Formula 1: Επιστροφή στη δράση σε νέα εποχή - Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Formula 1: Επιστροφή στη δράση σε νέα εποχή - Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Λίγους μήνες μετά το δραματικό φινάλε η Formula 1 είναι ξανά εδώ σε μια νέα εποχή

Νέα εποχή στην Formula 1, η οποία επιστρέφει στην δράση μετά το περσινό δραματικό φινάλε, όπου ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τον τίτλο στην τελευταία στροφή από τον Λιούις Χάμιλτον. Πλέον οι «πιλότοι» σε νέα μονοθέσια θα τα δώσουν όλα για να πετύχουν τον στόχο τους.

Στην κυριολεξία νέα μονοθέσια, αφού οι αλλαγές φέτος σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά είναι πολύ μεγάλες. Ουσιαστικά από φέτος το σπορ γύρισε σελίδα και μπήκε σε καινούρια εποχή. Νέα δεδομένα στην αεροδυναμική σχεδίαση, πάγωμα στην εξέλιξη των κινητήρων και των κιβωτίων ταχυτήτων μέχρι το 2025 και νέα ελαστικά 18 ιντσών, είναι οι πιο σημαντικές αλλαγές.

Σε κάθε περίπτωση και φέτος η μάχη για το πρωτάθλημα της Formula 1 αναμένεται σκληρή. Ηδη από αυτό το Grand Prix του Σαχίρ θα φανερωθούν πολλά, αλλά ενδεικτικά για την πορεία του πρωταθλήματος αναμένεται να είναι και τα επόμενο δύο τρία Grand Prix Θα είναι πάλι μια μάχη για δύο; Θα μπει σφήνα η Ferrari; Οπως και να έχει το πρωτάθλημα της Formula 1 αναμένεται και φέτος συναρπαστικό και αγωνιώδες, με οδηγούς διψασμένους για νίκες αλλά και για τίτλους. O Λιούις Χάμιλτον διεκδικεί να γράψει το όνομά του με χρυσά γράμματα στα βιβλία της ιστορίας της F1 παίρνοντας το 8ο πρωτάθλημα , ο Μαξ Φερστάπεν θέλει τον δεύτερο σερί τίτλο, ενώ οι οδηγοί της Ferrari θέλουν να αποδείξουν ότι μπορούν να γίνουν πρωταθλητές.

Οι αλλαγές των κανονισμών

Η Formula 1 μπαίνει σε μεγάλες αλλαγές και αναμένεται να δούμε ένα άλλο Πρωτάθλημα. Συγκεκριμένα έχουμε την επιστροφή του ground effect, όπου το πάτωμα του μονοθέσιου διαθέτει δύο μεγάλα τούνελ στο κάτω μέρος του, με συνέπεια το μεγαλύτερο μέρος της κάθετης δύναμης να παράγεται από το «underfloor» μειώνοντας σημαντικά τον ακάθαρτο αέρα που αφήνει πίσω του το μονοθέσιο. Η αλλαγή αυτή στοχεύει σε πιο κλειστές μάχες και στο να μπορεί το ένα μονοθέσιο να ακολουθεί το άλλο. Επιπλέον πέραν του λιγότερου σε ποσότητα ακάθαρτου αέρα, οι νέες πτέρυγες κατευθύνουν τον αέρα πιο ψηλά από ό,τι ίσχυε μέχρι πρότινος, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζει τόσο το μονοθέσιο που ακολουθεί. Για να το πετύχουν αυτό έγινε απλοποίηση της εμπρός αεροτομής, που αν και δεν είναι ένα από τα «τυποποιημένα» μέρη των νέων μονοθέσιων, ωστόσο έχει τρομερούς περιορισμούς στον σχεδιασμό της. Αντίθετα, η πίσω πτέρυγα είναι σχεδόν στάνταρ για κάθε ομάδα, με καμπυλωμένες τις άκρες της, για να επιτυγχάνει το σκοπό της.

