Προπόνηση και αδυνάτισμα

Προπόνηση και αδυνάτισμα

Κάθε σώμα είναι μοναδικό, με τις δικές του ανάγκες και τη μορφολογία του. Η σύσταση σώματος μας βοηθάει να καθορίσουμε το ιδανικό βάρος υγείας και απόδοσης και να διαμορφώσουμε ένα πρόγραμμα άσκησης προσαρμοσμένο στις ανάγκες κάθε ασκούμενου.

Μακροχρόνιες έρευνες έχουν δείξει πως υψηλότερα επίπεδα αερόβιας άσκησης συνδέονται μεταξύ άλλων με μειωμένη κόπωση στις καθημερινές δραστηριότητες, βελτιωμένη απόδοση σε εργασία και αθλητισμό, βελτιωμένη καρδιοαναπνευστική λειτουργία και αυξημένη μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου μαζί με μέγιστη καρδιακή παροχή και βελτιωμένο όγκο παλμού.

Παρ’ όλα αυτά, οι διαφοροποιήσεις από άτομο σε άτομο στην επίδραση της αερόβιας προπόνησης στη σύσταση σώματος, συμβάλλει στη διαφοροποίηση των προπονητικών επιδράσεων που παρατηρείται μεταξύ ατόμων. Ένα πρόγραμμα μυϊκής ενδυνάμωσης, συγκεκριμένης έντασης και συχνότητας, τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα, θα βοηθήσει στην ορθοσωμία και τη διατήρηση της σωστής στάσης του σώματος, καθώς και στη βελτίωση του μυϊκού τόνου. Αυξάνεται έτσι άμεσα ο βασικός μεταβολισμός, γεγονός που συμβάλλει στην αύξηση των καύσεων.

Ο καλύτερος λιποδιαλύτης είναι οι ίδιοι μας οι μύες! Αναπτύσσοντάς τους, εκτός του ότι καταναλώνουμε περισσότερες θερμίδες, αυξάνουμε παράλληλα και τον βασικό μεταβολικό μας ρυθμό σε κατάσταση ηρεμίας, καθώς και την κατανάλωση οξυγόνου πριν και μετά την άσκηση. Με λίγα λόγια, ένας άνθρωπος που ασκείται συστηματικά καίει περισσότερες θερμίδες ακόμα και όταν δεν κινείται, σε σύγκριση με κάποιον που δεν γυμνάζεται καθόλου.

Πρόσφατη επιστημονική τοποθέτηση του ACSM (Αμερικανικό Αθλητιατρικό Κολλέγιο), συνιστά ότι ο συνδυασμός της μειωμένης θερμιδικής πρόσληψης και της αύξησης της θερμιδικής δαπάνης μέσω της οργανωμένης άσκησης ή άλλων μορφών φυσικής δραστηριότητας πρέπει να αποτελεί το βασικό σημείο έμφασης των προγραμμάτων απώλειας βάρους. Έχει βρεθεί ότι κάποιος μπορεί να αποκομίσει σημαντικά πλεονεκτήματα για την υγεία του με τη συμμετοχή του σε πρόγραμμα άσκησης που περιλαμβάνει τουλάχιστον 150 λεπτά (2,5 ώρες) άσκησης μέτριας έντασης την εβδομάδα.

Πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα υποδεικνύουν πως αν κάποιος αυξήσει τη διάρκεια της άσκησης προοδευτικά, επιπέδου 200-300 λεπτών (3-5 ώρες) την εβδομάδα, βοηθά στη μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους. Η μορφή άσκησης που έχει την πιο αυξημένη μεταπροπονητική κατανάλωση οξυγόνου είναι πρώτα η έντονη άσκηση με βάρη και έπειτα η υψηλής έντασης αερόβια διαλειμματική άσκηση.

Δεδομένου ότι κάθε σώμα έχει τις αδυναμίες του, ένας συνδυασμός αερόβιας και προπόνησης ενδυνάμωσης είναι το κλειδί είτε για να αρχίσει η ζυγαριά να γέρνει προς τα αριστερά, είτε για να σταθεροποιηθούμε στο ιδανικό βάρος.

Συμβουλευτείτε τον γυμναστή σας για να σας ορίσει ένα πρόγραμμα στις δικές σας ανάγκες, με τη σωστή ένταση και επιβάρυνση που θα σας οδηγήσει στο στόχο σας. Κάνετε έτσι αποδοτικότερο και πιο ποιοτικό το χρόνο που ασχολείστε με το σώμα σας, ενώ τα αποτελέσματα δεν θα αργήσουν να φανούν!

Της Κατερίνας Κύρκου
Γυμνάστρια

  • Αθλητικά νέα
  • Ειδήσεις
Χουλτ: «Βγάλαμε ποδοσφαιρικό εγωισμό»
Χουλτ: «Βγάλαμε ποδοσφαιρικό εγωισμό»
ΠΑΟΚ - ΑΕΚ: Βγαίνει η απόφαση για τον τελικό της ντροπής!
ΠΑΟΚ - ΑΕΚ: Βγαίνει η απόφαση για τον τελικό της ντροπής!
Τα αθλητικά πρωτοσέλιδα της ημέρας (25/5)
Τα αθλητικά πρωτοσέλιδα της ημέρας (25/5)
Παναθηναϊκός: Αγωνία για Μολέδo
Παναθηναϊκός: Αγωνία για Μολέδo
Anytime: Ασφάλεια αυτοκινήτου με κάλυψη θραύσης κρυστάλλων, από €12,5 το μήνα!
Anytime: Ασφάλεια αυτοκινήτου με κάλυψη θραύσης κρυστάλλων, από €12,5 το μήνα!
Μάντσεστερ: Ντοκουμέντα φρίκης: Καρέ - καρέ η στιγμή που ο μακελάρης ετοιμάζει την επίθεση
Μάντσεστερ: Ντοκουμέντα φρίκης: Καρέ - καρέ η στιγμή που ο μακελάρης ετοιμάζει την επίθεση
Αργίες 2017: Ποιες ημέρες δεν θα πάμε στη δουλειά λόγω αργιών
Αργίες 2017: Ποιες ημέρες δεν θα πάμε στη δουλειά λόγω αργιών
Εξέλιξη - σοκ με τα απανθρακωμένα πτώματα στην Αττική
Εξέλιξη - σοκ με τα απανθρακωμένα πτώματα στην Αττική

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης