Formula 1: Στην pole position οι «μονομάχοι» - Ο απόλυτος οδηγός για το νέο πρωτάθλημα
1 SHARE

Formula 1: Στην pole position οι «μονομάχοι» - Ο απόλυτος οδηγός για το νέο πρωτάθλημα

Επιστροφή στη δράση για τους οδηγούς της F1 που ρίχνονται στη μάχη για την κορυφή την Κυριακή στο Μπαχρέιν - Το Onsports σας παρουσιάζει όσα πρέπει να ξέρετε 

Περίπου 3,5 μήνες μετά την ολοκλήρωση της σεζόν του 2020 στο Άμπου Ντάμπι, ομάδες και οδηγοί θα βρίσκονται την προσεχή Κυριακή (18:00 ώρα Ελλάδας) στο Μπαχρέιν για το πρώτο από τα 23 γκραν πρι του φετινού «μαραθωνίου», ο οποίος θα δοκιμάσει τις αντοχές των ανθρώπων και των μονοθεσίων τους.

Η χρονιά που αρχίζει σε λίγες ημέρες είναι η τελευταία που πραγματοποιείται με το παρόν «σύνταγμα» της Φόρμουλα Ένα, καθώς οι... σαρωτικές αλλαγές στους κανονισμούς, οι οποίες επρόκειτο να τεθούν φέτος σε ισχύ, μετατέθηκαν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού για το 2022.

Οι άνθρωποι της Φόρμουλα Ένα πέτυχαν στις... εξετάσεις που έδωσαν πέρυσι όσον αφορά την ασφάλεια, με το σοβαρό ατύχημα που είχε ο Ρομέν Γκροζάν στον πρώτο γύρο του γκραν πρι στο Μπαχρέιν. Η Haas του Γάλλου «καρφώθηκε» στις μπαριέρες της ευθείας μετά τη στροφή 3 και «κόπηκε» στα δύο. Το μπροστινό μέρος του μονοθεσίου «τρύπησε» τις μπαριέρες, ωστόσο τον Γκροζάν προφύλαξε από σοβαρό τραυματισμό το σύστημα "halo" ή «φωτοστέφανο», το οποίο προστατεύει το κεφάλι των οδηγών.

Από τη σύγκρουση άρπαξε φωτιά το αυτοκίνητο, από το οποίο ο Γάλλος χρειάστηκε 28 δευτερόλεπτα για να βγει, και στη συνέχεια διακομίσθηκε στο νοσοκομείο με εγκαύματα στα χέρια.

Οι αλλαγές σε πρόσωπα

Οι αλλαγές σε πρόσωπα είναι αρκετές, καθώς υπάρχουν πολλές διαφοροποιήσεις στα δίδυμα των οδηγών αγώνων των ομάδων σε σχέση με το 2020. Η Ferrari επέλεξε να μην επεκτείνει το συμβόλαιο του τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή, Σεμπάστιαν Φέτελ, και να φέρει στη θέση του τον Ισπανό Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ από τη McLaren. Από την πλευρά της, η βρετανική ομάδα έσπευσε να καλύψει το κενό του Σάινθ με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο, ο οποίος για το λόγο αυτό αποχώρησε από τη Renault.

Η... είδηση, ωστόσο, είναι ότι η γαλλική ομάδα αποφάσισε να αντικαταστήσει τον Αυστραλό, φέρνοντας στη θέση του τον δις παγκόσμιο πρωταθλητή, Φερνάντο Αλόνσο. Έτσι, ο Ισπανός επιστρέφει μετά από διετή απουσία στη Φόρμουλα Ένα, καθώς «έτρεξε» για τελευταία φορά στο πρωτάθλημα με τη McLaren. Ο Φέτελ θα συνεχίσει την καριέρα του στην Aston Martin, η οποία, προκειμένου να κάνει... χώρο για τον Γερμανό, έλυσε το συμβόλαιό της με τον Σέρχιο Πέρες.

