Η Formula 1 αρχίζει και οι μηχανές… ζεσταίνονται!
SHARE

Η Formula 1 αρχίζει και οι μηχανές… ζεσταίνονται!

Την Κυριακή (25/3, 08:10, ώρα Ελλάδας) ανοίγει στην Αυστραλία η «αυλαία» της σεζόν.

Η 25η Μαρτίου 2018 είναι διπλή γιορτή για τους Έλληνες. Φέτος, όμως, η συγκεκριμένη ημερομηνία αποτελεί... γιορτή και για τους φιλάθλους της Formula 1 ανά την υφήλιο, καθώς εκείνη την ημέρα (08:10 ώρα Ελλάδας) «ανοίγει η αυλαία» του πρωταθλήματος για το 2018. Σχεδόν τέσσερις μήνες μετά την ολοκλήρωση της περυσινής σεζόν, ομάδες και οδηγοί θα πάρουν θέση στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, για το πρώτο από τα 21 γκραν πρι του φετινού «μαραθωνίου», ο οποίος θα δοκιμάσει τις αντοχές τους, αλλά και αυτές των μονοθεσίων τους. Η ευχή όλων των φιλάθλων είναι το νέο πρωτάθλημα να είναι συναρπαστικό και οι τίτλοι να κριθούν στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, προκειμένου το ενδιαφέρον τους να διατηρηθεί αμείωτο έως τις 25 Νοεμβρίου, όταν θα διεξαχθεί το τελευταίο γκραν πρι της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι.

Η Mercedes αρχίζει τη σεζόν με στόχο να υπερασπιστεί τους τίτλους που κατέκτησε πέρυσι στους οδηγούς (με τον Λιούις Χάμιλτον) και τους κατασκευαστές, με τις υπόλοιπες ομάδες να επιδιώκουν να την... γκρεμίσουν από το «θρόνο» της. Παρότι οι καιρικές συνθήκες περιόρισαν τη... δράση στο πρώτο τετραήμερο στη Βαρκελώνη, η γερμανική ομάδα έδειξε στις δοκιμές εξέλιξης που έλαβαν χώρα στην Ισπανία ότι και φέτος θα είναι πρωταγωνιστής. Και αυτό γιατί τα «ασημένια βέλη» «έγραψαν» τα περισσότερα χιλιόμετρα στη Βαρκελώνη, αφού κάλυψαν 1.040 γύρους, ήτοι 4.841 χιλιόμετρα, ενώ ακολούθησε η Ferrari με 929 γύρους (4.324 χιλιόμετρα). Οι αποστάσεις που διανύουν τα μονοθέσια των ομάδων αποτελούν έναν ισχυρό δείκτη για την αξιοπιστία τους, όπερ σημαίνει ότι οι δύο προαναφερθείσες ομάδες θα δώσουν «μάχη» για τους τίτλους. Επιπλέον, η «σκουντερία» σημείωσε και τον καλύτερο χρόνο στις δοκιμές της Βαρκελώνης.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ σημείωσε επίδοση 1:17.182 με τη νέα, εξαιρετικά μαλακή γόμα (hypersoft) της Pirelli, ενώ οι «κόκκινοι» είχαν και τον δεύτερο καλύτερο χρόνο των χειμερινών δοκιμών, αφού ο Κίμι Ραϊκόνεν με τη hypersoft γόμα «γύρισε» την πίστα της Βαρκελώνης σε 1:17.221 (σ.σ. ο Φινλανδός είχε σημειώσει τον καλύτερο χρόνο στις περυσινές δοκιμές στη Βαρκελώνη με την πολύ μαλακή γόμα με 1:18.634). Βέβαια, υπάρχουν πολλές άγνωστες παράμετροι για τους συγκεκριμένους χρόνους, όπως το φορτίο καυσίμου και το «στήσιμο» του κάθε μονοθεσίου την ώρα που σημειώθηκαν οι εν λόγω επιδόσεις, ωστόσο αυτές αφήνουν να εννοηθεί ότι το φετινό αυτοκίνητο της Ferrari... πετάει. Γρήγορη έδειξε ότι θα είναι και η Red Bull, καθώς ο Ντάνιελ Ρικιάρντο με τη hypersoft γόμα σημείωσε την τέταρτη καλύτερη επίδοση στις δοκιμές της Βαρκελώνης με 1:18.047. Εφόσον επιβεβαιωθεί αυτό το «σενάριο», οι τρεις καλύτερες ομάδες του 2017 θα δώσουν και φέτος «μάχη» για τους τίτλους.

2 copy

Σε ό,τι αφορά τις ομάδες και τους παρόχους μονάδων ισχύος, η McLaren έβαλε τέλος στη συνεργασία της με τη Honda και σύναψε συμφωνία με τη Renault, κίνηση που «έπεισε» τον Φερνάντο Αλόνσο να ανανεώσει με την ομάδα και για το 2018. Επίσης, η Toro Rosso «χώρισε» με τη Renault -επιτρέποντας στη McLaren να ολοκληρώσει τη δική της συμφωνία με τη γαλλική εταιρεία- και έφτασε σε συμφωνία με τη Honda. Στο πλαίσιο των περίπλοκων διαπραγματεύσεων, η Red Bull συμφώνησε να δανείσει τον οδηγό της Toro Rosso, Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ, στην εργοστασιακή ομάδα της Renault. Μάλιστα, ο Ισπανός «έτρεξε» για λογαριασμό της γαλλικής ομάδας στους τελευταίους τέσσερις αγώνες του 2017. Τέλος, η Sauber ανανέωσε τη συνεργασία της με τη Ferrari και, μάλιστα, θα χρησιμοποιεί την τελευταία «έκδοση» του κινητήρα της ιταλικής εταιρείας, αφού η ελβετική ομάδα «έτρεχε» πέρυσι με μονάδες ισχύος προδιαγραφών 2016.

Αναφορικά με τους οδηγούς, οι αλλαγές στις ομάδες ήταν περιορισμένες, καθώς οι «μεγάλοι» διατήρησαν τα περυσινά δίδυμα των «πιλότων» τους. Ο Φελίπε Μάσα αποχώρησε από την ενεργό δράση στο τέλος του 2017 και τη θέση του στη Williams πήρε ο Ρώσος Σεργκέι Σιρότκιν, ο οποίος θα κάνει το αγωνιστικό ντεμπούτο του στη Formula 1. Η Toro Rosso θα αρχίσει το 2018 με τους οδηγούς, με τους οποίους τελείωσε την περυσινή σεζόν, δηλαδή τον Γάλλο Πιέρ Γκασλί και τον Νεοζηλανδό Μπρέντον Χάρτλεϊ, καθώς στην έναρξη του 2017 οι «πιλότοι» της ήταν ο Ισπανός Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ και ο Ρώσος Ντανιίλ Κβιάτ. Τέλος, ο Μονεγάσκος Σαρλ Λεκλέρκ θα κάνει το αγωνιστικό ντεμπούτο του στη Φόρμουλα Ένα με τη Sauber, στην οποία θα πάρει τη θέση του Γερμανού Πασκάλ Βερλάιν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από την Κυριακή και το γκραν πρι της Μελβούρνης μπαίνει τέλος στη μακροχρόνια πρακτική να χρησιμοποιούνται στη Formula 1 οι... αιθέριες παρουσίες που αποκαλούνται "grid girls", καθώς οι υπεύθυνοι θέλουν να προσελκύσουν περισσότερους θεατές και οδηγούς γένους θηλυκού. Τα "grid girls" αποτελούσαν για δεκαετίες μέρος της διοργάνωσης, καθώς μεταξύ άλλων στέκονταν πλάι στα μονοθέσια πριν από την εκκίνηση και κρατούσαν πινακίδες με τα ονόματα και τα νούμερα των οδηγών.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το «τέλος» της παρουσίας αυτών των γοητευτικών γυναικών ισχύει και στους υπόλοιπους αγώνες των μικρότερων πρωταθλημάτων που λαμβάνουν χώρα στη διάρκεια του τριημέρου ενός γκραν πρι της  Formula 1. Ο διευθύνων σύμβουλος για τις εμπορικές λειτουργίες στη Formula 1, Σον Μπράτσιζ, δήλωσε μεταξύ άλλων για την εξέλιξη αυτή: «Ενώ η πρακτική της χρησιμοποίησης "grid girls" αποτελούσε βασικό στοιχείο των γκραν πρι της Formula 1 για δεκαετίες, αισθανόμαστε ότι αυτό το έθιμο δεν συμφωνεί με τις αξίες της εταιρείας μας και σαφώς έρχεται σε αντίθεση με τα σύγχρονα κοινωνικά πρότυπα. Δεν πιστεύουμε ότι αυτή η πρακτική είναι κατάλληλη ή σχετική με τη Formula 1 και τους φίλους της, παλιούς και νέους, σε όλο τον κόσμο»

