Ο Έκι και ο χαφ που θέλει ο Παναθηναϊκός

Δημοσίευση: Τρίτη, 10 Ιουλίου 2012 19.07

Ήταν πραγματικά αρκετά ενδιαφέρουσα η κουβέντα που προέκυψε από τα σχόλια στο προηγούμενο άρθρο. Και επιτέλους καθαρά ποδοσφαιρική. Δείγμα ότι στον Παναθηναϊκό, αν αφήσουμε κατά μέρος τις πάσης φύσεως αρρώστιες, μπορούμε να μιλάμε και έτσι.

Ο λόγος λοιπόν περί της ανάγκης ενός δημιουργικού χαφ στην ενδεκάδα του Παναθηναϊκού. Άλλοι το ονόμασαν δεκάρι, άλλοι οχτάρι, αλλά σημασία δεν έχει αυτό. Σημασία έχει ότι πραγματικά και για κάποιο περίεργο λόγο, ο Παναθηναϊκός αρνείται πεισματικά εδώ και χρόνια να αποκτήσει ένα παίκτη με αυτά τα χαρακτηριστικά.

Το ότι του λείπει και σαν άτομο και σαν ρόλο στο τρόπο παιχνιδιού που επιχειρεί να παίξει ο Παναθηναϊκός, ούτε λόγος. Φωνάζει χρόνια αυτή η αδυναμία στην ενδεκάδα του Παναθηναϊκού. Και ειλικρινά φωνάζει τόσο δυνατά και φανερά, που δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ποτέ επί της ουσίας δεν ασχολήθηκε και δεν έριξε τα πολλά λεφτά –όταν τα είχε- ο Παναθηναϊκός για ένα τέτοιο παίκτη στο κέντρο.

Η λογική λέει, πως κατά καιρούς έψαξε αλλά δεν τον βρήκε. Όμως για μένα εδώ ακριβώς είναι το πρόβλημα. Το ότι δηλαδή έχω την αίσθηση, ότι ο Παναθηναϊκός δεν είχε ξεκαθαρίσει τι ακριβώς παίκτη έψαχνε να βρει. Και είτε περίμενε να του κάτσει ένας τέτοιος στην τύχη μέσα στο όλο ψάξιμο, είτε αποφάσιζε ότι αυτό τον ρόλο θα τον παίζει κατά καιρούς κάποιος άλλος (Ζιλμπέρτο, Κατσουράνης, Νίνης, Χριστοδουλόπουλος, Καραγκούνης) που ναι μεν μπορεί να είχε όποια ποιότητα είχε, αλλά δεν είχε τα χαρακτηριστικά που ήθελε αυτή θέση.

Έχω την εντύπωση, πως ακριβώς αυτή η έλλειψη, κάπου προσάρμοζε και τα συστήματα που ακολούθησαν οι προπονητές στον Παναθηναϊκό τα τελευταία χρόνια. Το ότι δηλαδή όλοι σχεδόν, επέλεγαν ένα παιχνίδι που ποτέ δεν ξεκινούσε από το κέντρο και κάθετα, αλλά ή στηριζόταν κατά κύριο λόγο σε κίνηση από τα πλάγια, ή βασιζόταν στις αντεπιθέσεις, ή εξαντλούνταν σε ένα αδιέξοδο δήθεν πάσινγκ-γκέιμ αλλά παράλληλα στο γήπεδο, πίσω και ακίνδυνο συνήθως..

Ο τελευταίος ποδοσφαιριστής που είχε τέτοια χαρακτηριστικά στον Παναθηναϊκό ήταν πραγματικά ο Έκι. Και ίσως σε ένα βαθμό και ο Ίβανσιτς, αλλά αυτόν ο Παναθηναϊκός ποτέ επί της ουσίας δεν τον είδε σαν κεντρικό χαφ αλλά σαν αριστερό.

Υπήρχε επίσης και η περίπτωση Σανμαρτεάν. Η οποία προφανώς και ήταν απίστευτα ιδανική. Αλλά με μια λεπτομέρεια. Να είχε ο Σανμαρτεάν γερά πόδια και καλή υγεία. Που βέβαια εδώ που τα λέμε, αν ο Σανμαρτεάν τα είχε και αυτά, στην Ελλάδα θα ερχόταν μόνο για να… αγοράσει κάποιο νησί να περνάει τις διακοπές του, καθώς για τέτοια κλάση παίκτη μιλάμε. Αλλά είπαμε. Δυστυχώς… χωρίς πόδια.

