Το αυτοκίνητο του Loeb το Pikes Peak

Το αυτοκίνητο του Loeb το Pikes Peak

Τα μεγαλύτερα δεσμά για κάθε σχεδιαστή αγωνιστικής ομάδας, είναι χωρίς αμφιβολία οι περιορισμοί των τεχνικών κανονισμών.

Είτε έχουμε να κάνουμε με τη Formula 1, είτε αγώνες πίστας ή ράλι, οι τεχνικοί υπεύθυνοι κάθε ομάδας ονειρεύονται για μία ημέρα όπου δεν θα είναι υποχρεωμένοι να εναρμονιστούν με συγκεκριμένες διαστάσεις, ιπποδυνάμεις και υλικά αλλά αντίθετα, θα μπορούν να αφήσουν τη φαντασία αλλά και τη δημιουργικότητά τους να οργιάσει!

Ο μοναδικός αγώνας όπου όλα επιτρέπονται, είναι η θρυλική ανάβαση του Pikes Peak, εκεί όπου στην κατηγορία «Unlimited», όπως μαρτυρά και το όνομα της, δεν υπάρχει κανένας απολύτως περιορισμός!


«Όταν σχεδιάζεις ένα αυτοκίνητο για το Pikes Peak, η φαντασία κινείται ελεύθερα», αναφέρει ο Jean-Christophe Pallier της Peugeot Sport, ο επικεφαλής τεχνικός του συγκεκριμένου εγχειρήματος.

Ένας από τους παράγοντες που οι άνθρωποι της γαλλική εταιρείας έπρεπε να λάβουν υπόψη, είναι πως στα 19.9 χιλιόμετρα της διαδρομής στη συγκεκριμένη κορυφή των Rocky Mountains του Coloradο, τα αγωνιστικά οχήματα σκαρφαλώνουν 1436 μέτρα. «Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες χάνουν 1% της ισχύος τους σε κάθε επιπλέον 100m υψομέτρου», παρατηρεί ο διευθυντής της Peugeot Sport, Bruno Famin.


Αυτό δικαιολογεί την επιλογή του σχεδιασμένου για αγώνες αντοχής, 3.2 lt Bi-Turbo V6 κινητήρα που βρίσκεται στα σωθικά του 208 T16, προσφέροντας του 875 άλογα! Όσα είναι και τα κιλά του, προσφέροντας στο «τέρας» της γαλλικής εταιρείας την εντυπωσιακή αναλογία βάρους/ισχύος 1:1!


Αν θέλετε μία τάξη μεγέθους για τη δυναμική του αυτοκινήτου που καλείται να δαμάσει ο Sebastien Loeb στις 30 Ιουνίου, είναι πιο ισχυρό και από ένα μονοθέσιο της Formula 1! Για να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή… χαλιναγώγηση του «θηρίου», ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο και προς τα πίσω, όπως συνέβαινε στα αυτοκίνητα ράλι του Group B τη δεκαετία του ’80, διάταξη που εφαρμόζεται και στους αγώνες αντοχής με πρωτότυπα.

Από εκεί, από το 908 HDi FAP δηλαδή με το οποίο η Peugeot έτρεξε στον 24ωρο αγώνα Le Mans, προέρχεται και η τεράστια πίσω αεροτομή, το πλάτος της οποίας είναι 2 μέτρα! Το ίδιο και λύσεις που συναντώνται σε τομείς όπως τα φρένα και οι αεραγωγοί του τετρακίνητου 208 T16 που εφοδιάζεται με σειριακό κιβώτιο έξι σχέσεων, με «paddles» πίσω από το τιμόνι.

Αν αναρωτιέστε για επιδόσεις, η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 240 χιλιόμετρα/ώρα, με την επιτάχυνση 0-100 να επιτυγχάνεται σε μόλις 1.8 δευτερόλεπτα! Ότι πρέπει δηλαδή για να κατακτηθεί ξανά η κορυφή της διαδρομής που φιλοξενεί αναβάσεις από το 1916 και περιλαμβάνει 156 στροφές!

Για την Peugeot, πρόκειται για «επιστροφή στον τόπο του εγκλήματος», μετά τις νίκες των Ari Vatanen και Robby Unser με το 408 T16 το 1988 και το 1989 αντίστοιχα. Θα τριτώσει το… καλό διά χειρός Loeb; Η απάντηση σε δύο μήνες!

πηγή: redbull.gr



Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (09/07): Πού θα δείτε τα φιλικά των Παναθηναϊκού, ΑΕΚ και Άρη
Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (09/07): Πού θα δείτε τα φιλικά των Παναθηναϊκού, ΑΕΚ και Άρη
Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων: «Τιτανομαχία» Παρί-Ρεάλ με τα βλέμματα στον Εμπαπέ - Η ώρα και το κανάλι
Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων: «Τιτανομαχία» Παρί-Ρεάλ με τα βλέμματα στον Εμπαπέ - Η ώρα και το κανάλι
Σινεμά: 10+1 ταινίες για να απολαύσετε κάτω από τα αστέρια
Σινεμά: 10+1 ταινίες για να απολαύσετε κάτω από τα αστέρια
Μεταγραφές: Ο Πάρις Λι άφησε τη Euroleague και πάει στην Ούνικς Καζάν
Μεταγραφές: Ο Πάρις Λι άφησε τη Euroleague και πάει στην Ούνικς Καζάν
©2011-2025 Onsports.gr - All rights reserved