3 copy
Από τα «grid girls» στα «grid kids»

Τη θέση των "grid girls" θα πάρουν παιδιά που αποκαλούνται "grid kids", προκειμένου, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, «η τελετή πριν τον αγώνα να γίνει πιο σχετική και ενδιαφέρουσα για τους φιλάθλους, ειδικά τους νεώτερους». Τα παιδιά αυτά, τα οποία θα μετέχουν ήδη σε αγώνες καρτ ή «μικρές» κατηγορίες φόρμουλα, θα επιλέγονται από τους συλλόγους της εθνικής ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε χώρας, με βάση την αξία τους ή με κλήρωση. Τα πιο... τυχερά από αυτά τα παιδιά θα μπορούν να συνοδεύουν και να στέκονται πλάι στους 20 οδηγούς της Formula 1 στο γκριντ, ενώ οι «πιλότοι» θα ετοιμάζονται για τον αγώνα.

Η νέα σεζόν της Formula 1 είναι η πρώτη με το καινούριο λογότυπο του πρωταθλήματος, τα «αποκαλυπτήρια» του οποίου έγιναν στον τελευταίο αγώνα της περυσινής χρονιάς (26 Νοεμβρίου στο Άμπου Ντάμπι). Και όσο κι αν αρέσει ή δεν αρέσει σε κάποιους, το νέο "logo" αντικατέστησε εκείνο που είχε θεσπίσει ο πρώην εμπορικός διευθυντής της Φόρμουλα Ένα, Μπέρνι Έκλστοουν, και, σύμφωνα με δηλώσεις των υπευθύνων, θα είναι πιο... φιλικό για τις ψηφιακές πλατφόρμες, καθώς και αυτές των κινητών τηλεφώνων.

Οι τελικές κατατάξεις σε οδηγούς και κατασκευαστές για το 2017 έχουν ως εξής:

ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

1. Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία/Mercedes) 363 βαθμοί
2. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία/Ferrari) 317
3. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Mercedes) 305
4. Κίμι Ράικονεν (Φινλανδία/Ferrari) 205
5. Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία/Red Bull) 200
6. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 168
7. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Force India) 100
8. Εστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Force India) 87
9. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Renault) 54
10. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Renault) 43
11. Φελίπε Μάσα (Βραζιλία/Williams) 43
12. Λανς Στρολ (Καναδάς/Williams) 40
13. Ρομέν Γκροζάν (Γαλλία/Haas) 28
14. Κέβιν Μάγκνουσεν (Δανία/Haas) 19
15. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/McLaren) 17
16. Στόφελ Βάντουρν (Βέλγιο/McLaren) 13
17. Τζόλιον Πάλμερ (Βρετανία/Renault) 8
18. Πασκάλ Βερλάιν (Γερμανία/Sauber) 5
19. Ντανιίλ Κβιάτ (Ρωσία/Toro Rosso) 5

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1. Mercedes 668 βαθμοί
2. Ferrari 522
3. Red Bull-TAG Heuer 368
4. Force India-Mercedes 187
5. Williams-Mercedes 83
6. Renault 57
7. Toro Rosso-Renault 53
8. Haas-Ferrari 47
9. McLaren-Honda 30
10. Sauber-Ferrari 5

