Αλλαγή κανονισμών στην F1
Αλλαγή πλεύσης μέσω νέων κανονισμών για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 από το 2013. Η κυριότερη διαφοροποίηση γίνεται στους κινητήρες για οικονομία, αντοχή και χαμηλότερους ρύπους.
Μεγαλύτερη ασφάλεια, μείωση του κόστους αλλά και οικονομία καυσίμων είναι μερικοί από τους έμμεσους στόχους, των νέων προδιαγραφών ενώ οι άμεσοι παραμένουν η αύξηση στο θέαμα και ο έντονος συναγωνισμός.
Τετρακύλινδρους κινητήρες 1.600 κ.εκ θα «φορούν» τα μονοθέσια της Formula 1 από το 2013, όπως εγκρίθηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (WMSC). Στη διάρκεια της χθεσινής (3/6) συνεδρίασής του, η οποία έγινε στην Βαρκελώνη, εγκρίθηκαν και οι τεχνικοί κανονισμοί της Φόρμουλα Ένα για το 2013, οι οποίοι αναφέρουν μεταξύ άλλων τα εξής:
Τα μοτέρ με υψηλή πίεση ψεκασμού βενζίνης έως 500 bar με μάξιμουμ 12.000 σ.α.λ, με εκτεταμένα συστήματα διαχείρισης ενέργειας και ανάκτησης ενέργειας (το γνωστό KERS).
Οι αεροδυναμικοί κανονισμοί έχουν βασιστεί στους κανόνες του 2011, με τροποποιήσεις, προκειμένου να βελτιωθεί η αεροδυναμική απόδοση, ενώ μαζί με την εφαρμογή και άλλων κανόνων θα συμβάλουν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά 35%.
Το ύψος της άκρης της εμπρός αεροτομής του μονοθέσιου θα είναι περιορισμένο, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια σε περίπτωση πλαγιομετωπικής σύγκρουσης.
Επιβάλεται περιορισμός στη μετάδοση (σχέσεις στο κιβώτιο, αριθμός κιβώτιων ταχυτήτων), με σκοπό τη μείωση του κόστους.
Το συνολικό βάρος του μονοθέσιου δεν πρέπει να είναι μικρότερο από 660 κιλά.