H Honda στο WTCC
Η Honda ανακοίνωσε ότι ο Ιταλός Γκαμπριέλι Ταρκουίνι και ο Πορτογάλος Τιάγκο Μοντέϊρο θα είναι οι εργοστασιακοί οδηγοί της ομάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού της FIA (WTCC).
Η Honda ήδη έχει επιβεβαιώσει από το Φεβρουάριο του 2012 τη συμμετοχή της στο WTCC από το 2013 και μετά, με μία εργοστασιακή ομάδα δύο αυτοκινήτων -Honda Racing Team J.A.S.– υπό την επίβλεψη της J.A.S. Motorsport (Μιλάνο, Ιταλία), συνεργάτη της Honda για σειρά ετών στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η J.A.S. Motorsport αυτή τη στιγμή εξελίσσει το Ευρωπαϊκό Honda Civic 5-θ για το WTCC, ενώ η Honda R&D δημιούργησε έναν ολοκαίνουργιο 4κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 λίτρων στο κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης στο Τοσίγκι (Ιαπωνία). Στο πλαίσιο του προγράμματος εξέλιξης, η Honda θα συμμετάσχει στο WTCC από φέτος με ένα μόνο αυτοκίνητο. Στο τιμόνι του Honda Civic WTCC θα είναι ο πρώην πιλότος της F1, Τιάγκο Μοντέϊρο ο οποίος θα τρέξει σε τρεις αγώνες, ξεκινώντας από τη Σουζούκα τον Οκτώβριο του 2012. Κουβαλώντας μία τεράστια αγωνιστική εμπειρία, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Αυτοκινήτων Τουρισμού 2009 Ταρκουίνι θα βοηθήσει επίσης την εργοστασιακή ομάδα στην εξέλιξη του αυτοκινήτου. Και οι δύο οδηγοί θα τρέξουν σε όλο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (FIA WTCC) το 2013.
Σχολιάζοντας την ανακοίνωση συνεργασίας με τους δύο οδηγούς, ο Χίντεο Σάτο, Γενικός Διευθυντής Αγωνιστικού Τμήματος της Honda στην Ιαπωνία, δήλωσε: «Είμαστε ευτυχείς με την επιστροφή του Γκαμπριέλι και με ενθουσιασμό καλωσορίζουμε τον Τιάγκο στην αγωνιστική οικογένεια της Honda για πρώτη φορά. Και οι δύο είναι πρώην πιλότοι της Formula 1 και έχουν αποδείξει πολλές φορές ότι ανήκουν στην ελίτ των παγκόσμιων οδηγών αυτοκινήτων τουρισμού. Είμαστε πεπεισμένοι ότι και οι δύο οδηγοί θα συμβάλλουν στην επιτυχία του Honda Civic στο FIA WTCC. Θα ήθελα επίσης να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στη FIA και τη Eurosport Events, καθώς έπαιξαν καθοριστικό ρόλο για να μπορέσουμε να συμμετάσχουμε στο WTCC από φέτος».
Η αγωνιστική καριέρα του Γκαμπριέλι Ταρκουίνι ξεκίνησε στο karting, όπου αναδείχτηκε Ιταλός και Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Στη συνέχεια έτρεξε στη Formula 3000 για τρεις σεζόν, και ακολούθησε η F1, όπου συμμετείχε σε 78 Grand Prix και συνεργάστηκε με ομάδες όπως η Osella, Coloni, AGS, Fondmetal και Tyrrell. Το 1994 ο Ιταλός έκανε μία επιτυχημένη στροφή στα αυτοκίνητα τουρισμού. Ξεκινώντας με το Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (BTCC), κέρδισε τον τίτλο την πρώτη κιόλας σεζόν. Το 1997 ξεκίνησε μία πενταετή συνεργασία με τη Honda, πρώτα στο BTCC στο τιμόνι ενός Honda Accord. Το 1998 μετέβη στη Γερμανία για να υποστηρίξει την προσπάθεια της Honda στο STW Cup και το 2000 επέστρεψε στο BTCC. Αυτή η πρώτη «εποχή Honda» έληξε το 2001 και σηματοδοτήθηκε με νίκες σε εννέα αγώνες του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού. Από τότε, ο Ταρκουίνι τρέχει στο FIA WTCC, με πιο επιτυχημένη τη σεζόν του 2009 όταν κέρδισε τον τίτλο των οδηγών στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.
Την ίδια χρονιά που ο Ταρκουίνι προσήλθε για πρώτη φορά στη Honda (1997), ο Τιάγκο Μοντέϊρο έκανε ντεμπούτο στο Γαλλικό Porsche Carrera Cup. Μετά από ένα διάστημα στη Γαλλική Formula 3 και το Πρωτάθλημα GT, αγωνίστηκε στη Formula 3000 το 2002, και στη συνέχεια στο Αμερικανικό Πρωτάθλημα Champ Car το 2003. Κατόπιν σειρά είχε η F1, όπου οδήγησε για τις ομάδες Jordan Grand Prix, Midland F1 και Spyker F1. Στο Grand Prix των ΗΠΑ το 2005 τερμάτισε στην 3η θέση του βάθρου των νικητών και την ίδια χρονιά κατέρριψε ρεκόρ με τον υψηλότερο αριθμό τερματισμών σε μία σεζόν σαν rookie (18) – ένα ρεκόρ που κατέχει μέχρι σήμερα. Ο Μοντέϊρο προσήλθε στο FIA WTCC το 2007, όπου εξακολουθεί να αγωνίζεται στο υψηλότερο επίπεδο.