4
Το καλαντάρι για το 2018

Το καλαντάρι περιλαμβάνει 21 αγώνες, αριθμός που είναι ο μεγαλύτερος στην ιστορία του πρωταθλήματος. Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του 2015 επικυρώθηκε σχετική αλλαγή στους αθλητικούς κανονισμούς της Formula 1 και αυξήθηκε ο μέγιστος αριθμός αγώνων σε μια σεζόν από τους 20 στους 21, με αποτέλεσμα το πρωτάθλημα που πραγματοποιήθηκε το 2016 να περιλαμβάνει τον αριθμό-ρεκόρ των 21 γκραν πρι.

Σε σχέση με το περυσινό πρόγραμμα, το οποίο περιλάμβανε 20 γκραν πρι, απουσιάζει ο αγώνας στη Μαλαισία, καθώς δεν ανανεώθηκε η σχετική συμφωνία. Αντίθετα, στο καλαντάρι επιστρέφει το γκραν πρι Γαλλίας για πρώτη φορά μετά το 2008. Ο αγώνας θα διεξαχθεί στο «Σιρκουί Πολ Ρικάρ», την πίστα που «φιλοξένησε» για τελευταία φορά το γαλλικό γκραν πρι το 1990, καθώς στη συνέχεια ο αγώνας «μετακόμισε» στο Μανί-Κουρ. Το γαλλικό γκραν πρι προγραμματίστηκε να διεξαχθεί τον Ιούνιο και αυτό του Αζερμπαϊτζάν μετατέθηκε για τον Απρίλιο, προκειμένου να μην συμπέσει με τους εορτασμούς για τα 100 χρόνια από την ίδρυση της Δημοκρατίας του Αζερμπαϊτζάν.

Επίσης, στο αγωνιστικό πρόγραμμα της Formula 1 επιστρέφει μετά από απουσία ενός χρόνου το γερμανικό γκραν πρι, το οποίο είναι προγραμματισμένο να διεξαχθεί στο Χοκενχάιμ (σ.σ. το καλαντάρι του 2017 δεν περιλάμβανε αγώνα στη Γερμανία, αφού δεν είχε επιτευχθεί συμφωνία ανάμεσα στην ηγεσία της Φόρμουλα Ένα και τους ιδιοκτήτες των σιρκουί σε Χοκενχάιμ και Νίρμπουργκρινγκ).

Η «αυλαία» της νέας σεζόν ανοίγει στις 25 Μαρτίου στην Αυστραλία, ενώ η χρονιά θα ολοκληρωθεί στο Άμπου Ντάμπι στις 25 Νοεμβρίου. Στο καλαντάρι «ξεχωρίζει» η τριάδα των αγώνων σε Γαλλία, Αυστρία και Μεγάλη Βρετανία, καθώς θα διεξαχθούν ο ένας μετά τον άλλο σε διαδοχικά τριήμερα. Επίσης, εκτός από αυτά τα τρία συνεχόμενα γκραν πρι, υπάρχουν στο πρόγραμμα άλλα πέντε «ζευγάρια» αγώνων που θα διεξαχθούν σε «κολλητά» τριήμερα (Μπαχρέιν-Κίνα, Γερμανία-Ουγγαρία, Βέλγιο-Ιταλία, Ρωσία-Ιαπωνία και ΗΠΑ-Μεξικό).

5

Αξίζει να σημειωθεί ότι την 1η Φεβρουαρίου η Formula 1 γνωστοποίησε τις ώρες έναρξης των ελεύθερων δοκιμαστικών, των επίσημων δοκιμαστικών και των αγώνων στα 21 γκραν πρι της νέας σεζόν και στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι υπάρχουν δύο βασικές αλλαγές. Η πρώτη είναι ότι την Κυριακή η εκκίνηση του αγώνα θα γίνεται δέκα λεπτά μετά την «έναρξη» της ώρας, προκειμένου να δίνεται περισσότερος χρόνος στους τηλεοπτικούς σταθμούς να φέρνουν το κοινό κοντά στις ομάδες και τους οδηγούς και να το «προετοιμάζουν» καλύτερα πριν από το σβήσιμο των κόκκινων φώτων.