Ο Μεξικανός, ο οποίος στο γκραν πρι του Σακχίρ για το 2020 πανηγύρισε την «παρθενική» νίκη της καριέρας του στη Φόρμουλα Ένα, βρήκε... καταφύγιο στη Red Bull, οι άνθρωποι της οποίας επέλεξαν να αφήσουν στον... πάγκο για φέτος τον Ταϊλανδό Άλεξ Άλμπον.

Στο μεταξύ, οι Ρομέν Γκροζάν και Κέβιν Μάγκνουσεν αποτελούν παρελθόν από τη Haas, οι άνθρωποι της οποίας αποφάσισαν να εμπιστευθούν δύο πρωτοεμφανιζόμενους στη Φόρμουλα Ένα, τον Ρώσο Νικίτα Μαζέπιν και τον Γερμανό Μικ Σουμάχερ, γιο του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή, Μίκαελ, με αποτέλεσμα το σπουδαίο αυτό επώνυμο να επιστρέφει στο πρωτάθλημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αμφότεροι «έτρεχαν» πέρυσι στη Φόρμουλα 2, με τον Σουμάχερ να κατακτά τον τίτλο και τον Μαζέπιν να κατατάσσεται πέμπτος. Τέλος, η AlphaTauri επέλεξε να αντικαταστήσει τον Ρώσο Ντανιίλ Κβιάτ με τον Ιάπωνα Γιούκι Τσουνόντα, ο οποίος τερμάτισε τρίτος στο περυσινό πρωτάθλημα της Φόρμουλα 2.

Οι οδηγοί αγώνων της Φόρμουλα Ένα για το 2021 και τα νούμερα των μονοθεσίων τους έχουν ως εξής:

MERCEDES
44. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία)
77. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία)

RED BULL
11. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό)
33. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία)

MCLAREN
3. Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία)
4. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία)

ASTON MARTIN (πρώην RACING POINT)
5. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία)
18. Λανς Στρολ (Καναδάς)

ALPINE (πρώην RENAULT)
14. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία)
31. Εστεμπάν Οκόν (Γαλλία)

FERRARI
16. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό)
55. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία)

ALPHATAURI
10. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία)
22. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία)

ALFA ROMEO
7. Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία)
99. Αντόνιο Τζιοβινάτσι (Ιταλία)

HAAS
9. Νικίτα Μαζέπιν (Ρωσία)
47. Μικ Σουμάχερ (Γερμανία)

WILLIAMS
6. Νίκολας Λατίφι (Καναδάς)
63. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία)

To καλεντάρι της διοργάνωσης 

Το καλαντάρι της Φόρμουλα Ένα για το 2021 περιλαμβάνει τον αριθμό-ρεκόρ των 23 γκραν πρι, καθώς άλλαξαν οι σχετικοί κανονισμοί και ο ανώτατος αριθμός των αγώνων σε μια χρονιά αυξήθηκε στους 25.

Η «αυλαία» της σεζόν ανοίγει στις 28 Μαρτίου στο Μπαχρέιν και όχι στη Μελβούρνη, όπως παραδοσιακά γινόταν τα τελευταία χρόνια, καθώς, λόγω της πανδημίας, το γκραν πρι της Αυστραλίας μετατέθηκε για τις 21 Νοεμβρίου.