Για να επιστρέψουμε στη συζήτηση όμως, που απ’ ότι είδα απασχόλησε και την κουβέντα στα προηγούμενα σχόλια.

Ο Έκι ήταν όντως τέτοιος ποδοσφαιριστής. Και στα όσα είπαν οι φίλοι στην κουβέντα τους, η αλήθεια για ένα είναι κάπου στην μέση. Ο Έκι δηλαδή είχε πράγματι σπουδαία τεχνική κατάρτιση. Ήταν ιδανικός στο να οργανώνει το παιχνίδι και να βοηθάει και επιθετικά κοντά και μέσα στην περιοχή. Όπως επίσης θα διαφωνήσω με τον φίλο που έλεγε ότι ο Έκι δεν μάρκαρε. Μάρκαρε και υπερβολικά μάλιστα. Και θα θυμάστε οι παλιότεροι, την κουβέντα που είχε ξεκινήσει επί Μαλεζάνι, όταν τον γύρισε πιο πίσω και συγκεκριμένα δίπλα στο αμυντικό χαφ, από εκεί που αρχικά τον χρησιμοποιούσε ο Σουμ και ο Σκάζνι δηλαδή σαν δεύτερο επιθετικό.

Τότε που ο Έκι επί της ουσίας λειτουργούσε σαν οκτάρι και η κουβέντα ήταν ότι αχρηστεύεται δίπλα στο αμυντικό χαφ, καθώς εκεί πιο πολύ μαρκάρει παρά δημιουργεί.

Εν πάση περιπτώσει. Τα προβλήματα που είχε στο παιχνίδι του ο Έκι ήταν δύο. Το πρώτο η ταχύτητά του. Έχει δίκιο ο φίλος που επεσήμανε ότι ειδικά για το σημερινό ποδόσφαιρο ο Έκι δεν είχε την ταχύτητα που απαιτείται. Και τότε δεν την είχε, απλά την αναπλήρωνε με την πολύ-πολύ γρήγορη σκέψη και επιτόπια ενέργειά του. Αλλά σήμερα σίγουρα θα είχε πρόβλημα σ’ αυτόν τον τομέα. Όχι φυσικά πως έχουμε θαμπωθεί από την ταχύτητα ειδικά των χαφ που έχουμε στον Παναθηναϊκό τα τελευταία χρόνια, αλλά μιλάμε πάντα θεωρητικά για ιδανικές καταστάσεις και πως θα θέλαμε να είναι.

Ο Έκι είχε επίσης ένα ακόμα μειονέκτημα, που του περιόριζε σε ρόλο «οκταριού» αντί για «κουμανταδόρου» ή «δεκαριού» όπως αρέσει σε πολλούς να λένε ακόμα τον συγκεκριμένο ρόλο, τη θέση του.

Δεν βοηθούσε ιδιαίτερα στο ανεβοκατέβασμα του ρυθμού της ομάδας ανάλογα με τις απαιτήσεις του παιχνιδιού. Είχε δηλαδή μαχητικότητα, είχε πάθος, είχε τεχνική, συμμετείχε στο παιχνίδι, το έπαιρνε πάνω του, σκόραρε κιόλας σχετικά συχνά, αλλά ήταν διαρκώς σ’ αυτό το τέμπο. Δεν το είχε μέσα του με λίγα λόγια, το… ανεβοκατέβασμα. Αυτό με λίγα λόγια που κάνει ο Πίρλο για να πιάσουμε την πιο ιδανική περίπτωση, ή αυτό που στον Παναθηναϊκό έχουμε δει να κάνουν, ο Πάουλο Σόουζα οι παλιότεροι και σε ένα βαθμό ο Ζιλμπέρτο Σίλβα οι νεότεροι.

Τώρα αν συζητάμε τόσο πολύ για τον Έκι και για τα χαρακτηριστικά του, είναι γιατί ακριβώς και εμείς, προσπαθούμε να προσωποποιήσουμε σε ένα υπαρκτό ποδοσφαιριστή, το είδος του χαφ που όλοι εκτιμούμε ότι λείπει από τον Παναθηναϊκό.

Κι εδώ πια είναι το ερώτημα. Θα βρει ο Παναθηναϊκός τέτοιο παίκτη; Ψάχνει κατ’ αρχήν για τέτοιο παίκτη; Η γνώμη μου είναι πως… δεν γίνεται να μην ψάχνει. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο θα έπρεπε από… χθες να έχουν φύγει όλοι από την Παιανία και φυσικά δεν συμβαίνει.

Απλά όπως όλοι καταλαβαίνουν, η περίπτωση αυτή έχει πια δυσκολέψει και πολύ μάλιστα. Κι ο λόγος είναι πάνω απ’ όλα οικονομικός.

Καθώς αν βάλουμε κάτω όλα όσα συζητάγαμε, ο παίκτης που λείπει από τον Παναθηναϊκό, θα πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά.

Να ξέρει καλύτερη μπάλα απ’ όλους όσους έχει ο Παναθηναϊκός στα χαφ αυτή την στιγμή. Να έχει σαφέστατα καλύτερη, για να μην πω πολύ καλύτερη ατομική τεχνική κατάρτιση. Να είναι γρήγορος με και χωρίς την μπάλα. Να μαρκάρει, Να πατάει περιοχή και να σκοράρει κατά το δοκούν. Να έχει το μυαλό και την ατομική ικανότητα να κουμαντάρει το παιχνίδι και να αυξομειώνει το τέμπο της ομάδας.

Ε όποιος νομίζει ότι με τα οικονομικά δεδομένα που υπάρχουν αυτή την στιγμή στον Παναθηναϊκό, μπορεί να βρει και να πάρει ένα τέτοιο ποδοσφαιριστή, επειγόντως να τον εντοπίσει και πάρει τηλέφωνο στην… ΠΑΕ να τον υποδείξει.

Αναγκαστικά λοιπόν, ο Παναθηναϊκός θα πρέπει να συμβιβαστεί με ένα ποδοσφαιριστή, που προφανώς δεν θα έχει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά και μάλιστα στο επίπεδο που είπαμε. Αυτό είναι κατανοητό και νομίζω αποδεκτό απ’ όλους μας. Μπορεί να μην μας αρέσει, αλλά τι να κάνουμε αυτά είναι τα δεδομένα. Το θέμα λοιπόν είναι, στην αναζήτησή του ο Παναθηναϊκός για ένα τέτοιο χαφ, να ρίξει το βάρος του σε ποδοσφαιριστή που θα έχει σίγουρα στοιχεία που δεν υπάρχουν αυτή την στιγμή στους υπόλοιπους. Ας κάνει «εκπτώσεις» δηλαδή» σε κάποια χαρακτηριστικά που λίγο-πολύ μπορούν να καλυφθούν, όπως το μαρκάρισμα, ή ακόμα και η ταχύτητα και ας ρίξει το βάρος σε τρία πράγματα. Στην τεχνική, στο μυαλό και στην δυνατότητα να ελέγχει και να κουμαντάρει τον ρυθμό της ομάδας.

Κι αυτά είναι στοιχεία που με καλό ψάξιμο και αντίστοιχα καλούς χειρισμούς και διαπραγματεύσεις, μπορεί να βρει ο Παναθηναϊκός ακόμα και με τα δεδομένα που έχει αυτή την στιγμή στα χέρια του.

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

12 σχόλια
  • giorgos13 Παρασκευή, 13 Ιουλίου 2012 18:31 Συντάχθηκε από giorgos13

    εγω δεν καταλαβαινω το κολημα σας με το 10αρι αυτα τελειωσανε πεθανανε στο 4-3-3 εχεις 1 σκυλο κοφτη οπως πχ σιμαο βιτολο και διπλα του 2 να κοφουν αλλα περισοτερο να δημιουργουν, κατι σαν το ζεκα μικλαντ φλιπσεν μικαελσεν η κστρο (δεν ειναι 10αρι)και μπροστα 3 παικτες οπως ειχαμε φετος με λετο κλευτον κουινση,να ξερουν μπαλα, επαφη με τα δυχτια, πασα τριπλα κτλ αλλα πιο γρηγορο απο κλευτον,οσο στο 4-2-3-1 ειναι πιο πολυ για τα προκριματικα και 1-2 ντερπι που θελεις το ματσ και οχι θεαμα για φετος που θελεις κεντρο να δαγκωνει αμυντικα(με τα φετινα δεδομενα!). εγω θελω να δω την αμυνα που πυστευω οτι δεν θα ειναι χειροτερη απο την προηγουμενες χρονιες με σαριεγκη καντε, αλα και τα 2 μπακ που πρεπει να βοηθανε στην επιθεση οπως ο μινχ η με τενκ κατε σπυροπουλο(λετο)!!η γιουρκας στα καλα του!!!!!γιατι δεν λες για τον βυντρα ταλεντο ειρθε ταλεντο εμεινε οπως και πολοι αλλοι!!

  • mpampis Παρασκευή, 13 Ιουλίου 2012 16:41 Συντάχθηκε από mpampis

    emeine o mallias toy astera leyteros ...gia checkarete...

  • eki83 Παρασκευή, 13 Ιουλίου 2012 11:09 Συντάχθηκε από eki83

    Κώστα, σε αυτόν το ρόλο αποκτήσαμε τον Κατσουράνη. Και ανταποκρίθηκε μονο στον α΄γύρο της πρωτης χρονιάς (πάτημα περιοχής, δημιουργία και σκοράρισμα) διότι δεν διέθετε πλέον τα απαιτούμενα φυσικά προσόντα. Στο τωρινό ελληνικό ποδόσφαιρο πάντως, ενας παικτης με την ικανοτητα ντριμπλας καιεκτέλεσης πέριξ της περιοχής λύνει πολλά θέματα. Προσωπικά θα ήθελα ένα δεκάρι (κάτι σαν τον Νταβιντ Σίλβα) κι ας μην είναι πλέον της μόδας, κι ας θεωρείται πολυτέλεια.

  • ROJO BOTON Πέμπτη, 12 Ιουλίου 2012 20:34 Συντάχθηκε από ROJO BOTON

    ΑΦΟΥ Ο ΚΟΥΙΝΣΙ ΕΙΝΑΙ ΦΕΥΓΑΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ ΜΑΛΛΟΝ ΨΑΧΝΕΙ ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΙΖΕΙ ΣΙΓΟΥΡΑ, ΑΣ ΑΠΟΚΤΗΘΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΜΕΣΟΣ ΜΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΔΥΟ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΔΑΝΕΙΚΟΣ..!

  • sepolia13 Πέμπτη, 12 Ιουλίου 2012 11:03 Συντάχθηκε από sepolia13

    κωστακη οταν τον γκονζαλες τον εδιωχνε απο τον παναθηναικο ο κολητος σου ο βελιτς ηταν καλα ε????

  • Drakos13 Πέμπτη, 12 Ιουλίου 2012 10:59 Συντάχθηκε από Drakos13

    Re znb έχεις εμμονή με τον σωφέρ. Είδα και τα παλτά που μοας έφερε ο πατέρας. Αλλά εκει κοκοκο μόνο με την οικογένεια έχεις εμμονή...

  • Νικος12 Πέμπτη, 12 Ιουλίου 2012 02:03 Συντάχθηκε από Νικος12

    GET a LIFE! καταστρέφεται η Ελλάδα και χαλάτε το χρόνο σας για Μ@%^#^ΚΙΕΣ!

  • znb Τετάρτη, 11 Ιουλίου 2012 09:23 Συντάχθηκε από znb

    τωρα μας λες για τον εκι.... οταν το 2008 τον εδιωχνε ο πεσειρο με τον σωφερ ελεγες καλα του εκαναν.. αλλα δεν φταιει κανεις αλλος... φταιει ο ιδιος ο εκι που δεν πλακωσε στα μπουνιδια και τον πεσειρο ετσι για θυμαται την καταστροφη που εφερε στον παναθηναικο

  • Mpalitsas13 Τετάρτη, 11 Ιουλίου 2012 00:01 Συντάχθηκε από Mpalitsas13

    Ο Αντρε Καστρο Δηλαδη Δε μας Κανει? Εχει Ολα τα Τα Χαρακτηριστικα Που Αναφερατε (και Συμφωνω) Εκτος απο το να παταει περιοχη ( που μαλλον το λετε για παιχτη πισω απο τον επιθετικο σε 4-2-3-1 ) .Εκει ειναι και η Διαφωνια μου Ομως κ κυριως η Διαφωνια του Φερειρα ο οποιος εχει Δηλωσει Περσυ ( Σε Πορτογαλικο Μεσο) οτι Δε Γουσταρει Καθολου να Παιζει με Δυο Αμυντικα Χαφ αλλα προτιμαει το 4-3-3 οπως αλλωστε το εφαμροζε και η πορτο με ενα αμυντικο χαφ και δυο εσωτερικους μεσους μπροστα του.

