Κατατέθηκε το νέο αθλητικό νομοσχέδιο

Κατατέθηκε το νέο αθλητικό νομοσχέδιο

Κατατέθηκε τη Δευτέρα (19/12) το νέο αθλητικό νομοσχέδιο, στο οποίο, μεταξύ άλλων, συμπεριλαμβάνεται η τροπολογία αναφορικά με την ιθαγένεια φυσικών προσώπων που θέλουν να γίνουν μέτοχοι σε ΠΑΕ.

Όπως προκύπτει στο άρθρο 20 του νέου νομοσχεδίου, το οποίο είδε σήμερα (20/12) το φως της δημοσιότηας, θα μπορεί να επενδύσει μη Ευρωπαίος πολίτης σε ΠΑΕ, μόνο όμως εφόσον αυτή η επένδυση περάσει από την έγκριση της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού.

Είναι σαφές από την τροπολογία ότι η ΕΕΑ θα έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο και στην περίπτωση του deal της ΠΑΕ Παναθηναϊκός, εφόσον αυτό φτάσει στα γραφεία της, αφού θα πρέπει να ελεγθεί και η προέλευση των χρημάτων των επενδυτών για τη χορήγηση της σχετικής άδειας.

Αναλυτικά όσα προβλέπει το άρθρο 20: 

"Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 69 ν. 2725/1999, όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 17 ν. 3057/2002, προστίθεται παράγραφος 1α ως ακολούθως:

«1α. Κατ’ εξαίρεση των οριζομένων στην παράγραφο 1, φυσικά πρόσωπα με ιθαγένεια τρίτης χώρας (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης) μπορούν να αποκτήσουν μετοχές Α.Α.Ε. μετά από άδεια της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού.

Η Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού χορηγεί την ανωτέρω άδεια εφόσον κρίνει ότι ο υποψήφιος μέτοχος πληροί τους όρους για την έγκυρη απόκτηση μετοχών ΑΑΕ, παρέχει πλήρη εχέγγυα αξιοπιστίας και αποδεικνύει τη νομιμότητα προέλευσης των κεφαλαίων που προορίζει να χρησιμοποιήσει για την απόκτηση των μετοχών.

Για τη χορήγηση της άδειας αυτής ισχύουν τα οριζόμενα στην παρ. 5 του άρθρου 77Α του παρόντος νόμου, επιπλέον η Επιτροπή δικαιούται να προβαίνει σε κάθε αναγκαία κατά την κρίση της ενέργεια, ιδίως:

α. να ακολουθεί κάθε κατά την κρίση της πρόσφορη διαδικασία για την πιστοποίηση της ταυτότητας του προσώπου και της συναλλακτικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας του υποψήφιου αγοραστή.

β. να συλλέγει, αξιολογεί, παρακολουθεί και εξετάζει κάθε χρήσιμη πληροφορία ή στοιχείο που περιέρχεται σε γνώση της από οποιαδήποτε διαθέσιμη σε αυτή πηγή, είτε εθνική είτε της αλλοδαπής.

γ. Να ζητά τη συνδρομή και κάθε αναγκαία σύμπραξη και ενημέρωση από κάθε προβλεπόμενη από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο Αρχή, όπως ιδίως την Επιτροπή Καταπολέμησης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες, και κάθε άλλη αντίστοιχη Αρχή ή Υπηρεσία της αλλοδαπής για τη διερεύνηση τυχόν ασύμβατων (υπόπτων ή ασυνηθών) δραστηριοτήτων ή συναλλαγών του υποψήφιου αγοραστή.

δ. Να αρνείται την παροχή της ανωτέρω αδείας ή και να ανακαλεί αυτή, ιδίως σε περίπτωση αμφιβολιών για την ακρίβεια ή καταλληλότητα των στοιχείων που έχουν προσκομιστεί ενώπιον της σχετικώς με την εξακρίβωση των προσδιοριστικών στοιχείων της ταυτότητας του υποψήφιου αγοραστή ή σε περίπτωση υπόνοιας εμπλοκής του σε παράνομη συναλλαγή ή δραστηριότητα.

Μεταβίβαση μετοχών σε φυσικό πρόσωπο ιθαγένειας τρίτης χώρας, η οποία διενεργείται πριν την χορήγηση της άδειας της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού, είναι απολύτως άκυρη».

Διαβάστε αναλυτικά το νέο αθλητικό νομοσχέδιο:

"ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
«Αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα, του ντόπινγκ , των προσυνεννοημένων αγώνων και λοιπές διατάξεις»

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α
Ανασυγκρότηση του ΕΣΑΣ - Αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα

Άρθρο 1
Εθνικό Συμβούλιο Αθλητικού Σχεδιασμού (Ε.Σ.Α.Σ.)
Οι παράγραφοι 3, 4 και 5 του άρθρου 40 του ν. 2725/1999 (Α΄ 121), όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 20 παράγραφος 11 του ν. 2947/2001, αντικαθίστανται ως εξής:
«3. Το Ε.Σ.Α.Σ συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού και αποτελείται από δεκαπέντε μέλη με τετραετή θητεία, ως εξής:
α) τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, ως πρόεδρο
β) το Γενικό Γραμματέα Αθλητισμού, ο οποίος αναπληρώνει τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού ως πρόεδρο,
γ) τον Ειδικό Γραμματέα Υγείας Διατροφής και Άθλησης
δ) τον Πρόεδρο της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής
ε) δύο (2) μέλη της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής οριζόμενα από την ολομέλεια της
στ) τον Πρόεδρο της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής
ζ) το Διευθυντή Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
η) ένα εκπρόσωπο του Υπουργείου Οικονομικών, που υποδεικνύεται από τον Υπουργό Οικονομικών
θ) το Διευθυντή Αγωνιστικού Αθλητισμού της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού
ι) το Διευθυντή του Εθνικού Κέντρου Αθλητικών Ερευνών
κ) τέσσερις επιστήμονες κύρους με γνωστικό αντικείμενο και επιστημονική ή επαγγελματική δραστηριότητα τον αθλητισμό.
4. Οι δαπάνες λειτουργίας του Ε.Σ.Α.Σ. βαρύνουν τον προϋπολογισμό της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, η οποία διαθέτει και το απαραίτητο για τη γραμματειακή του υποστήριξη προσωπικό. Τα μέλη του Ε.Σ.ΑΣ. δεν δικαιούνται αποζημίωση.
5. Το Ε.Σ.Α.Σ. έχει τις εξής αρμοδιότητες :
α) καταρτίζει το πρόγραμμα του εθνικού αθλητικού σχεδιασμού ανά τετραετία, εντός του πρώτου τετραμήνου από τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων,
β) παρακολουθεί την εκτέλεση του προγράμματος του αθλητικού σχεδιασμού και εισηγείται τις αναγκαίες διορθωτικές ή συμπληρωματικές παρεμβάσεις
γ) εισηγείται την κατανομή του ποσού των επιχορηγήσεων προς τις αθλητικές ομοσπονδίες. Το συνολικό ύψος του ποσού αυτού προσδιορίζεται κατ’ έτος με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού
δ) εισηγείται την έκτακτη επιχορήγηση αθλητικών φορέων καθώς και την επιχορήγηση φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ( Α΄ και Β΄ βαθμού)
ε) εισηγείται κίνητρα για την ανάπτυξη του αθλητισμού, καθώς και τα κριτήρια επιχορηγήσεων των αθλητικών σωματείων
στ) εισηγείται για τις προϋποθέσεις ανάληψης διεθνών διοργανώσεων από τις αθλητικές ομοσπονδίες.
ζ) εισηγείται για τη σκοπιμότητα κατασκευής νέων αθλητικών εγκαταστάσεων
η) γνωμοδοτεί για κάθε θέμα που παραπέμπεται σε αυτό από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού».

Άρθρο 2
Ανασυγκρότηση της Διαρκούς Επιτροπής για την Αντιμετώπιση της Βίας (Δ.Ε.Α.Β.)
1. Η παράγραφος 1 της διάταξης του άρθρου 41Α του ν. 2725/1999 (Α΄ 121), που προστέθηκε με το άρθρο 2 του ν. 3057/2002 (Α΄ 239), αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Συνιστάται στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού Διαρκής Επιτροπή Αντιμετώπισης της Βίας (Δ.Ε.Α.Β.) που αποτελείται από εννέα (9) μέλη ως εξής: α) πέντε (5) επιστήμονες κύρους με γνωστικό αντικείμενο τη νομική ή την ψυχολογία ή την κοινωνιολογία ή την παιδαγωγική ή την εγκληματολογία ή την επικοινωνία, β) δύο (2) εγνωσμένου κύρους στελέχη του αθλητικού χώρου, γ) έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ο οποίος προτείνεται από τον Υπουργό Δικαιοσύνης και δ) έναν (1) ανώτατο ή ανώτερο αξιωματικό της ΕΛ.ΑΣ., ο οποίος προτείνεται από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη.
Τα μέλη της Δ.Ε.Α.Β. με τους αναπληρωτές τους ορίζονται για θητεία τριών ετών με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού. Με την ίδια απόφαση ορίζεται από τα μέλη της ο Πρόεδρος της Δ.Ε.Α.Β με τον αναπληρωτή του, καθώς και ο γραμματέας της, ο οποίος είναι υπάλληλος της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.
Οι αθλητικές ομοσπονδίες, επαγγελματικές ενώσεις και συλλογικοί φορείς εκπροσώπησης αθλητών, διαιτητών, προπονητών και φιλάθλων ορίζουν εκπροσώπους τους στη Δ.Ε.Α.Β., οι οποίοι μπορούν να μετέχουν, κατά την κρίση της Επιτροπής, στις συνεδριάσεις και εργασίες της ύστερα από κλήση αυτής, χωρίς δικαίωμα ψήφου.»
2. Η παράγραφος 2 του άρθρου 41Α του ν. 2725/1999 αντικαθίσταται ως εξής:
«Στον πρόεδρο, τον αναπληρωτή του, στο γραμματέα και στα μέλη της επιτροπής καταβάλλεται μηνιαία αποζημίωση, που ορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Πολιτισμού και Τουρισμού. Με όμοια απόφαση ορίζονται οι αποζημιώσεις, τα έξοδα και οι δαπάνες λειτουργίας του ειδικού σώματος παρατηρητών της Δ.Ε.Α.Β. της παραγράφου 5 περ. ε΄ του άρθρου 41Α του ν. 2725/1999. Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού θεσπίζεται κανονισμός λειτουργίας της Δ.Ε.Α.Β.
3. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 41Α του ν. 2725/1999 προστίθεται περίπτωση (ια΄) ως εξής:
«ια) Την ενημέρωση των αστυνομικών αρχών για την αντιμετώπιση του φαινομένου των προσυνεννοημένων αγώνων».