Το αγωνιστικό πρόγραμμα της Φόρμουλα Ένα για το 2021 έχει ως εξής:
28 Μαρτίου Μπαχρέιν (Σακχίρ)
18 Απριλίου Εμίλια Ρομάνια (Ίμολα)
2 Μαΐου Πορτογαλία (Πορτιμάο)
9 Μαΐου Ισπανία (Βαρκελώνη)
23 Μαΐου Μονακό (Μόντε Κάρλο)
6 Ιουνίου Αζερμπαϊτζάν (Μπακού)
13 Ιουνίου Καναδάς (Μόντρεαλ)
27 Ιουνίου Γαλλία (Λε Καστελέ)
4 Ιουλίου Αυστρία (Σπίλμπεργκ)
18 Ιουλίου Μ. Βρετανία (Σίλβερστοουν)
1 Αυγούστου Ουγγαρία (Βουδαπέστη)
29 Αυγούστου Βέλγιο (Σπα-Φρανκορσάμπ)
5 Σεπτεμβρίου Ολλανδία (Ζάντφορτ)
12 Σεπτεμβρίου Ιταλία (Μόντσα)
26 Σεπτεμβρίου Ρωσία (Σότσι)
3 Οκτωβρίου Σιγκαπούρη (Σιγκαπούρη)
10 Οκτωβρίου Ιαπωνία (Σουζούκα)
24 Οκτωβρίου ΗΠΑ (Όστιν)
31 Οκτωβρίου Πόλη του Μεξικού (Πόλη του Μεξικού)
7 Νοεμβρίου Σάο Πάουλο (Σάο Πάουλο)
21 Νοεμβρίου Αυστραλία (Μελβούρνη)
5 Δεκεμβρίου Σαουδική Αραβία (Τζέντα)
12 Δεκεμβρίου Άμπου Ντάμπι (Νησί Γιάς)

Οι αλλαγές στους κανονισμούς για το 2021

Μπορεί, λόγω κορονοϊού, οι... σαρωτικές αλλαγές κανονισμών στη Φόρμουλα Ένα να έχουν μετατεθεί από το 2021 για το 2022 και φέτος οι ομάδες να χρησιμοποιούν το σασί του 2020, ωστόσο υπάρχουν ορισμένες μικρές, αλλά σημαντικές τροποποιήσεις στη... νομοθεσία του πρωταθλήματος όπως αναφέρει το ΑΠΕ ΜΠΕ. Οι πιο σημαντικές εξ αυτών είναι η εφαρμογή ανώτατου ορίου κόστους, προκειμένου οι ομάδες να ξεκινούν από την ίδια οικονομική αφετηρία, για να μειωθεί το... χάσμα που τις χωρίζει εντός πίστας και οι αγώνες να γίνουν πιο συναρπαστικοί, αλλά και να διασφαλιστεί η μακροχρόνια σταθερότητα και βιωσιμότητα των ομάδων.

Επίσης, τίθεται σε εφαρμογή μια νέα αναλογική κλίμακα για τις αεροδυναμικές δοκιμές των μονοθεσίων των ομάδων, η οποία θα εξαρτάται από τη θέση τους στη βαθμολογία των κατασκευαστών. Βάσει αυτής, όσο πιο χαμηλά κατετάγη μια ομάδα στο πρωτάθλημα του 2020, όπως για παράδειγμα η (ουραγός) Williams, τόσο περισσότερο χρόνο θα έχει για να εξελίξει αεροδυναμικά το μονοθέσιό της. Αντίθετα, οι καλύτεροι του περυσινού πρωταθλήματος κατασκευαστών, όπως η πρωταθλήτρια Mercedes, θα έχουν στη διάθεσή τους λιγότερο χρόνο για τα αυτοκίνητά τους στην αεροδυναμική σήραγγα.

Επιπρόσθετα, θεσπίζονται κάποιες αλλαγές στους αεροδυναμικούς κανόνες που αφορούν στο σχήμα που έχει το πάτωμα του μονοθεσίου, προκειμένου να μειωθεί το ποσό της κάθετης δύναμης που παράγει ένα αυτοκίνητο Φόρμουλα Ένα και επομένως η καταπόνηση στα ελαστικά. Και αυτό γιατί τα τωρινά μονοθέσια είναι τα πιο γρήγορα στην ιστορία του πρωταθλήματος, με αποτέλεσμα να ασκούνται πολύ μεγαλύτερες δυνάμεις στα λάστιχα, οι οποίες μπορούν να καταλήξουν σε ξαφνικό κλατάρισμα, το οποίο υπέστησαν οι Λιούις Χάμιλτον, Βάλτερι Μπότας και Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ στο περυσινό βρετανικό γκραν πρι.

