – Μόνιμη η μείωση προκαταβολής φόρου

Πελώνη στο Newsbomb.gr: Έρχονται ανακοινώσεις για τον εμβολιασμό των 30 - 39 και 40 - 49

Πελώνη στο Newsbomb.gr: Έρχονται ανακοινώσεις για τον εμβολιασμό των 30 - 39 και 40 - 49

Κεραμέως για σχολεία: Παρατείνεται η σχολική χρονιά - Δεν θα γίνουν προαγωγικές εξετάσεις

Κεραμέως για σχολεία: Παρατείνεται η σχολική χρονιά - Δεν θα γίνουν προαγωγικές εξετάσεις

Θρίλερ στη Βούλα: Η κατάθεση για το μυστηριώδη θάνατο 31χρονου σεφ

Θρίλερ στη Βούλα: Η κατάθεση για το μυστηριώδη θάνατο 31χρονου σεφ

Λοταρία αποδείξεων - aade.gr: Έγινε η κλήρωση για τον Μάρτιο - Δείτε αν κερδίσατε 1.000 ευρώ

Λοταρία αποδείξεων - aade.gr: Έγινε η κλήρωση για τον Μάρτιο - Δείτε αν κερδίσατε 1.000 ευρώ

Πολεμικό Ναυτικό: Έρχονται οι «φονιάδες» των τουρκικών υποβρυχίων-Το 2021 το πρώτο Romeo στην Ελλάδα

Πολεμικό Ναυτικό: Έρχονται οι «φονιάδες» των τουρκικών υποβρυχίων-Το 2021 το πρώτο Romeo στην Ελλάδα

Survivor: Σοκ για Τριαντάφυλλο - Τον χώρισε η σύζυγός του; Όλη η αλήθεια

Survivor: Σοκ για Τριαντάφυλλο - Τον χώρισε η σύζυγός του; Όλη η αλήθεια

Survivor: Αυτός ο παίκτης αποχώρησε από τον Άγιο Δομίνικο (21/4) - Πανηγύρια στην μπλε ομάδα

Survivor: Αυτός ο παίκτης αποχώρησε από τον Άγιο Δομίνικο (21/4) - Πανηγύρια στην μπλε ομάδα

Ουκρανία: Βίασε και έπνιξε την 5χρονη κόρη της συζύγου του επειδή του ζήτησε διαζύγιο

Ουκρανία: Βίασε και έπνιξε την 5χρονη κόρη της συζύγου του επειδή του ζήτησε διαζύγιο

Πατρινός έριξε 400 ευρώ στο Κίνο, τα έχασε και άρχισε να τρέχει χωρίς να πληρώσει (pic)

Πατρινός έριξε 400 ευρώ στο Κίνο, τα έχασε και άρχισε να τρέχει χωρίς να πληρώσει (pic)

Survivor: Ο Αλέξης Παππάς έφυγε με «φουσκωμένο» τραπεζικό λογαριασμό (vid)

Survivor: Ο Αλέξης Παππάς έφυγε με «φουσκωμένο» τραπεζικό λογαριασμό (vid)