Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Για ποιους προορισμούς αυξάνονται οι τιμές τους - Δείτε αναλυτικά
SHARE

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Για ποιους προορισμούς αυξάνονται οι τιμές τους - Δείτε αναλυτικά

Σε νέα, δεύτερη αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων των επιβατών για το 2022, προχώρησαν στις περισσότερες γραμμές οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Η αύξηση έγινε στις 15 Ιουνίου λόγω του κόστους των καυσίμων, που εκτινάζει τη λειτουργική δαπάνη ενός πλοίου στο 70%.

Την ίδια ώρα, δυσβάστακτο γίνεται το πακέτο διακοπών για τους ταξιδιώτες αφού οι αυξήσεις δεν αφορούν μόνο τα μεταφορικά αλλά και το φαγητό.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της ακτοπλοΐας, ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά χρειάζεται περίπου 33 τόνους καύσιμα την ημέρα για την εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου.

Ο τόνος πετρελαίου, σήμερα, του καυσίμου «VLSFO», που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και χρησιμοποιείται σε πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers, άγγιξε τα 1.264 δολάρια τον τόνο, από 480 δολ. που ήταν πέρυσι.

Έτσι ένα πλοίο στη συγκεκριμένη γραμμή θα χρειαστεί μόνο για καύσιμα στο κάθε δρομολόγιο 41.250 ευρώ, από 15.840 ευρώ που χρειάζονταν πριν από ένα χρόνο περίπου.

Οι νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κινούνται μεσοσταθμικά από 5% έως 10%, ενώ σημειώνεται ότι η προηγούμενη αύξηση είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022 και έφθανε μεσοσταθμικά το 10 με 12%.

Πληροφορίες αναφέρουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι δεν αποκλείεται για κάποιους προορισμούς και δρομολόγια να υπάρξει και νέα μικρή αύξηση από 1ης Ιουλίου.

«Λέγαμε ότι το 2022 θα είναι η πρώτη χρονιά επιστροφής στην κανονικότητα ωστόσο ήρθε και το συμβάν με τον ρωσο - ουκρανικό πόλεμο ο οποίος έχει εκτοξεύσει εδώ και λίγους μήνες το ενεργειακό κόστος των πλοίων» ανέφερε στέλεχος της ακτοπλοϊκής αγοράς.

Στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος το ατομικό εισιτήριο από τα 35 ευρώ αυτή τη στιγμή άγγιξε τα 38 ευρώ αύξηση 8,57% ενώ στη γραμμή Ραφήνα-Τήνος το ατομικό εισιτήριο από τα 32 ευρώ άγγιξε τα 35 ευρώ αύξηση 9,38%.

Στη γραμμή επίσης Ραφήνα-'Ανδρο το ατομικό εισιτήριο από τα 23 ευρώ ανήλθε στα 25 ευρώ αύξηση 8,70%

Από Πειραιά για Νάξο το ατομικό εισιτήριο από 45,50 ευρώ έφθασε τα 48 ευρώ, αύξηση 5,49% ενώ για το ταχύπλοα το ατομικό εισιτήριο στην ίδια γραμμή από τα 63,70 άγγιξε τα 67,40 ευρώ.

Στη γραμμή Πειραιάς-Ρόδος το ατομικό εισιτήριο από τα 82,50 ευρώ διαμορφώθηκε στα 86,50 ευρώ αύξηση 4,85%.

Στη γραμμή Πειραιάς-Πάτμος από τα 50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 52,50 ευρώ αύξηση 4% και στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος από 44,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώνεται στα 46,50 ευρώ. Στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος το ατομικό εισιτήριο από τα 43 ευρώ διαμορφώνεται στα 45,50 ευρώ.

