Opel Corsa OPC Nurburgring Edition

Opel Corsa OPC Nurburgring Edition

Είναι η πρώτη φορά που ένα Opel προκαλεί τόσο μεγάλη συγκίνηση στον οδηγό που θέλει το απόλυτο σε όλα τα επίπεδα.

Τα χαρακτηριστικά του Opel Corsa OPC, από την πρώτη κιόλας στιγμή που ανακοινώθηκαν, έγιναν η αιτία για να λατρευτεί η συγκεκριμένη έκδοση από το κοινό που παραδοσιακά ασχολείται με μικρά και δυνατά αυτοκίνητα. Αυτό το κοινό και η δυναμική του, είναι το ίδιο που είχε προκαλέσει στο παρελθόν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να προχωρήσουν στην εξέλιξη και διάθεση στις αγορές «μικρών βομβών».

Έχουν μεγαλώσει πολλές γενιές με Renault 5 GT turbo, Fiat Uno Turbo (που εξελίχθηκε σε «i.e.») και στη συνέχεια Fiat Punto GT και πάει λέγοντας. Το Corsa ΟPC λοιπόν, παρά τις εγγενείς αδυναμίες του, «έγραψε» πολύ καλά νούμερα πωλήσεων για την Opel και έγινε must στη μερίδα αυτή του κοινού που προαναφέραμε. Άλλωστε, 192 ίπποι από 1,6 λίτρα με turbo και προκλητική εμφάνιση, είναι μια συνταγή που δε θα μπορούσε να αφήσει πολλούς ασυγκίνητους. Όσοι είχαν γνώση για το τι σημαίνει γρήγορο Opel, από προηγούμενες γενιές Astra OPC κυρίως –ειδικά από εκείνο το πρώτο το ανεκδιήγητο με τον ατμοσφαιρικό δίλιτρο κινητήρα και τους 160 ίππους- ήξεραν τι να περιμένουν.

Πατροπαράδοτα «ασθενές» σε αίσθηση τιμόνι, μέτριος επιλογέας ταχυτήτων, μέτρια σε αίσθηση κυρίως φρένα και μεγάλες δόσεις υποστροφής ισχύος αλλά και «ψαρέματος» κατά την επιτάχυνση σε ευθεία αλλά με ολισθηρό οδόστρωμα. Όλα αυτά, στο Corsa OPC, συνοδευόμενα από πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, σκληρή ανάρτηση, 17άρες και πολύ όμορφες ζάντες αλουμινίου και το σαλόνι με τις εμπρός καθισματάρες της Recaro (που φτιάχνουν «ατμόσφαιρα» απλώς και μόνο κοιτώντας τες…) συνθέτουν ένα σύνολο ιδιαίτερα θελκτικό.

Η πιο πρόσφατη έκδοση του Corsa OPC, αυτή με τον κωδικό Nurburgring Edition, είναι εδώ όμως για να συμπληρώσει τα κενά και να δώσει πειστικές απαντήσεις στους πλέον απαιτητικούς. Αισθητικά, αυτό που θα παρατηρήσει κανείς, είναι οι ακόμα μεγαλύτερες ζάντες (18”) σε σκούρα απόχρωση, η μικρότερη απόσταση από το έδαφος κατά 2 εκατοστά, καθώς και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες του «διαχύτη».

Για τους πιο παρατηρητικούς, τα μπροστινά φρένα της Brembo με τις τετραπίστονες δαγκάνες είναι μια ακόμα διαφορά, όπως και το περίγραμμα της περίφημης πίστας, που σκέτο κοσμεί τα εξαιρετικά καθίσματα της Recaro, ενώ μαζί με τον κωδικό της έκδοσης εντοπίζεται στις κολώνες του αμαξώματος, στο πίσω μέρος αλλά και στα μαρσπιέ του αυτοκινήτου. Οι κρυφές χάρες της έκδοσης, είναι τόσο οι 18 επιπλέον ίπποι (210 στο σύνολο) όσο και το μπλοκέ διαφορικό- και ιδιαίτερα αυτό το τελευταίο, είναι μάλλον το κυριότερο στοιχείο που σε κάνει να μη θέλεις να αφήσεις από τα χέρια σου το αυτοκίνητο. Είναι εξαιρετικός ο τρόπος με τον οποίο αυτή η μικρή τεχνική λεπτομέρεια έχει κάνει τεράστια διαφορά. Η Bilstein έχει κάνει εξαιρετική δουλειά με την ακόμα σφιχτότερη –σε σχέση με το «απλό» OPC- ανάρτηση, καθώς το σύνολο δείχνει ιδιαίτερα στιβαρό και συμπαγές. Ναι, δεν είναι για καθημερινή χρήση στο κέντρο της Αθήνας και σε κακοστρωμένους δρόμους. Είναι όμως συνειδητή επιλογή αυτού που θα το επιλέξει όμως, γιατί το κέρδος στους υπόλοιπους τομείς –σε αυτούς που έχουν σημασία αναλογικά με το ύφος της κατασκευής- έχει διαστάσεις θριάμβου.

Φτάνει να πούμε πως ακόμα και το τιμόνι που σε όλα τα Opel, δε φημίζεται για την πληροφόρηση που προσφέρει, στο OPC N.E. έχει κερδίσει τόσο πολύ σε αμεσότητα που καλύπτει και με το παραπάνω την ανάγκη του οδηγού για σύνδεση με το δρόμο. Από εκεί και μετά, το μπλοκέ κάνει τη δουλειά του υποδειγματικά.

Μπορείς να βυθίζεις το πόδι στου στο γκάζι ακόμα και πριν το apex της στροφής και να βλέπεις το μπροστινό μέρος να «μαζεύεται» προς το εσωτερικό της. Το «ψάρεμα» κατά τη βίαιη επιτάχυνση έχει πλέον σχεδόν εξαλειφθεί, ενώ και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά (225/35) που αγκαλιάζουν τις 18άρες, έχουν δώσει πόντους στην αμεσότητα, αντισταθμίζοντας ως ένα βαθμό και την πιο σκληρή ανάρτηση (το πρόβλημα με αυτές είναι ότι «εξέχουν» κάπως και θέλουν προσοχή στο παρκάρισμα δίπλα σε πεζοδρόμιο, καθώς «πληγώνονται» εύκολα).

Αθροίζοντας όλα τα παραπάνω, το Opel Corsa OPC Nurburgring Edition ανήκει στην ολιγομελή εκείνη λίστα των αυτοκινήτων που θέλεις να τα οδηγείς συνεχώς και δε θέλεις να σταματάς ούτε για βενζίνη –πράγμα δύσκολο όταν αναζητάς συνεχώς τα 210 άλογα του κινητήρα, καθώς βλέπεις μεγάλα νούμερα να αναγράφονται στον υπολογιστή ταξιδίου. Όπως και να έχει, τα 4.000€ της διαφοράς από το OPC, είναι χρήματα που στα μάτια όσων ψάχνουν την ουσία, κάνουν πραγματικά τη διαφορά και παίρνουν το Corsa από τον όμιλο των απλώς γρήγορων αυτοκινήτων  και το πηγαίνουν σε αυτόν των εξαιρετικών σε όλα τα επίπεδα. Ο Τζο Βίνκελχοκ –aka Smoking Joe- είχε δίκιο όταν είπε «Οδηγείς, οδηγείς, οδηγείς – και απλά δεν θέλεις να σταματήσεις».



O Βίκτορ Γουεμπανιάμα αναδείχθηκε ομόφωνα «ρούκι της χρονιάς»!
O Βίκτορ Γουεμπανιάμα αναδείχθηκε ομόφωνα «ρούκι της χρονιάς»!
Πως ο Λιούις Χάμιλτον ταλαιπώρησε την Κένταλ Τζένερ
Πως ο Λιούις Χάμιλτον ταλαιπώρησε την Κένταλ Τζένερ
Μεταγραφική «βόμβα» μεγατόνων: «Ο Ικάρντι θα παίζει του χρόνου στην Ελλάδα»!
Μεταγραφική «βόμβα» μεγατόνων: «Ο Ικάρντι θα παίζει του χρόνου στην Ελλάδα»!
Σάλος με το σχόλιο του Τσιλαβέρτ για τον θάνατο του Μενότι: «Οι πίθηκοι είμαστε ακόμα ζωντανοί...»
Σάλος με το σχόλιο του Τσιλαβέρτ για τον θάνατο του Μενότι: «Οι πίθηκοι είμαστε ακόμα ζωντανοί...»
©2011-2024 Onsports.gr - All rights reserved