Άρθρο 3
Ποινική αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα
1. Η παράγραφος 6 του άρθρου 41ΣΤ του ν.2725/1999, όπως προστέθηκε με την παράγραφο 3 του άρθρου 6 του ν. 3262/2004 (Α΄ 173), αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 20 του ν. 3472/2006 (Α΄ 135) και τροποποιήθηκε με τη παράγραφο 1 του άρθρου 34 του ν. 3773/2009 (Α΄ 120), αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Η ποινή για τις πιο πάνω πράξεις δεν αναστέλλεται ούτε μετατρέπεται σε περίπτωση που:
(α) Ο δράστης κατά την τέλεση των πιο πάνω πράξεων χρησιμοποίησε όπλο ή κάθε άλλου είδους μέσο, ικανό και πρόσφορο να προκαλέσει κίνδυνο για τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα τρίτων ή
(β) Από τη βαρύτητα της πράξης, τις περιστάσεις τέλεσής της, από τα αίτια που ώθησαν τον δράστη σε αυτήν και την προσωπικότητά του προκύπτει αντικοινωνικότητα αυτού και σταθερή ροπή του σε διάπραξη νέων εγκλημάτων στο μέλλον. Σε περίπτωση καταδίκης για τις πράξεις των παραγράφων 1, 2, 4 και 5, δεν επιτρέπεται η μετατροπή της στερητικής της ελευθερίας ποινής σε χρηματική και δεν χορηγείται αναστολή εκτέλεσης της ποινής όταν:
(α) Ο δράστης είναι υπότροπος ή τελεί κατά συνήθεια τις πιο πάνω πράξεις ή
(β) Ο δράστης κρίνεται από τις περιστάσεις τέλεσης ως ιδιαιτέρως επικίνδυνος για τη ζωή ή τη σωματική ακεραιότητα ή την περιουσία τρίτων ή την ομαλή εκτέλεση των αθλητικών εκδηλώσεων.
2. Η παράγραφος 7 του άρθρου 41ΣΤ του ν.2725/1999, όπως προστέθηκε με το άρθρο 7 του ν. 3057/2002 και τροποποιήθηκε με το άρθρο 5 του ν. 3708/2008 (Α΄ 210), αντικαθίσταται ως εξής:
«7α) Σε περίπτωση καταδίκης για πράξεις που προβλέπονται στις παραγράφους 1 έως 4, το δικαστήριο επιβάλλει υποχρεωτικά και για χρονικό διάστημα δύο έως πέντε ετών στο δράστη απαγόρευση προσέλευσης και παρακολούθησης όλων των αθλητικών εκδηλώσεων, αδιακρίτως αθλήματος, ακόμη και εκείνων που διεξάγονται εκτός της ελληνικής επικράτειας, στις οποίες μετέχει ομάδα, σε αγώνα της οποίας ή με αφορμή αγώνα της οποίας, τελέσθηκε η αξιόποινη πράξη. Το δικαστήριο μπορεί, επίσης, να απαγορεύσει την προσέλευση και παρακολούθηση και οποιασδήποτε άλλης αθλητικής εκδήλωσης, αν από τις περιστάσεις και με βάση την προσωπικότητα του δράστη κρίνει ότι αυτός είναι επικίνδυνος για την ομαλή τέλεση των αθλητικών εκδηλώσεων. Για την εκτέλεση της παρεπόμενης ποινής το δικαστήριο διατάσσει το δράστη να εμφανίζεται στο αστυνομικό τμήμα του τόπου κατοικίας του ή διαμονής του πριν από την έναρξη της αθλητικής συνάντησης και να παραμένει σε αυτό ή σε χώρο άμεσης εποπτείας της αστυνομικής αρχής, δύο ώρες πριν από την έναρξη της έως δύο ώρες μετά τη λήξη της. Αν ο καταδικασθείς παραβιάσει τους πιο πάνω όρους, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης μέχρι τριών (3) μηνών, η οποία δεν μετατρέπεται σε χρηματική ούτε αναστέλλεται, και με χρηματική ποινή. Επιπλέον, αν η ανωτέρω παραβίαση συντελεστεί κατά τη διάρκεια του χρόνου αναστολής της κύριας ποινής, το αρμόδιο αστυνομικό τμήμα συντάσσει σχετική έκθεση, την οποία διαβιβάζει αμέσως στον εισαγγελέα πλημμελειοδικών του τόπου έκδοσης της καταδικαστικής απόφασης και εφαρμόζεται το άρθρο 101 παρ. 1 του Ποινικού Κώδικα.
β) Εάν ο δράστης κάποιας πράξης από τις αναφερόμενες στις παραγράφους 1 έως 4 είναι ανήλικος, επιβάλλεται ως αναμορφωτικό μέτρο η προβλεπόμενη στην περίπτωση α΄ απαγόρευση προσέλευσης και παρακολούθησης αθλητικών εκδηλώσεων με τους όρους και τις προϋποθέσεις που πιο πάνω ορίζονται.
γ) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Προστασίας του Πολίτη και Πολιτισμού και Τουρισμού ρυθμίζεται κάθε άλλη λεπτομέρεια σχετική με την εκτέλεση της πιο πάνω παρεπόμενης ποινής ή του πιο πάνω αναμορφωτικού μέτρου.
δ) Η παραβίαση των υποχρεώσεων που απορρέουν από την επιβολή της παρεπόμενης ποινής τιμωρείται με ποινή φυλάκισης μέχρι τρεις μήνες, η οποία δεν μετατρέπεται σε χρηματική ούτε αναστέλλεται, και με χρηματική ποινή. Εφόσον η ανωτέρω παραβίαση τελείται κατά τη διάρκεια του χρόνου αναστολής της κύριας ποινής, διακόπτεται η αναστολή και η ποινή εκτίεται χωρίς δυνατότητα μετατροπής της.
3. Στην παράγραφο 8 του άρθρου 41ΣΤ του ν.2725/1999, όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 7 του ν.3057/2002 και τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 παράγραφοι 4 και 5 του ν. 3262/2004 και με το άρθρο 20 παράγραφος 2 του ν. 3472/2006, προστίθεται περίπτωση δ΄ ως εξής:
«δ) Σε περίπτωση αναβολής ή διακοπής της εκδίκασης των αδικημάτων του παρόντος άρθρου, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλλει ως περιοριστικό όρο την υποχρέωση εμφάνισης του κατηγορουμένου στο αστυνομικό τμήμα της κατοικίας ή διαμονής του υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις της παραγράφου 7 του άρθρου 41ΣΤ. Η παραβίαση του περιοριστικού όρου τιμωρείται με ποινή φυλάκισης μέχρι ενός έτους, η οποία δεν αναστέλλεται και δεν μετατρέπεται σε χρηματική» .

Άρθρο 4
Ποινική αντιμετώπιση οργανωμένης βίας με αφορμή ή αιτία αθλητικές εκδηλώσεις
1. Στο τέλος της παραγράφου 1 της διάταξης του άρθρου 187 του Ποινικού Κώδικα προστίθεται φράση ως εξής:
«καθώς και περισσότερων εγκλημάτων που προβλέπονται και τιμωρούνται από τη διάταξη του άρθρου 41ΣΤ του ν. 2725/1999, όπως ισχύει»
2. Για τις αξιόποινες πράξεις του άρθρου 41ΣΤ του ν. 2725/1999, καθώς και της πρώτης παραγράφου του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 253 Α του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας περί ειδικών ανακριτικών πράξεων και οι διατάξεις για την προστασία μαρτύρων του άρθρου 9 του ν. 2928/2001.


Άρθρο 5
Διοικητικά μέτρα κατά της βίας στα γήπεδα
1. Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, που εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Α.Β. και της ΕΛ.ΑΣ., μπορεί για λόγους δημοσίας τάξης ή δημοσίου συμφέροντος να αποφασίζεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις:
α. η απαγόρευση διάθεσης εισιτηρίων για οποιαδήποτε αθλητική εκδήλωση ή η χρονική μετάθεση οποιασδήποτε αθλητικής εκδήλωσης.
β. η απαγόρευση μετακίνησης οπαδών στην έδρα αντίπαλης ομάδας, διαρκώς ή προσκαίρως.
γ. η αλλαγή του τόπου διεξαγωγής μιας αθλητικής εκδήλωσης.
δ. η λήψη κάθε πρόσφορου προληπτικού μέτρου, αν τούτο απαιτείται για την αποτροπή επεισοδίων.
2. Σε περίπτωση παραβίασης των παραπάνω διοικητικών μέτρων, καθώς και οποιουδήποτε μέτρου έχει ληφθεί στο πλαίσιο του άρθρου 41Δ του ν. 2725/1999, η οποία πιστοποιείται από τη Δ.Ε.Α.Β. με κάθε πρόσφορο αποδεικτικό μέσο, επιβάλλεται από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού σε βάρος της υπαίτιας διοργανώτριας αρχής, Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α., πρόστιμο, ποσού από εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ έως ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ. Για την άσκηση αίτησης αναστολής εκτέλεσης κατά της σχετικής πράξης, απαιτείται, επί ποινή απαραδέκτου, η προηγούμενη καταβολή του εικοσιπέντε τοις εκατό (25%) του προστίμου που έχει επιβληθεί.