Οι αεροδυναμικής φύσεως διαφοροποιήσεις είναι αποτέλεσμα της απόφασης να μετατεθεί από το 2021 για το 2022 η εφαρμογή των αλλαγών στους κανονισμούς, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η μετάβαση από τα ελαστικά 13 ιντσών σε αυτά των 18 ιντσών της Pirelli. Επειδή τα ελαστικά 18 ιντσών δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν φέτος, τα λάστιχα 13 ιντσών θα... φορεθούν και το 2021, καθώς η δημιουργία μιας νέας «οικογένειας» ελαστικών 13 ιντσών για μια και μοναδική σεζόν (2021) θα απαιτούσε ένα μεγάλο κόστος. Έτσι, αποφασίστηκε να μειωθούν τα επίπεδα της κάθετης δύναμης, προκειμένου να ταιριάζουν με τις αντοχές... των ελαστικών.

Οι αλλαγές κανονισμών στη Φόρμουλα Ένα για το 2021 έχουν ως εξής:

1. Αλλαγές στο πάτωμα των μονοθεσίων

Η πιο φανερή οπτική αλλαγή που θα μπορούν να ξεχωρίσουν οι φίλαθλοι της Φόρμουλα Ένα το 2021 είναι διαφοροποιήσεις στο σχήμα που θα έχει το πάτωμα των μονοθεσίων. Τα τελευταία χρόνια το ορατό μέρος στα πατώματα, όταν τα έβλεπε κάποιος από ψηλά, φαινόταν ορθογώνιο, με διάφορες διαμήκεις και πλευρικές σχισμές να βγαίνουν από αυτά. Αυτές οι σχισμές χρησιμοποιούνταν από τις ομάδες για να αυξήσουν το ποσό της κάθετης δύναμης που δημιουργείται στις άκρες του πατώματος. Αυτές οι σχισμές δεν υπάρχουν φέτος, αφού οι κανονισμοί ορίζουν ότι όλο το πάτωμα πρέπει τώρα να είναι συμπαγές, ενώ τα πατώματα θα περιλαμβάνουν επίσης τριγωνικά «κοψίματα» στο πίσω μέρος τους, μειώνοντας περισσότερο την περιοχή της επιφάνειας που δημιουργεί κάθετη δύναμη στα μονοθέσια.

2. «Κονταίνουν» τα πτερύγια του αγωγού των πίσω φρένων

Παράλληλα με τις αλλαγές στο πάτωμα, μια πιο μικρή διαφοροποίηση για το 2021 θα είναι οι μεταβολές στα πτερύγια του αγωγού των πίσω φρένων στα μονοθέσια. Τα πτερύγια που βρίσκονται στο κάτω μισό των αγωγών μειώνονται κατά 40 χιλιοστά σε μήκος και φτάνουν πλέον στα 80 χιλιοστά, ενώ τα πτερύγια στο πάνω μέρος των αγωγών παραμένουν στα 120 χιλιοστά. Αυτά τα πτερύγια μπορεί να είναι μικρά, αλλά δημιουργούν κάθετη δύναμη που «τροφοδοτείται» απευθείας στους τροχούς και η οποία επομένως είναι πολύ αποτελεσματική.

3. Μικραίνουν οι φράχτες του διαχύτη

Οι προηγούμενες δύο τροποποιήσεις στους τεχνικούς κανονισμούς προστέθηκαν από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) με στόχο να μειωθούν τα επίπεδα κάθετης δύναμης. Και η τελική αλλαγή σε αυτή τη σειρά διαφοροποιήσεων είναι το... κόντεμα στους φράχτες του διαχύτη, οι οποίοι μειώνονται κατά 50 χιλιοστά σε μήκος. Όπως η αφαίρεση των σχισμών από το πάτωμα, το «κόψιμο» αυτών των φραχτών θα κάνει λιγότερο αποτελεσματικό το «σφράγισμα» του πατώματος, μειώνοντας ακόμη περισσότερο τα επίπεδα κάθετης δύναμης.

4. Εισάγεται ανώτατο όριο κόστους

Αναμφίβολα η μεγαλύτερη αλλαγή που έρχεται το 2021 είναι η εφαρμογή -για πρώτη φορά στην Ιστορία της Φόρμουλα Ένα- του ανώτατου ορίου κόστους, η «βάση» του οποίου ορίστηκε στα 145 εκατομμύρια δολάρια για ένα ημερολογιακό έτος με 21 γκραν πρι στο καλαντάρι. Δεδομένου, όμως, ότι φέτος το αγωνιστικό πρόγραμμα περιλαμβάνει 23 γκραν πρι, κάθε ομάδα μπορεί να δαπανήσει επιπλέον 1,2 εκατομμύρια δολάρια για κάθε αγώνα, με αποτέλεσμα το ανώτατο όριο κόστους να είναι στην πραγματικότητα 147,4 εκατομμύρια δολάρια. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι η «βάση» στο ανώτατο όριο κόστους θα μειωθεί στα 140 εκατομμύρια το 2022 και στα 135 εκατομμύρια δολάρια για το 2023. Αυτό το όριο κόστους καλύπτει κάθε πτυχή της λειτουργίας μίας ομάδας Φόρμουλα Ένα με κάποιες αξιοσημείωτες εξαιρέσεις, καθώς δεν περιλαμβάνονται τα έξοδα που αφορούν στο μάρκετινγκ, οι απολαβές των οδηγών και οι απολαβές των τριών υψηλότερα αμειβόμενων στελεχών στην ομάδα. Επίσης, δεν περιλαμβάνεται το κόστος για άδειες μητρότητας, πατρότητας και αναρρωτικές άδειες των υπαλλήλων, καθώς και το κόστος των ιατρικών παροχών για το προσωπικό της ομάδας και των πακέτων απόλυσης. Επιπρόσθετα, οι ομάδες επιτρέπεται να καταγράψουν -από τώρα και μέχρι το τέλος του 2024- ένα κόστος 45 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο σχετίζεται με «δαπάνες κεφαλαίου», για πράγματα όπως η αγορά μηχανημάτων για τα εργοστάσιά τους.

5. Νέα αναλογική κλίμακα για αεροδυναμικές δοκιμές

Άλλη μια νέα εξέλιξη για το 2021 θα είναι η εφαρμογή των κανονισμών για αναλογική κλίμακα αεροδυναμικών δοκιμών. Αυτός είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας, δεδομένου ότι φέτος οι ομάδες θα ολοκληρώσουν τα μονοθέσια που θα «κατεβάσουν» στο πρωτάθλημα το 2022, όταν τίθενται σε ισχύ οι... σαρωτικές αλλαγές των κανονισμών. Βάσει αυτής της αναλογικής κλίμακας, όσο πιο χαμηλά κατετάγη μια ομάδα στη βαθμολογία του 2020, τόσο περισσότερος χρόνος θα της δοθεί για να τελειοποιήσει την αεροδυναμική του μονοθεσίου της για το 2022, είτε μέσα στην αεροδυναμική σήραγγα, είτε με τις προσομοιώσεις υπολογιστικής ρευστοδυναμικής (Computational Fluid Dynamics ή CFD). Όπως φαίνεται από τον παρακάτω πίνακα, η Mercedes θα έχει τον λιγότερο χρόνο για προσομοιώσεις, ενώ η Williams τον περισσότερο. Στο μεταξύ, αυτές οι αλλαγές θα είναι πιο ορατές και έντονες από το 2022 και μετά.

6. Αυξήθηκε το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων και των μονάδων ισχύος

Υπάρχει φέτος μια ελαφρά αύξηση στο ελάχιστο βάρος τόσο για τα μονοθέσια χωρίς καύσιμα, το οποίο από τα 746 κιλά του 2020 ανεβαίνει στα 752 κιλά για το 2021, όσο και για τη μονάδα ισχύος, η οποία από 145 κιλά το 2020 θα ζυγίζει 150 κιλά το 2021. Αυτή η αλλαγή μπορεί να ερμηνευθεί ως μια προσπάθεια να αποθαρρυνθούν οι ομάδες από το να χρησιμοποιήσουν... εξωτικά – και, σε κάποιες ομάδες, απαγορευτικά ακριβά- υλικά για την εξοικονόμηση βάρους.

7. Απαγορεύεται η αντιγραφή μερών και εξαρτημάτων

Μπορεί οι ομάδες να χρησιμοποιούν φέτος το σασί του 2020 (εκτός από τις μικρές αλλαγές που επιτρέπονται βάσει του συστήματος των «δύο τόκεν»), αλλά, μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσαν οι ισχυρισμοί ότι το περυσινό μονοθέσιο της Racing Point ήταν... αντίγραφο της Mercedes του 2019, οι τεχνικοί κανονισμοί του 2021 άλλαξαν, προκειμένου να αποκλείσουν την πιθανότητα οι ομάδες να επαναλαμβάνουν αυτήν την τακτική στο μέλλον. Τώρα οι κανονισμοί ορίζουν ότι «μολονότι είναι επιτρεπτό να επηρεάζεσαι από το σχέδιο ή τη γενική ιδέα» ενός μονοθεσίου αντίπαλης ομάδας και των ατομικών, αποκλειστικών ανταλλακτικών της (που αναφέρονται ως "Listed Team Components" ή "LTCs" στους κανονισμούς), κάθε πληροφορία που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία των μερών του δικού σου μονοθεσίου «πρέπει δυνητικά να είναι διαθέσιμη σε όλους τους αγωνιζόμενους» και «να αποκτάται σε αγώνες ή τεστ» - μέσω της χρήσης τυπικής φωτογραφίας, παρατήρησης, βίντεο και ούτω καθεξής, αντί να μπορούν οι ομάδες να «κλείνουν» συμφωνίες για να έχουν πρόσβαση στα LTCs ενός άλλου αγωνιζόμενου. Επιπρόσθετα, οι κανονισμοί απαγορεύουν στις ομάδες την «αντίστροφη μηχανική» για το μονοθέσιο άλλου αγωνιζόμενου, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης χρήσης τρισδιάστατης κάμερας για τη «σάρωση» των αυτοκινήτων άλλων ομάδων.

8. Η Pirelli φέρνει νέες γόμες ελαστικών

Η Pirelli θέλει να χρησιμοποιηθούν πιο... ρωμαλέα ελαστικά το 2021, με τον επικεφαλής Φόρμουλα Ένα και αγώνων αυτοκινήτου της ιταλικής εταιρείας, Μάριο Ίζολα, να δηλώνει πέρυσι στο Μπαχρέιν ότι στόχος τους ήταν να «βελτιώσουμε την τωρινή κατασκευή, για να έχουμε περισσότερη... ακεραιότητα». Αυτό γίνεται γιατί η Pirelli μέτρησε μερικές από τις μεγαλύτερες πλευρικές δυνάμεις στην ιστορία της Φόρμουλα Ένα το 2020, οι οποίες, όπως ανακοίνωσε η ιταλική εταιρεία, έπαιξαν ρόλο στα τρία κλαταρίσματα των ελαστικών που σημειώθηκαν στο περυσινό βρετανικό γκραν πρι. Η Pirelli αισθάνεται ότι οι αλλαγές είναι ο σωστός δρόμος, καθώς, ακόμη και με τις... περικοπές στην κάθετη δύναμη, οι οποίες αναμένεται να φτάσουν -κατά την εκτίμηση του επικεφαλής τεχνικών θεμάτων μονοθεσίων της FIA, Νικόλα Τομπάζη- περίπου στο 10%, οι ομάδες αναμένεται να ανακτήσουν το 5% μέσω της εξέλιξης του μονοθεσίου τους στη διάρκεια του χειμώνα, με την Pirelli να προτιμά να χρησιμοποιήσει... ενισχυμένα ελαστικά για να αντεπεξέλθουν στα φορτία και τις δυνάμεις που ασκούνται. Στο μεταξύ, οι οδηγοί μπόρεσαν να δοκιμάσουν κάποιες από τις προτεινόμενες για το 2021 γόμες σε αρκετές περιόδους ελεύθερων δοκιμαστικών μέσα στο 2020.

