Από τις 5 Ιούλιου και κάθε Σαββατοκύριακο η 24ωρη λειτουργία μετρό, τραμ και λεωφορείων
Τομή στις αστικές μεταφορές στο λεκανοπέδιο της Αθήνας με την εφαρμογή 24ωρης λειτουργίας μέσων μαζικής μεταφοράς
Σε 24ωρη δοκιματική λειτουργία τίθενται από το Σάββατο 5 Ιουλίου, και κάθε Σαββατοκύριακο, οι συρμοί του μετρό και του τραμ καθώς και συγκεκριμένες γραμμές αστικών λεωφορείων της Αττικής, ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης μιλώντας στη Βουλή.
«Το Σάββατο 5 Ιουλίου ξεκινά η δοκιμαστική λειτουργία για 24ωρο μετρό, 24ωρο τραμ και 24ωρες συγκεκριμένες γραμμές λεωφορείου, οι οποίες θα εξυπηρετήσουν κατά κύριο λόγο τους νέους ανθρώπους οι οποίοι θέλουν να βγουν στην πόλη μας, στην Αθήνα, να διασκεδάσουν. Θέλουν αυτούς τους καλοκαιρινούς μήνες να κάνουν αυτό το οποίο κάναμε όλοι μας όταν ήμασταν νέοι. Αλλά πρέπει να λάβουμε μέτρα για να μπορέσουμε να στείλουμε ένα μήνυμα στους γονείς τους, ότι θα γυρίσουν με ασφάλεια στο σπίτι τους», τόνισε ο κ. Κυρανάκης.
Επίσης, εξέφρασε την ελπίδα το μέτρο αυτό «να πάει καλά, να στεφθεί με επιτυχία ώστε τους επόμενους μήνες να μπορούμε να ανακοινώσουμε, κατόπιν μελέτης βιωσιμότητας, ποιες μέρες του Σαββατοκύριακου, ποιες μέρες του χρόνου, θα μπορούμε να έχουμε εικοσιτετράωρη λειτουργία των μέσων μεταφοράς».
Το μέτρο αυτό ανακοίνωσε ο κ. Κυρανάκης κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το νομοσχέδιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, το οποίο υπερψηφίστηκε με ευρύτερη πλειοψηφία.
«Υπέρ» του νομοσχεδίου, επί της Αρχής, ψήφισαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ, Νίκη και «Σπαρτιάτες». Καταψήφισαν ΚΚΕ και Ελληνική Λύση, ενώ με το «παρών» τάχθηκαν Νέα Αριστερά και Πλεύση Ελευθερίας.
Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ολοκληρώνοντας την συζήτηση του νομοσχεδίου, τόνισε ότι «ο στόχος μας είναι να προστατεύσουμε ζωές από τους επικίνδυνους οδηγούς» και να αποτραπούν κακές συνήθειες. Η κυβέρνηση, είπε, δεν επέλεξε να μείνει «στη λογική του παρατηρητή και της ατομικής ευθύνης του κάθε οδηγού στους ελληνικούς δρόμους, αλλά επιλέξαμε να μπούμε στο κάδρο ως Πολιτεία, στο κάδρο της ευθύνης και της δράσης και να αλλάξουν σημαντικά πράγματα στον ΚΟΚ». Η ψήφιση του ΚΟΚ, επισήμανε ο αναπληρωτής υπουργός, «δεν είναι το τέλος της διαδρομής αλλά είναι ένα βήμα, είναι μια καινούργια αρχή για να μπορέσουμε κάτι να βελτιώσουμε στη χώρα μας, για να μειωθεί αυτός ο μεγάλος φόρος αίματος στην ελληνική άσφαλτο».
Ο αναπληρωτής υπουργός, αναφερόμενος στο νέο ΚΟΚ επισήμανε ότι δεν κατατέθηκαν αποσπασματικές αλλαγές επί προηγούμενων νομοθετημάτων, αλλά για να μπορούν οι πολίτες να καταλάβουν τι ισχύει και τι όχι, τις μεταφέραμε σε έναν ενιαίο κώδικα, που από σήμερα θα είναι διαθέσιμος και από τον ψηφιακό βοηθό τεχνητής νοημοσύνης του gov.gr, ώστε ο κάθε πολίτης να κάνει μια ερώτηση και να λαμβάνει την σχετική πληροφορία. Επισήμανε ότι:
-Υιοθετήσαμε την αυτονόητη πρόταση να μετατραπεί η εγκατάλειψη σε κακούργημα και από σήμερα η εγκατάλειψη θύματος, όχι μόνο σε περίπτωση θανατηφόρου τροχαίου, αλλά και σε περίπτωση κινδύνου ζωής, είναι κακούργημα.
-Υιοθετήσαμε την πρόταση για την αναστροφή, που δεν είχε ρυθμιστεί και με νομοτεχνική βελτίωση το αλλάξαμε.
- Υιοθετήσαμε την πρόταση να αποδίδονται πιο αποτελεσματικά οι ποινές στο δικαστήριο, καθώς ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζεται στην δικαιοσύνη είναι η προσπάθεια που καταβάλουν οι συνήγοροι στο εάν ο οδηγός που προκάλεσε θανατηφόρο τροχαίο έκανε χρήση κινητού και είχε διάσπαση. Με τον νέο ΚΟΚ παρέχεται η δυνατότητα στα δικαστήρια και στους εισαγγελείς να ζητήσουν να κάνουν άρση απορρήτου από τους παρόχους τηλεπικοινωνίας.