    Σε 4-3-3 ο Ενας Εσωτερικςο μεσος Μπορei να Ειναι ο ΑΝτρε Καστρο αλλα χρειαζετε και δευτερος με χαρακτηριστικα PlayMaker ΑΝ θες να παιξεις Ποδοσφαριο Κατοχης Μπαλας , Επιθετικα και Με Ελγχο του Παιχνιδιου. Αλλα πολυ αμφιβαλω αν υπαρει Τετοιος Σχεδιασμος στον Παο,που μαλλον δεν υπαρχει . Παντως Στο κατω κατω ουτε ο Πιρλο που αναφερετε ουτε η Αδυναμια μου ο Τσαβι Πατανε Περιοχη. Με την Καμια. Αλλωστε αν πατουσανε περιοχη θα χαρακτηριζονταν ως Box To Box.

    Kαι δεν καταλαβαινω γιατι να μην μπορουμε να τον παρουμε ΔΑΝΕΙΚΟ τη Στιγμη που ΑΓΟΡΑΣΑΜΕ τον ΠΙΝΤΟ , τη Στιγμη που εχουν μπει 400 χιλιαρικα απο τον κσομο στην Παναθηναικη Συμμαχια και τη Στιγμη που τα ρεπορταζ λενε οτι ο Αλαφουζος Εξασφαλισε Ενισχυση και απο Επιφανεις Παναθηναικους ?

    Εμενα μου Φαινεται οτι η Ομαδα παει για Διαλυση Δυστυχως . Ή Στην "Καλύτερη" θα συνεχισει στο Ιδιο Αμπαλο Μοτιβο που Κινειται 15 Χρονια τωρα ( Συμπεριλαμβανομενης και της Πολυμετοχικοτητας) Ο Παναθηναικος με τα Επικοινωνιακα τα Δοικητικα και τα Διατητικα να Βαζουν Στην Ακρη την Ουσια που ειναι το Ποδοσφαιρο και μαλιστα το Καλυτερο Δυνατο Ποδοσφαιρο και τη σταδιακη Βελτιωση Πανω σε αυτο για τη Μεγαλυτερη Ομαδα που (θελω να πιστευω ειναι για ολους μας ο Παναθηναικος)

    Αν Δεν Υπαρχει Ποδοσφαρικο Οραμα και Αποφασιστικοτητα.. Και Λεφτα να εχεις οπως ειχε 15 χροναι τωρα ο Παναθηναικος, ποδοσφαρικη Προκοπη Δεν Κανεις παρα μονο ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ.

  • ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ Τρίτη, 10 Ιουλίου 2012 21:39 Συντάχθηκε από ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ

    Συμφωνω για το δεκαρι και το ποσο αναγκαιοs ειναι εναs τετοιοs παικτηs για τον Παναθηναικο,αν και το μοντερνο ποδοσφαιρο λιγο πολυ δεν βασιζεται σε δεκαρια παλ.τυπου.Προσωπικα ειμαι λατρηs αυτου του παλ.τυπου ποδοσφαιρου...Για το θεμα του κοστουs,αν παμε πισω και δουμε,κανεναs παικτηs -ROTSA,ΜΠΟΡΕΛΙ,ΜΙΚΛΑΝΤ,-δεν ηταν ακριβη μεταγραφη.Αλλωστε το"εχει" ο ΠΑΟ να βρισκει παικταραδεs με λιγα χρηματα..μακαρι να γινει ετσι και φετοs..!!! Προσωπικα παντωs θελω εναν ΖΑΕΤΣ."on ice"...και αντε πιασ΄'την μετα την ομαδα!!!

  • gregg Τρίτη, 10 Ιουλίου 2012 21:21 Συντάχθηκε από gregg

    DIEGO CASTRO!ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΡΧΟΤΑΝ!

  • vamar13 Τρίτη, 10 Ιουλίου 2012 20:25 Συντάχθηκε από vamar13

    γιατί δε φέρνουμε τον ίδιο τον Έκι??????ο απόλυτος παιχταράς!προσωπικότητα, τσαμπουκάς (δυστυχώς κι έξω απ'το χορτάρι, περισσότερο απ'όσο χρειαζόταν), ομαδικός, πασαδόρος, με μπαλιές διαβήτη, με ματιά που κάρφωνε τον αντίπαλο, με "άντερα" στο Καραϊσκάκη...μόνος εναντίον όλων!τι μας θύμισες Κώστα;;;; άδικο τέλος στην Πανάθα!!!

Το σχόλιο σου

Copyright © 2010 - 2016 OnSports | Όροι Χρήσης | Επικοινωνία
Monetized by DPG DIGITAL MEDIA
Βάλε το e-mail σου και κάνε click για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση για τα πιο σημαντικά νέα, δώρα και διαγωνισμούς των websites που εκμεταλλεύεται εμπορικά η DPG DIGITAL MEDIA.