9. Απαγορεύεται το DAS

Η συγκεκριμένη αλλαγή στους κανονισμούς, η οποία επηρεάζει μόνο μια ομάδα το 2021, είναι η απαγόρευση του συστήματος της Mercedes με τα αρχικά DAS (Dual Axis Steering). Το 2020 οι Λιούις Χάμιλτον, Βάλτερι Μπότας και –για έναν αγώνα- ο Τζορτζ Ράσελ μπορούσαν να τραβούν και να σπρώχνουν το τιμόνι τους, προκειμένου να αλλάξουν τα επίπεδα της γωνίας κάμπερ στα εμπρός ελαστικά τους, βοηθώντας τα να θερμαίνονται ομοιόμορφα. Φέτος, όμως, αυτό απαγορεύεται, καθώς οι σχετικοί κανονισμοί αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι το τιμόνι «επιτρέπεται να έχει μόνο ένα βαθμό ελευθερίας, ο οποίος πρέπει να είναι περιστροφικός».

10. Αυτόματες κατανομές ελαστικών

Βάσει της σχετικής αλλαγής στους κανονισμούς, τίθεται σε ισχύ μια τυποποιημένη κατανομή για το 2021, με τους οδηγούς -«εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από τη FIA και με τη συμφωνία της Pirelli»- να έχουν στη διάθεσή τους δύο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης και οκτώ σετ μαλακής για κάθε αγώνα. Στο μεταξύ, το τρέχον διάστημα, στο οποίο οι ομάδες ενημερώνονται για το ποιες γόμες ελαστικών είναι διαθέσιμες για κάποιον αγώνα –εννέα εβδομάδες για αγώνες στην Ευρώπη, 15 για μη ευρωπαϊκά γκραν πρι- μειώθηκε στις μόλις δύο εβδομάδες για οποιοδήποτε γκραν πρι. Αυτό θα βοηθήσει στο να αποφευχθούν προβλήματα, εάν ο κορονοϊός προκαλέσει καθυστερημένες αλλαγές στο φετινό καλαντάρι.

11. Όλες οι περίοδοι δοκιμών θα διαρκούν 60 λεπτά

Παραδοσιακά οι πρώτες δύο περίοδοι των ελεύθερων δοκιμαστικών του αγωνιστικού τριημέρου, οι ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1) και ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2), είχαν διάρκεια 90 λεπτά έκαστη, ενώ οι ελεύθερες δοκιμές 3 του Σαββάτου 60 λεπτά. Για το 2021, ωστόσο, αυτό αλλάζει, καθώς τόσο το FP1 όσο και το FP2 θα διαρκούν πλέον 60 λεπτά έκαστο, ενώ το FP3 παραμένει στη μία ώρα. Αυτή η μείωση μιας ώρας στο χρόνο των ελεύθερων δοκιμαστικών θα αναγκάσει τις ομάδες να έχουν τα μονοθέσιά τους για περισσότερο χρόνο στην πίστα, προκειμένου να τα ετοιμάσουν, δίνοντάς τους το ιδανικό «στήσιμο», για τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά και τον αγώνα.

12. Επιτρέπονται νέα υλικά

Με τη Φόρμουλα Ένα να είναι πάντα πρόθυμη να «αγκαλιάσει» αναπτυσσόμενες τεχνολογίες, οι τεχνικοί κανονισμοί άνοιξαν την... πόρτα για να επιτρέψουν σε νέα, «πράσινα» υλικά να παίξουν κάποιο ρόλο στο άθλημα. Έτσι, η FIA «άναψε το πράσινο φως», προκειμένου υλικά όπως το λινάρι, το βαμβάκι και το μπαμπού να χρησιμοποιηθούν στη Φόρμουλα Ένα.