Η δεύτερη αλλαγή αφορά στα γκραν πρι στην ηπειρωτική Ευρώπη και τη Βραζιλία, τα οποία πλέον θα αρχίζουν μια ώρα αργότερα, καθώς, όπως επισημαίνει η σχετική ανακοίνωση, «έρευνα έδειξε ότι ένα ευρύτερο τηλεοπτικό ακροατήριο είναι προσβάσιμο αργότερα τα απογεύματα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες». Έτσι, οι αγώνες στην ηπειρωτική Ευρώπη θα αρχίζουν στις 15:10 τοπική ώρα (16:10 ώρα Ελλάδας), με την εξαίρεση της Γαλλίας (16:10 τοπική, 17:10 ώρα Ελλάδας) και της Βρετανίας (14:10 τοπική, 16:10 ώρα Ελλάδας). Επίσης, το γκραν πρι της Βραζιλίας, το οποίο διεξάγεται στην πίστα Ιντερλάγκος του Σάο Πάουλο, θα αρχίζει στις 15:10 τοπική ώρα, αντί για τις 14:00.

Το καλαντάρι της Formula 1 για το 2018 και οι ώρες έναρξης των αγώνων (σε ώρες Ελλάδας) έχουν ως εξής:

25 Μαρτίου 08:10 Αυστραλία (Μελβούρνη)
8 Απριλίου 17:10 Μπαχρέιν (Σακχίρ)
15 Απριλίου 08:10 Κίνα (Σανγκάη)
29 Απριλίου 14:10 Αζερμπαϊτζάν (Μπακού)
13 Μαΐου 16:10 Ισπανία (Βαρκελώνη)
27 Μαΐου 16:10 Μονακό (Μόντε Κάρλο)
10 Ιουνίου 20:10 Καναδάς (Μόντρεαλ)
24 Ιουνίου 17:10 Γαλλία (Λε Καστελέ)
1 Ιουλίου 16:10 Αυστρία (Σπίλμπεργκ)
8 Ιουλίου 16:10 Μ. Βρετανία (Σίλβερστοουν)
22 Ιουλίου 16:10 Γερμανία (Χοκενχάιμ)
29 Ιουλίου 16:10 Ουγγαρία (Βουδαπέστη)
26 Αυγούστου 16:10 Βέλγιο (Σπα-Φρανκορσάμπ)
2 Σεπτεμβρίου 16:10 Ιταλία (Μόντσα)
16 Σεπτεμβρίου 14:10 Σιγκαπούρη (Σιγκαπούρη)
30 Σεπτεμβρίου 14:10 Ρωσία (Σότσι)
7 Οκτωβρίου 07:10 Ιαπωνία (Σουζούκα)
21 Οκτωβρίου 20:10* ΗΠΑ (Όστιν)
28 Οκτωβρίου 21:10 Μεξικό (Πόλη του Μεξικού)
11 Νοεμβρίου 20:10 Βραζιλία (Σάο Πάουλο)
25 Νοεμβρίου 15:10 Άμπου Ντάμπι (Γιάς Μαρίνα)
* Δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη η ώρα έναρξης.

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (20/8)
Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (20/8)
Νίκη μετά από 12 χρόνια στην έδρα της Βιγιαρεάλ για Σοσιεδάδ
Νίκη μετά από 12 χρόνια στην έδρα της Βιγιαρεάλ για Σοσιεδάδ
Ναι ρε παίρνω ψυγειάκι στην παραλία, ΠΡΟΒΛΗΜΑ;
Ναι ρε παίρνω ψυγειάκι στην παραλία, ΠΡΟΒΛΗΜΑ;
Νίκη με ανατροπή η Νάπολι στο ντεμπούτο του Αντσελότι
Νίκη με ανατροπή η Νάπολι στο ντεμπούτο του Αντσελότι


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies