Έγραψε ιστορία η Ford στο Ράλι Αργεντινής!
SHARE

Έγραψε ιστορία η Ford στο Ράλι Αργεντινής!

Τον 150ό συνεχόμενο τερματισμό της σε βαθμολογούμενη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι πανηγύρισε η Ford στο φετινό ράλι Αργεντινής, μετά την έκτη θέση που κατέκτησαν οι Πέτερ Σόλμπεργκ και Κρις Πάτερσον!

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ford γίνεται η πρώτη από τους κατασκευαστές που πετυχαίνει αυτό το ορόσημο στην 39χρονη ιστορία του πρωταθλήματος, αναδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο την δυσκολία του επιτεύγματος της...
 
Η κούρσα βαθμολογούμενων τερματισμών ξεκίνησε στον πρώτο γύρο του πρωταθλήματος του 2002 στο Monte Carlo. Από τότε, τουλάχιστον ένας από τους εργοστασιακούς οδηγούς της ομάδας τερματίζει σε βαθμολογούμενη θέση σε όλους τους γύρους.
 
Η Ford και η M-Sport γιόρτασαν το επίτευγμά τους στην τελετή τερματισμού του φετινού πέμπτου γύρου του πρωταθλήματος του 2012 στο Carlos Paz την Κυριακή το απόγευμα.  Ο Τζέραρντ Κουίν, senior manager της Ford Racing και ο Μάλκολμ Γουίλσον, διευθυντής της Ford World Rally Team πλαισίωσαν τους Σόλμπεργκ και Πάτερσον και το Fiesta RS World Rally Car τους και χειροκροτήθηκαν από το συγκεντρωμένο πλήθος.
 
«Αυτό το ρεκόρ είναι προϊόν ενός αξιοσημείωτου μίγματος ταχύτητας και αξιοπιστίας. Έχουμε επιδείξει επί μία και πλέον δεκαετία στους αγώνες WRC σταθερότητα και συνέπεια στις επιδόσεις.  Ο σημερινός εορτασμός 150 συνεχόμενων τερματισμών σε βαθμολογούμενη θέση μας δίνει την αυτοπεποίθηση να αγωνιστούμε για να διεκδικήσουμε τον τίτλο των κατασκευαστών στους υπόλοιπους οκτώ γύρους της σεζόν» δήλωσε ο Κουίν.
 
Ωστόσο, υπήρξε μεγάλη απογοήτευση στην ομάδα όταν οι Ντάνι Σόρντο και Κάρλος Ντελ Μπάριο εγκατέλειψαν με το Fiesta RS WRC τους από την τρίτη θέση λόγω μηχανικής βλάβης, μόλις 4 χλμ. πριν ολοκληρωθεί το ράλι των 502 χλμ.  Ο Σόρντο, αντικαθιστώντας τον τραυματισμένο Γιάρι Μαρι Λάτβαλα σε μία και μοναδική εμφάνιση, είχε πολύ καλή επίδοση που τον έφερε στο top 3 από την αρχή, αν και η εμπειρία του από το αυτοκίνητο ήταν μόνο μία ημέρα δοκιμών.
 
Το Ράλι Αργεντινής ήταν ο μεγαλύτερος γύρος στην ιστορία του WRC για μία δεκαετία σχεδόν.  Η δυνατή βροχή πριν την εκκίνηση έκανε τους χωμάτινους δρόμους της επαρχίας Cordoba, 700 χλμ. βορειοδυτικά του Buenos Aires, πολύ ολισθηρούς.  Λόγω κανονισμών στην παροχή μαλακών ελαστικών βροχής Michelin, οι οδηγοί αναγκάστηκαν να τρέξουν στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα με συμβιβασμό μεταξύ σκληρής γόμας ή φθαρμένων μαλακών ελαστικών.
 
Ο Σόλμπεργκ ήρθε πρώτος στην πρώτη ειδική την Πέμπτη το βράδυ και αύξησε το πλεονέκτημά του πάνω από 20 δεύτερα την Παρασκευή το πρωί.  Ωστόσο, ο 37-χρονος Νορβηγός αποδείχτηκε άτυχος στη συνέχεια, αφού αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω προβλήματος στο σύστημα διεύθυνσης που προκλήθηκε από πρόσκρουση σε βράχο.
 
Επανεκκίνησε με ποινή 15 λεπτών στην 11η θέση.  Οδηγώντας σταθερά και αποφασιστικά ανέβηκε στην έκτη θέση, κερδίζοντας εννέα από τις 10 τελευταίες ειδικές συμπεριλαμβανομένων των έξι του τελευταίου σκέλους.  Επίσης κέρδισε την τελευταία Power Stage, διεκδικώντας τρεις έξτρα βαθμούς και παραμένοντας δεύτερος στο πρωτάθλημα των οδηγών.    
 
Η εξαιρετική προσπάθεια του Σόρντο έληξε άδοξα αμέσως μετά το ξεκίνημα τη τελευταίας ειδικής Copina των 4,15 χλμ. όταν το αυτοκίνητό του ακινητοποιήθηκε λόγω πιθανού προβλήματος του εναλλάκτη.  
 
Ο διευθυντής της Ομάδας, Γουίλσον δήλωσε: «Ο Πέτερ ανέκαμψε δυναμικά με αποκορύφωμα να κερδίσει την Power Stage.  Μετά από όσα συνέβησαν, το να φεύγεις από την Αργεντινή με τον Πέτερ δεύτερο στο πρωτάθλημα είναι καλό.  Ο Ντάνι έκανε τέλεια δουλειά και ήταν πολύ λυπηρό που εγκατέλειψε σε απόσταση αναπνοής από τον τερματισμό. Το γεγονός ότι η τάση στο αυτοκίνητο ήταν τόσο χαμηλή δείχνει πρόβλημα στον εναλλάκτη.  
 
Οι Μαντς Όστμπεργκ και Γιόνας Άντερσον τερμάτισαν στην τρίτη θέση με αυτοκίνητο της Adapta World Rally Team μετά την εγκατάλειψη του Σόρντο, ενώ οι Τσέχοι Μάρτιν Πρόκοπ και Ζντένεκ Χρούζα ήρθαν τέταρτοι, σημειώνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα στην καριέρα τους.  Μετά τις εγκαταλείψεις της πρώτης ημέρας, οι Εβγκένι Νοβίκοφ και Ντενίος Ζιραντέ και Οτ Ταϊνάκ και Κούλνταρ Σικ της M-Sport Ford World Rally Team επανεκκίνησαν σύμφωνα με τους κανόνες Rally 2 και οδηγώντας προσεκτικά ανταμείφθηκαν με την όγδοη και 10η θέση αντίστοιχα.
 
Επόμενος γύρος
Για τον έκτο γύρο, οι αγωνιζόμενοι επιστρέφουν στην Ευρώπη για το Ράλι Ακρόπολις που πραγματοποιείται από 24 - 27 Μαΐου με βάση το Λουτράκι.
 
Γενική κατάταξη
1.  S Loeb/D Elena            FRA     Citroen DS3        5: 34. 38.8
2.  M Hirvonen/J Lehtinen        FIN      Citroen DS3          5: 34. 54.0
3.  M Østberg/J Andersson        NOR    Ford Fiesta RS      5: 37. 49.2
4.  M Prokop/Z Hrůza                        CZE     Ford Fiesta RS      5: 44. 24.1
5.  T Neuville/N Gilsoul                    BEL    Citroen DS3                 5: 45. 56.4
6.  P Solberg/C Patterson                   NOR    Ford Fiesta RS      5: 46. 41.0
7.  S Ogier/J Ingrassia                     FRA    Skoda Fabia S2000    5: 47. 04.1
8.  E Novikov/D Giraudet                    RUS     Ford Fiesta RS      5: 55. 49.0
9.  N Al Attiyah/G Bernacchini              QAT     Citroen DS3                 6: 03. 01.4
10 O Tänak/K Sikk                           EST     Ford Fiesta RS      6: 11. 58.3
 
Πρωτάθλημα οδηγών                                          
1.  S Loeb        91 βαθμοί                   
2.  P Solberg         73 βαθμοί                    
3.  M Hirvonen        70 βαθμοί                    
4.  M Østberg         68 βαθμοί                    
5.  E Novikov                 43 βαθμοί                    
6.  J-M Latvala           28 βαθμοί                    
 
Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1.  Citroen Total WRT     151 βαθμοί
2.  Ford WRT             106 βαθμοί
3.  M-Sport Ford WRT    81 βαθμοί
4.  Qatar WRT                        37 βαθμοί
5.  Citroen Junior WRT       30 βαθμοί
6.  Adapta WRT               27 βαθμοί    


Αιολικός: Τέλος ο Πέτροβιτς
Αιολικός: Τέλος ο Πέτροβιτς
Αφγανιστάν: Νεκρό ηγετικό στέλεχος της Αλ Κάιντα σε επιχείρηση των δυνάμεων ασφαλείας
Αφγανιστάν: Νεκρό ηγετικό στέλεχος της Αλ Κάιντα σε επιχείρηση των δυνάμεων ασφαλείας
Παπακωνσταντίνου: Μας πολεμάει η μειονότητα
Παπακωνσταντίνου: Μας πολεμάει η μειονότητα
Παράταση αεροπορικών οδηγιών έως 6 και 8 Νοεμβρίου
Παράταση αεροπορικών οδηγιών έως 6 και 8 Νοεμβρίου

Κορονοϊός: 790 νέα κρούσματα στην Ελλάδα - 10 θάνατοι - Στους 84 οι διασωληνωμένοι

Κορονοϊός: 790 νέα κρούσματα στην Ελλάδα - 10 θάνατοι - Στους 84 οι διασωληνωμένοι

28η Οκτωβρίου: Πώς πληρώνονται όσοι εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα

28η Οκτωβρίου: Πώς πληρώνονται όσοι εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα

Κορονοϊός: Συλλήψεις, ανοιχτά μαγαζιά μετά τις 00.30 και πρόστιμα για μάσκα

Κορονοϊός: Συλλήψεις, ανοιχτά μαγαζιά μετά τις 00.30 και πρόστιμα για μάσκα

Ανάλυση Newsbomb.gr: Ο ρόλος του «μαφιόζου» Ερντογάν - Έτσι δεν χρεοκοπεί η Τουρκία

Ανάλυση Newsbomb.gr: Ο ρόλος του «μαφιόζου» Ερντογάν - Έτσι δεν χρεοκοπεί η Τουρκία

Αποκάλυψη: Τότε θα γίνει το γενικό lockdown στην Ελλάδα

Αποκάλυψη: Τότε θα γίνει το γενικό lockdown στην Ελλάδα

Οικογενειακή τραγωδία: Αστυνομικός πυροβόλησε και σκότωσε τον αστυνομικό αδερφό του

Οικογενειακή τραγωδία: Αστυνομικός πυροβόλησε και σκότωσε τον αστυνομικό αδερφό του

Αυξήσεις μισθών στον ιδιωτικό τομέα: Δείτε πόσα θα πάρετε - Αναλυτικοί πίνακες

Αυξήσεις μισθών στον ιδιωτικό τομέα: Δείτε πόσα θα πάρετε - Αναλυτικοί πίνακες

Ένοπλες Δυνάμεις: Έτοιμες για ισχυρό πλήγμα στους Τούρκους - Ασφυκτικό μαρκάρισμα

Ένοπλες Δυνάμεις: Έτοιμες για ισχυρό πλήγμα στους Τούρκους - Ασφυκτικό μαρκάρισμα

Πρόταση μομφής - Τσίπρας: Να ασκήσετε τώρα το κυριαρχικό μας δικαίωμα για 12 μίλια στην Κρήτη

Πρόταση μομφής - Τσίπρας: Να ασκήσετε τώρα το κυριαρχικό μας δικαίωμα για 12 μίλια στην Κρήτη

Νέα πρόκληση από το τουρκικό ΥΠΕΞ: Το Oruc Reis κάνει έρευνες σε τουρκική υφαλοκρηπίδα

Νέα πρόκληση από το τουρκικό ΥΠΕΞ: Το Oruc Reis κάνει έρευνες σε τουρκική υφαλοκρηπίδα

Φορολογικές υποχρεώσεις: ΠΡΟΣΟΧΗ! Τι πρέπει να πληρώσουμε έως 30 Οκτωβρίου

Φορολογικές υποχρεώσεις: ΠΡΟΣΟΧΗ! Τι πρέπει να πληρώσουμε έως 30 Οκτωβρίου

Σάλος στα Χανιά: Πόζαρε γυμνή σε μνημείο - Δείτε τις εικόνες

Σάλος στα Χανιά: Πόζαρε γυμνή σε μνημείο - Δείτε τις εικόνες