Δείτε τις πίστες στη gallery του θέματος

 

 


Γ’ Εθνική: Είδε Πανιώνιο ο Κουτσόπουλος (photos)
Γ’ Εθνική: Είδε Πανιώνιο ο Κουτσόπουλος (photos)
Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός: Ακυρώθηκε κι άλλο γκολ του Ελ Αραμπί - Το VAR είδε το χέρι του Χασάν
Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός: Ακυρώθηκε κι άλλο γκολ του Ελ Αραμπί - Το VAR είδε το χέρι του Χασάν
Ζάχαρη: Πώς θα περιορίσετε την κατανάλωση (εικόνες)
Ζάχαρη: Πώς θα περιορίσετε την κατανάλωση (εικόνες)
Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός: Επεισόδια και ξύλο, τραυματίας αστυνομικός σε «άδειο» γήπεδο (photos)
Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός: Επεισόδια και ξύλο, τραυματίας αστυνομικός σε «άδειο» γήπεδο (photos)

Δολοφονία Καραϊβάζ: Πού στρέφονται οι έρευνες - Τα βίντεο και οι εκτελεστές από το εξωτερικό

Δολοφονία Καραϊβάζ: Πού στρέφονται οι έρευνες - Τα βίντεο και οι εκτελεστές από το εξωτερικό

Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Το σχέδιο της κυβέρνησης για Πάσχα στο χωριό - Τα «εργαλεία» για να το πετύχει

Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Το σχέδιο της κυβέρνησης για Πάσχα στο χωριό - Τα «εργαλεία» για να το πετύχει

Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Τα «covid-free» νησιά περιμένουν τους τουρίστες - Το παράδειγμα της Ιθάκης

Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Τα «covid-free» νησιά περιμένουν τους τουρίστες - Το παράδειγμα της Ιθάκης

Κύριλλος Παπασταύρου στο Newsbomb.gr: Οι αριστεροί μπορούν και πρέπει να προσεγγίσουν το ΚΚΕ

Κύριλλος Παπασταύρου στο Newsbomb.gr: Οι αριστεροί μπορούν και πρέπει να προσεγγίσουν το ΚΚΕ

Μητσοτάκης: Ο εμβολιασμός σώζει ζωές - Στοιχειώδης κίνηση αυτοπροστασίας

Μητσοτάκης: Ο εμβολιασμός σώζει ζωές - Στοιχειώδης κίνηση αυτοπροστασίας

Γραμμική Β: Η «αινιγματική» γραφή των Μυκηναίων - Πώς θα γράψετε σε αυτήν το όνομά σας

Γραμμική Β: Η «αινιγματική» γραφή των Μυκηναίων - Πώς θα γράψετε σε αυτήν το όνομά σας

Άνοιγμα Σχολείων: Τελική ευθεία για την επιστροφή των μαθητών στα Λύκεια - Τι ισχύει με τα self test

Άνοιγμα Σχολείων: Τελική ευθεία για την επιστροφή των μαθητών στα Λύκεια - Τι ισχύει με τα self test

Al Pacino: Η εντυπωσιακή ζωή του αγαπημένου ηθοποιού - Δείτε το Infographic του Newsbomb.gr

Al Pacino: Η εντυπωσιακή ζωή του αγαπημένου ηθοποιού - Δείτε το Infographic του Newsbomb.gr

Κορονοϊός - Λινού στο Newsbomb.gr: Στο 8% ο δείκτης θετικότητας – Πότε θα μιλάμε για ύφεση

Κορονοϊός - Λινού στο Newsbomb.gr: Στο 8% ο δείκτης θετικότητας – Πότε θα μιλάμε για ύφεση

Στη φυλακή 27χρονη μητέρα που αποπλάνησε 14χρονο και τράβηξε βίντεο τις επαφές τους

Στη φυλακή 27χρονη μητέρα που αποπλάνησε 14χρονο και τράβηξε βίντεο τις επαφές τους

MasterChef αποχώρηση: Μεγάλη ανατροπή – Εκτός το μεγάλο φαβορί (vid)

MasterChef αποχώρηση: Μεγάλη ανατροπή – Εκτός το μεγάλο φαβορί (vid)

Μία «κατά φαντασίαν ασθενής» εθίστηκε στην Google και προσπάθησε να δώσει τέλος στη ζωή της

Μία «κατά φαντασίαν ασθενής» εθίστηκε στην Google και προσπάθησε να δώσει τέλος στη ζωή της