Επίσης τα bargeboards που ευθύνονταν σε μεγάλο βαθμό για τον ακάθαρτο αέρα, απαγορεύονται πλήρως, ύστερα από 30 χρόνια ύπαρξης στα σχέδια των ομάδων. Ακόμη έχουν προστεθεί τυποποιημένα καλύμματα στις ζάντες των ελαστικών, που παράγουν κάθετη δύναμη, ενώ πάνω από τα ελαστικά μπαίνουν ειδικά πτερύγια για τον περιορισμό του ακάθαρτου αέρα και την αλλαγή της κατεύθυνσής του προς τα πάνω. Με τις αλλαγές αυτές το μονοθέσιο που ακολουθεί ένα άλλο, κρατά το 86% της κάθετης δύναμής του, σε αντίθεση με ό,τι ίσχυε ως και το 2021, με το ποσοστό αυτό να βρισκόταν στο 55%.

Αλλάζουν μετά από πολλά χρόνια οι διαστάσεις των ελαστικών και από ζάντες των 13 ιντσών πηγαίνουμε σε ζάντες των 18 ιντσών. Τα μεγαλύτερα ελαστικά είναι φυσικό να αυξήσουν έστω και λίγο το χρόνο των pit stops τη νέα χρονιά. Δύσκολα θα δούμε χρόνο κάτω από δύο δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με δηλώσεις του Mario Isola, επικεφαλής της Pirelli Motorsport, τα νέα ελαστικά θα προσφέρουν αρκετή αντοχή, που είναι πολύ πιθανό τα περισσότερα Grand Prix να γίνονται με ένα pit stop.

Το DRS παραμένει και στα φετινά μονοθέσια, εκτός και αν αποδειχθεί πως οι παραπάνω αλλαγές το καθιστούν περιττό. Τότε θα καταργηθεί. Παγώνει η εξέλιξη των κιβωτίων ταχυτήτων έως το 2025. Σε αυτό το διάστημα οι ομάδες θα επιτρέπονται να φέρουν μόνο μία αναβάθμιση. Kάθε ελαστικό θα φέρει ένα σύστημα μέτρησης πίεσης, ίδιο για όλες τις ομάδες. Οι άνθρωποι της FIA θέλουν να αποφύγουν τα «παιχνίδια» των ομάδων με τις πιέσεις των ελαστικών.

Από το 2022 και ως το τέλος του 2025, οι κινητήρες παραμένουν ίδιοι: υβριδικοί, 1,6 λίτρων, V6 με turbo, μόνο που πλέον παγώνει η εξέλιξή τους. Μια απόφαση που είχε παρθεί λόγω της αποχώρησης της Honda.  Αυξάνεται το ποσοστό αιθανόλης στο μείγμα καυσίμου, από το 5% στο 10%.Αυτή η αλλαγή που έγινε για περιβαλλοντικούς λόγους είναι βέβαιο ότι θα μειώσει την απόδοση της μονάδας ισχύος. Απώτερος στόχος της FIA είναι το 2025 η F1 να έχει βιώσιμα καύσιμα στο 100%.

Οι περιορισμοί στη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας αυξάνονται τη νέα χρονιά, καθώς θα επιτρέπεται η χρήση της για 400 ώρες σε ετήσια βάση. Ωστόσο ο χρόνος εργασίας στην αεροδυναμική σήραγγα θα εξαρτάται από τη θέση που έχει κάθε ομάδα. Η πρωταθλήτρια θα μπορεί να αξιοποιήσει το 70% του χρόνου αυτού ενώ η ουραγός Haas F1 το 115%.

Το ελάχιστο βάρος των μονοθεσιών αυξάνεται από τα 752 κιλά, στα 790 κιλά. Πράγμα φυσιολογικό αφού έχουμε μεγαλύτερους τροχούς, καθώς και βελτιώσεις στον τομέα της ασφάλειας. Το όριο αυτό μπορεί να κινηθεί προς τα πάνω, αφού αρκετές ομάδες ήταν «υπέρβαρες» στις χειμερινές δοκιμές.

Από πέρυσι ισχύει το λεγόμενο Budget Cap. Οι ομάδες μπορούνε να ξοδέψουν συγκεκριμένα χρήματα. Τα όρια των προϋπολογισμών θα μειωθούν κι άλλο: από τα 145 εκατομμύρια δολάρια που ήταν φέτος, στα 140 εκατομμύρια δολάρια.

Το πρόγραμμα αγώνων για το 2022

Ο πόλεμος της Ουκρανίας, πάντως, και οι συνέπειές του δεν θα "ταλαιπωρήσουν" μόνο την οικογένεια Μαζέπιν στη Ρωσία. Σε ό,τι έχει να κάνει με τη Formula 1, πάντα. Θα απασχολήσει περισσότερους Ρώσους που προγραμμάτιζαν να παρακολουθήσουν από κοντά το "Grand Prix" του Σότσι. Αυτό δεν θα διεξαχθεί τελικά και τη θέση του στο καλεντάρι-ρεκόρ με τους 23 αγώνες, στα 52 Σαββατοκύριακα του έτους, θα πάρει κάποιο άλλο από τα πολλά που έχει διαθέσιμα στην αναμονή η F1.

18-20 Μαρτίου GP Μπαχρέιν Sakhir
25-27 Μαρτίου GP Σαουδικής Αραβίας Jeddah
8-10 Απριλίου GP Αυστραλίας Albert Park
22-24 Απριλίου GP Εμίλια Ρομάνια Imola
6-8 Μαΐου GP Μαϊάμι Maiami
20-22 Μαΐου GP Ισπανίας Barcelona
27-29 Μαΐου GP Μονακό Monaco
10-12 Ιουνίου GP Αζερμπαϊτζάν Baku
17-19 Ιουνίου GP Καναδά Montreal
1-3 Ιουλίου GP Μ. Βρετανίας Silverstone
8-10 Ιουλίου GP Αυστρίας Red Bull Ring
22-24 Ιουλίου GP Γαλλίας Paul Ricard
29-31 Ιουλίου GP Ουγγαρίας Hungaroring
26-28 Αυγούστου GP Βελγίου Spa Francorchamps
2-4 Σεπτεμβρίου GP Ολλανδίας Zandvoort
9-11 Σεπτεμβρίου GP Ιταλίας Monza
30 Σεπτεμβρίου-2 Οκτωβρίου GP Σιγκαπούρης Marina Bay
7-9 Οκτωβρίου GP Ιαπωνίας Suzuka
21-23 Οκτωβρίου GP ΗΠΑ Circuit Of The Americas
28-30 Οκτωβρίου GP Μεξικού Mexico City
11-13 Νοεμβρίου GP Βραζιλίας Interlagos
18-20 Νοεμβρίου GP Η.Α.Ε. Yas Marina

H τηλεοπτική στέγη της Formula 1

Η ERT θα συνεχίσει και φέτος να δείχνει - με το full πακέτο - ζωντανά τη μετάδοση όλου του τριημέρου των αγώνων. Ωστόσο οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής και του Σαββάτου θα προβάλλονται μόνο διαδικτυακά από το ERTflix. Η CosmoteTV θα εξακολουθήσει να δείχνει και αυτή την F1, όπως κάνει ανελλιπώς από το 2011. Φυσικά υπάρχει και το F1TV σε αγγλική περιγραφή (με πληρωμή) για ακόμα καλύτερη κάλυψη του αγώνα.



Χάντμπολ: Η αποστολή της Εθνικής για την Ολλανδία
Χάντμπολ: Η αποστολή της Εθνικής για την Ολλανδία
Γυναικεία βογγητά «πάγωσαν» τον Λούκα Ντόνσιτς (vid)
Γυναικεία βογγητά «πάγωσαν» τον Λούκα Ντόνσιτς (vid)
Απολαμβάνει την πίεση ο Μίλτος Τεντόγλου
Απολαμβάνει την πίεση ο Μίλτος Τεντόγλου
Αταμάν: «100% στο Final Four Σλούκας και Χουάντσο»!
Αταμάν: «100% στο Final Four Σλούκας και Χουάντσο»!
©2011-2024 Onsports.gr - All rights reserved