Στη γραμμή Πειραιά-Ρόδος για τέσσερα άτομα με ένα ΙΧ το συνολικό κόστος εισιτηρίων από 466,50 ευρώ διαμορφώνεται στα 489,50 ευρώ αύξηση 4,93%

Σημειώνεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω των υψηλών τιμών στα καύσιμα έχουν θέσει ζήτημα αναπροσαρμογής των μισθωμάτων στα δρομολόγια των μονοετών συμβάσεων της ακτοπλοΐας, και για τις οποίες δεν προβλέπεται ρήτρα καυσίμου βάση του σχετικού νόμου.

Πρόκειται για συνολικά 42 ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ενώ το συνολικό εκτιμώμενο κόστος θα αγγίξει περίπου τα 15 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας από τις αρχές Απριλίου έχει προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας, που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας με πολυετείς συμβάσεις και στις οποίες σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία προβλέπεται ρήτρα καυσίμου. Όλες οι άγονες γραμμές είναι ενταγμένες στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

Διαβάστε περισσότερα στο Cnn.gr



Αυτοκίνητα από 300 ευρώ: Ανοικτή η αποθήκη για το κοινό - Αναλυτική λίστα με τα οχήματα
Αυτοκίνητα από 300 ευρώ: Ανοικτή η αποθήκη για το κοινό - Αναλυτική λίστα με τα οχήματα
Σαν την καλοκαιρινή απόδραση με τους κολλητούς δεν έχει
Σαν την καλοκαιρινή απόδραση με τους κολλητούς δεν έχει
Νησί του Φιδιού: Γιατί η Ρωσία δεν μπορούσε να κρατήσει αυτό το στρατηγικό σημείο στη Μαύρη Θάλασσα
Νησί του Φιδιού: Γιατί η Ρωσία δεν μπορούσε να κρατήσει αυτό το στρατηγικό σημείο στη Μαύρη Θάλασσα
Ανανέωσε με Αντωνόπουλο ο ΑΟ Υπάτου
Ανανέωσε με Αντωνόπουλο ο ΑΟ Υπάτου

DPG Network

Ο Ερντογάν σε ρόλο πολιτικού ινστρούχτορα των Ελλήνων - «Να δώσουν ένα μάθημα στον Μητσοτάκη»

Ο Ερντογάν σε ρόλο πολιτικού ινστρούχτορα των Ελλήνων - «Να δώσουν ένα μάθημα στον Μητσοτάκη»

Μωβ μέδουσες: Ο χάρτης με τις «κόκκινες» παραλίες της Ελλάδας

Μωβ μέδουσες: Ο χάρτης με τις «κόκκινες» παραλίες της Ελλάδας

Κρήτη: Φρικτό ατύχημα για 30χρονο με αλυσοπρίονο – Τραυματίστηκε στα γεννητικά όργανα

Κρήτη: Φρικτό ατύχημα για 30χρονο με αλυσοπρίονο – Τραυματίστηκε στα γεννητικά όργανα

Εύη Χαρίλα: Η πρώτη των πρώτων στις Πανελλήνιες 2022 αποκαλύπεται - Τα μαθηματικά και το βόλεϊ

Εύη Χαρίλα: Η πρώτη των πρώτων στις Πανελλήνιες 2022 αποκαλύπεται - Τα μαθηματικά και το βόλεϊ

Double Dragon ΙΙ: Το Beat-em-up video game που έφερε «επανάσταση» στο είδος

Double Dragon ΙΙ: Το Beat-em-up video game που έφερε «επανάσταση» στο είδος

Η ιστορία της Ελλάδας από το 1834 έως το 1940 πίσω από τις... ρεκλάμες

Η ιστορία της Ελλάδας από το 1834 έως το 1940 πίσω από τις... ρεκλάμες

Homo Ludens: Οι μαθητές λυκείου απο τη Νέα Σμύρνη που σαρώνουν τα πανελλήνια βραβεία

Homo Ludens: Οι μαθητές λυκείου απο τη Νέα Σμύρνη που σαρώνουν τα πανελλήνια βραβεία

Τρία νησιά που βρίσκονται μία «ανάσα» από την Αθήνα

Τρία νησιά που βρίσκονται μία «ανάσα» από την Αθήνα