Άρθρο 6
Ηλεκτρονικό εισιτήριο
Η παράγραφος 6 του άρθρου 41Γ του ν.2725/1999, όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 4 του ν. 3057/2002, και αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του ν. 3372/2005 (Ά 187) και συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 7 του ν. 3708/2008, αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Για την έκδοση, διάθεση και γενικά για τον έλεγχο της διακίνησης των εισιτηρίων της παραγράφου 1, εφαρμόζεται από τις οικείες διοργανώτριες των αγώνων αρχές σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο αποτελείται από το σύστημα ηλεκτρονικού ονομαστικού εισιτηρίου και το ηλεκτρονικό σύστημα εποπτείας . Με προεδρικό διάταγμα μετά από πρόταση των Υπουργών Οικονομικών, Προστασίας του Πολίτη και Πολιτισμού και Τουρισμού και με την επιφύλαξη των διατάξεων του ν. 2472/1997, όπως αυτός ισχύει, καθορίζονται οι προϋποθέσεις, η διαδικασία και κάθε άλλο θέμα συναφές με την εισαγωγή και λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, καθώς και οι διοικητικές κυρώσεις και τα μέτρα σε περίπτωση αθέτησης λειτουργίας του παραπάνω συστήματος. Στις ρυθμίσεις αυτές περιλαμβάνονται ιδίως η έκδοση κάρτας φιλάθλου, η δημιουργία κεντρικής βάσης δεδομένων φιλάθλων, καθώς και συστήματος κεντρικής διαχείρισης εισιτηρίων θεάματος, που να συνεργάζεται, μέσω της κάρτας φιλάθλου, με την κεντρική βάση δεδομένων, ο καθορισμός των υπευθύνων για τη χρήση και λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων, καθώς και για την επεξεργασία και φύλαξη των δεδομένων, που αυτά παράγουν, ο καθορισμός των φορέων και των προσώπων που έχουν πρόσβαση στα δεδομένα, ο χρόνος τήρησης των δεδομένων αυτών και ο τρόπος καταστροφής τους.».
Άρθρο 7
Διενέργεια οργανωμένων μετακινήσεων
Στο άρθρο 41Δ του ν.2725/1999 προστίθεται παράγραφος 8 ως εξής:
«8. α. Τα αθλητικά σωματεία, Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α οφείλουν να μισθώνουν το μαζικό μέσο μεταφοράς που πρόκειται να χρησιμοποιήσουν οι οπαδοί τους μέλη Λεσχών Φίλων, προκειμένου να προσέλθουν ή να αποχωρήσουν οργανωμένα από μία αθλητική συνάντηση. Ως οργανωμένη μετακίνηση νοείται και η καθ΄ οιονδήποτε τρόπο οργάνωση ταυτόχρονης μετακίνησης με περισσότερα μεταφορικά μέσα ιδιωτών. Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, ύστερα από γνώμη της Δ.Ε.Α.Β. και της ΕΛ.ΑΣ., μπορεί, εάν συντρέχουν σοβαροί λόγοι διαφύλαξης της δημόσιας τάξης, να απαγορεύεται η οργανωμένη μετακίνηση φιλάθλων.
Κατά τις μετακινήσεις αυτές το οικείο αθλητικό σωματείο, Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α διαθέτουν το αναγκαίο προσωπικό ασφαλείας, το οποίο επιβαίνει στο ως άνω μέσο για τη συνοδεία των φιλάθλων. Η αναλογία του αριθμού του προσωπικού ασφαλείας με τους ανά μεταφορικό μέσο μετακινούμενους φιλάθλους δεν επιτρέπεται, σε κάθε περίπτωση, να είναι μικρότερη του 1:20. Ο φορέας εκμετάλλευσης μαζικού μέσου μεταφοράς υποχρεούται να αρνείται τη χρήση του για τον ανωτέρω σκοπό, εφόσον δεν συντρέχουν οι ως άνω προϋποθέσεις. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Προστασίας του Πολίτη και Πολιτισμού και Τουρισμού, προσδιορίζονται τα μαζικά μέσα μεταφοράς για τα οποία ισχύει η εν λόγω υποχρέωση, καθορίζεται το ελάχιστο περιεχόμενο μιας τέτοιας σύμβασης, οι αναγκαίες εγγυήσεις για τη μη φθορά του μαζικού μέσου και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
β. Η διενέργεια οργανωμένης μετακίνησης οπαδών από μη δικαιούμενους
‘ρος τούτο ή η παραβίαση της απαγόρευσης οργανωμένης μετακίνησης επισύρει για τον διοργανωτή της μετακίνησης, τον ιδιοκτήτη, εφόσον γνώριζε ότι διαθέτει το μεταφορικό του μέσο για παρανόμως οργανωθείσα μετακίνηση, το μισθωτή του μεταφορικού μέσου και τον οδηγό αυτού ποινή φυλάκισης μέχρι τριών ετών και χρηματική ποινή. Αν η συντελεσθείσα παράνομη μετακίνηση έχει ως συνέπεια τη δημιουργία σοβαρών επεισοδίων ή άλλων πράξεων βίας που τιμωρούνται σύμφωνα με το άρθρο 41ΣΤ του ν.2725/1999, ο διοργανωτής της μετακίνησης και ο χρήστης του μεταφορικού μέσου τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών. Οι εν γνώσει τους μετέχοντες σε παράνομα οργανωμένη μετακίνηση οπαδών τιμωρούνται με ποινή φυλάκισης μέχρι ενός έτους και χρηματική ποινή. Σε περίπτωση υποτροπής ή εάν κατά την μετακίνηση βρέθηκαν όπλα, εύφλεκτες ύλες, εκρηκτικά, ναρκωτικές ουσίες και γενικώς αντικείμενα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής αθλητικής εκδήλωσης, η ποινή που επιβάλλεται στους κατέχοντες αυτά για τις πράξεις των προηγούμενων περιπτώσεων δεν μετατρέπεται σε χρηματική, δεν αναστέλλεται και δεν συγχωνεύεται με ποινές που επιβάλλονται για άλλες πράξεις.
γ. Ανεξαρτήτως της ποινής της προηγούμενης παραγράφου, στον ιδιοκτήτη του μέσου μεταφοράς επιβάλλεται, με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, διοικητικό πρόστιμο από 50.000 έως 80.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας για έξι (6) μήνες».

Άρθρο 8
Λέσχες Φίλων των Αθλητικών Σωματείων, Τ.Α.Α. ή Α.Α.Ε.
Το άρθρο 41Β του ν.2725/1999, όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 3 του ν.3057/2002 και τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 του ν.3262/2004 και το άρθρο 1 του ν.3708/2008 , αντικαθίσταται ως εξής:
«1. ΣΚΟΠΟΣ - ΕΠΟΠΤΕΥΟΥΣΑ ΑΡΧΗ. Λέσχη Φίλων αθλητικού σωματείου (εφεξής Λέσχη), τμήματος αμειβομένων αθλητών (Τ.Α.Α.) ή ανώνυμης αθλητικής εταιρείας (Α.Α.Ε.) είναι η, κατά τις διατάξεις των άρθρων 78 επ. του Αστικού Κώδικα και του παρόντος άρθρου, ένωση φυσικών προσώπων που αποβλέπει στη με κάθε νόμιμο τρόπο ενίσχυση ή υποστήριξη του αθλητικού σωματείου, του Τ.Α.Α. ή της Α.Α.Ε. Οι Λέσχες οφείλουν να καλλιεργούν και να προάγουν τις αρχές του «ευ αγωνίζεσθαι» και του φιλάθλου πνεύματος. Τα οικεία αθλητικά σωματεία, τα Τ.Α.Α. ή οι Α.Α.Ε., υποχρεούνται να ασκούν με εκπρόσωπό τους εποπτεία και έλεγχο στις Λέσχες και ευθύνονται εις ολόκληρον για πράξεις βίας κατά προσώπων και πραγμάτων που τελούν τα μέλη τους κατά τις οργανωμένες μετακινήσεις τους πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη αθλητικών εκδηλώσεων, όπως ορίζεται στο άρθρο 41Δ. Εποπτεύουσα κρατική αρχή για τις Λέσχες είναι η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη και Πολιτισμού και Τουρισμού ρυθμίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για τους όρους, το περιεχόμενο και τη διαδικασία του ελέγχου και της εποπτείας των αθλητικών σωματείων, Τ.Α.Α. και Α.Ε.Ε. επί των Λεσχών.
2. ΜΕΛΗ - ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΕΛΟΥΣ. Μέλος Λέσχης μπορεί να είναι όποιος έχει μόνιμη κατοικία ή σταθερή διαμονή στην Ελλάδα, έχει συμπληρώσει το δέκατο έκτο έτος της ηλικίας του και δεν συντρέχει στο πρόσωπό του κάποιο από τα κωλύματα των περιπτώσεων β΄, γ΄ και δ΄ της παρ. 1 του άρθρου 3 του παρόντος νόμου. Η Λέσχη εκδίδει υποχρεωτικά δελτίο ταυτότητας για κάθε μέλος της, το οποίο ισχύει για ένα έτος.
3. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ. Προκειμένου το αρμόδιο πρωτοδικείο να προβεί στην αναγνώριση Λέσχης ως σωματείου, απαιτείται, πλέον των όσων προβλέπονται από τον Α.Κ.:
α) να επισυναφθούν στην αίτηση αναγνώρισης:
αα) γραπτή συναίνεση της διοίκησης του οικείου αθλητικού σωματείου, του Τ.Α.Α. ή της Α.Α.Ε.
ββ) απόσπασμα ποινικού μητρώου των ιδρυτικών μελών, από το oποίο προκύπτει ότι δεν συντρέχει κάποιο από τα κωλύματα των περιπτώσεων β΄ και γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 3,
γγ) υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/1986 (Α 75) κάθε ιδρυτικού μέλους ότι δεν εκτίει ποινή που του έχει επιβληθεί κατά τις διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 130,
β) να προβλέπεται σε διατάξεις του καταστατικού ότι:
αα) η Λέσχη διαθέτει την έγγραφη συναίνεση του οικείου αθλητικού σωματείου, Τ.Α.Α. ή Α.Α.Ε., ββ) δεν μπορεί να είναι μέλος της Λέσχης πρόσωπο στο οποίο συντρέχουν τα κωλύματα των περιπτώσεων β΄ και γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 3 ή πρόσωπο που εκτίει ποινή που του επιβλήθηκε κατά τις διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 130 και γγ) επιβάλλονται πειθαρχικές κυρώσεις αποβολής από τη Λέσχη σε όποιο μέλος διαπράττει αδικήματα βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις.
4. ΒIΒΛΙΑ. Κάθε Λέσχη τηρεί υποχρεωτικά Βιβλίο Μητρώου Μελών και Βιβλίo Εσόδων - Εξόδων, τα οποία, πριν από τη χρήση τους, θεωρούνται από τον περιφερειάρχη ή από άλλο εξουσιοδοτημένο από αυτόν όργανο. Όταν διενεργεί πράξεις παράδοσης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, που υπάγονται στο Φόρο Προστιθέμενης Aξίας ή στη φορολογία εισοδήματος, τηρείται για τις πράξεις αυτές θεωρημένο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. Βιβλίο Εσόδων - Εξόδων και σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του Κ.Β.Σ. (π.δ.186/1992 - Α΄ 84) έχει για τις πράξεις αυτές όλες τις υποχρεώσεις που ορίζονται από τις διατάξεις του ίδιοου Κώδικα για τον επιτηδευματία.
5. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ. Η Λέσχη μπορεί να διατηρεί κατά τόπους παραρτήματα, εφόσον: α) προβλέπεται από το καταστατικό της, β) υπάρχει σχετική απόφαση του διοικητικού συμβουλίου ή της γενικής συνέλευσης της Λέσχης σύμφωνα με το καταστατικό, γ) έχει οριστεί υπεύθυνος λειτουργίας του παραρτήματος και έχει γνωστοποιηθεί στην εποπτεύουσα και στην οικεία αστυνομική αρχή.
6. ΓΡΑΦΕΙΑ-ΕΝΤΕΥΚΤΗΡΙΑ. Η Λέσχη ή παραρτήματά της μπορεί να έχει γραφεία ή εντευκτήρια, ύστερα από άδεια της αρμόδιας αστυνομικής αρχής, η οποία χορηγείται, εφόσον προσκομισθεί σε αυτήν αντίγραφο του εγκεκριμένου κατά τον παρόντα νόμο καταστατικού, πρόσφατο πιστοποιητικό εγγραφής της Λέσχης στο βιβλίο σωματείων του οικείου Πρωτοδικείου και έχει ορισθεί υπεύθυνος για τη λειτουργία του γραφείου ή εντευκτηρίου. Η άδεια εκδίδεται στο όνομα του υπεύθυνου για τη λειτουργία του γραφείου ή εντευκτηρίου, ισχύει για δύο χρόνια και ανανεώνεται με τους ίδιους όρους με τους οποίους χορηγείται. Η αστυνομική αρχή προβαίνει υποχρεωτικά στη σφράγιση κάθε χώρου που, χωρίς την ανωτέρω άδεια, στεγάζει με οποιονδήποτε τρόπο τη λειτουργία γραφείων ή εντευκτηρίων Λέσχης ή άλλες δραστηριότητες ενίσχυσης ή υποστήριξης αθλητικού σωματείου, Τ.Α.Α ή Α.Α.Ε. από ομάδες ή ενώσεις φυσικών προσώπων που δεν αποτελούν σωματείο (άρθρο 107 Α.Κ.), έστω κι αν ο χώρος λειτουργεί στο όνομα τρίτου προσώπου ή την εκμετάλλευσή του έχει τρίτο πρόσωπο.
Όποιος λειτουργεί τα ως άνω γραφεία ή εντευκτήρια χωρίς άδεια της αρμόδιας αστυνομικής αρχής ή παραβιάζει τη σφραγίδα που έθεσε η αστυνομική αρχή στους χώρους αυτούς τιμωρείται με την ποινή που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 178 του Ποινικού Κώδικα.
7. ΕΤΗΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ. Κάθε Λέσχη υποχρεούται μέσα στο μήνα Ιούλιο κάθε έτους να υποβάλει στη Γ.Γ.Α. ή σε άλλο εξουσιοδοτημένο από αυτήν όργανο της κεντρικής ή της περιφερειακής διοίκησης:
α) επίσημο αντίγραφο του Μητρώου Μελών,
β) υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/1986 των νομίμων εκπροσώπων της για το εάν διαθέτει παραρτήματα, ποια είναι τα παραρτήματα αυτά και ποιος είναι ο υπεύθυνος λειτουργίας του παραρτήματος,
γ) αντίγραφο ποινικού μητρώου των μελών του διοικητικού συμβουλίου της Λέσχης,
δ) υπεύθυνες δηλώσεις του ν.1599/1986 των μελών της ότι στο πρόσωπό τους δεν συντρέχει κάποιο από τα κωλύματα των περιπτώσεων β΄ και γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 3 και ότι δεν εκτίουν ποινή που τους έχει επιβληθεί κατά τις διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 130. Με απόφασή του ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού μπορεί να αναθέτει τον έλεγχο της τήρησης της υποχρέωσης αυτής των Λεσχών στο Ελεγκτικό Συμβούλιο του άρθρου 52.
ε) γραπτή ανανέωση της συναίνεσης του οικείου αθλητικού σωματείου, Τ.Α.Α. ή Α.Α.Ε. για τη λειτουργία της Λέσχης.
8. ΔΙΑΛΥΣΗ. Με την επιφύλαξη των άρθρων 103 επ. Α.Κ.:
α) τη διάλυση Λέσχης μπορούν να ζητήσουν από το αρμόδιο δικαστήριο το οικείο αθλητικό σωματείο, Τ.Α.Α. ή Α.Α.Ε. και η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού,
β) λόγο διάλυσης αποτελεί ιδίως:
αα) η παραβίαση των υποχρεώσεων που απορρέουν από το παρόν άρθρο, καθώς και από τις διατάξεις σχετικά με τη διάθεση εισιτηρίων αθλητικών συναντήσεων και την ομαδική μετακίνηση φιλάθλων,
ββ) η λειτουργία γραφείων ή εντευκτηρίων χωρίς την προβλεπόμενη άδεια,
γγ) η γραπτή ανάκληση ή η μη ανανέωση της συναίνεσης του οικείου αθλητικού σωματείου, Τ.Α.Α. ή Α.Α.Ε. για τη λειτουργία Λέσχης.
9. Λέσχες Φίλων εθνικών ομάδων υπάγονται στους όρους και τις προϋποθέσεις των προηγούμενων παραγράφων. Όπου αναφέρεται αθλητικό σωματείο, Τ.Α.Α ή Α.Α.Ε., νοείται, για τις Λέσχες φίλων εθνικών ομάδων, η οικεία αθλητική ομοσπονδία.
10. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη και Πολιτισμού και Τουρισμού ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα για τους όρους και τη διαδικασία της αδειοδότησης των Λεσχών, της λειτουργίας τους και του ελέγχου επ΄ αυτών.

Άρθρο 9
Ειδικές υποχρεώσεις και ευθύνες των Λεσχών Φίλων των Αθλητικών Σωματείων, Τ.Α.Α. ή Α.Α.Ε.
1. Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 41Δ του ν. 2725/1999, όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 5 του ν. 3057/2002 και η παράγραφος αυτή τροποποιήθηκε με την παράγραφο1 του άρθρου 4 του ν.3262/2004, προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Τα οικεία αθλητικά σωματεία, οι Α.Α.Ε. και τα Τ.Α.Α, σε περίπτωση παράνομων πράξεων βίας κατά προσώπων ή πραγμάτων από μέλη Λέσχης φίλων τους με αφορμή αθλητικής εκδήλωσης, υποχρεούνται να διευκολύνουν το έργο των αστυνομικών αρχών με τη γνωστοποίηση σ’ αυτές των στοιχείων της ταυτότητας των υπαιτίων και ευθύνονται με τα πρόσωπα αυτά εις ολόκληρον για τη ζημία που προξένησαν σε τρίτους. Τα ως άνω αθλητικά σωματεία, οι Α.Α.Ε. και τα Τ.Α.Α έχουν, μετά την καταβολή της αποζημίωσης, δικαίωμα αναγωγής κατά των υπαιτίων».
2. Η παράγραφος 11 του άρθρου 41Δ του ν. 2725/1999, όπως προστέθηκε με την παράγραφο 8 του άρθρου 4 του ν.3262/2004 και τροποποιήθηκε με το άρθρο 4 του ν.3708/2008, αντικαθίσταται ως εξής :
«11. α. Οι Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. που αγωνίζονται στα εθνικά επαγγελματικά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου, καλαθοσφαίρισης και πετοσφαίρισης υποχρεούνται να προσλαμβάνουν πιστοποιημένες ιδιωτικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφαλείας για την εφαρμογή μέτρων ευταξίας των γηπέδων και για τη συνοδεία των φιλάθλων τους, όπως η λειτουργία τους ορίζεται από τον ν. 2518/1997 (Α΄ 164) περί προϋποθέσεων λειτουργίας ιδιωτικών επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών ασφαλείας. Την ίδια υποχρέωση για πρόσληψη πιστοποιημένων ιδιωτικών εταιρειών ασφαλείας έχουν και τα λοιπά αθλητικά σωματεία, Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. στις περιπτώσεις που οφείλουν να μισθώνουν μαζικό μέσο μεταφοράς για την οργανωμένη μετακίνηση οπαδών τους.
β. Οι ανωτέρω εταιρείες απαιτείται να πιστοποιούνται από τους κατά νόμο αρμόδιους για την πιστοποίηση φορείς και να ειδικεύονται σε ειδικά θέματα παροχής υπηρεσιών ασφαλείας για τη συνοδεία και επιτήρηση οργανωμένων φιλάθλων εντός και εκτός αθλητικών εγκαταστάσεων και τήρησης ευταξίας στους χώρους των εξεδρών των αθλητικών εγκαταστάσεων και στους χώρους στάθμευσης.
γ. Καταστάσεις με τα στοιχεία ταυτότητας και τη διεύθυνση κατοικίας του προσωπικού ασφαλείας καταρτίζονται με ευθύνη των Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. ή των αθλητικών σωματείων που προσλαμβάνουν το προσωπικό αυτό και παραδίδονται στην αρμόδια αστυνομική αρχή, στη Δ.Ε.Α.Β., στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και στη διοργανώτρια αρχή το αργότερο σαράντα οκτώ ώρες πριν από την έναρξη κάθε αθλητικής συνάντησης.
δ. Στις παραπάνω καταστάσεις συμπεριλαμβάνονται οι οριζόμενοι κατά περίπτωση από τις Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. ή αθλητικά σωματεία υπεύθυνοι κατά τομέα δραστηριότητας. Οι ιδιωτικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφαλείας συνεργάζονται με την αστυνομική αρχή, για την επιβολή των λαμβανόμενων μέτρων ευταξίας. Τα ειδικότερα καθήκοντα του προσωπικού ασφαλείας σε κάθε συγκεκριμένο αγώνα καθορίζονται από τον υπεύθυνο ασφαλείας αγώνων της παραγράφου 4 και είναι ιδίως:
αα) Η τήρηση της ευταξίας κατά τις ομαδικές οργανωμένες μετακινήσεις φιλάθλων προς και από τις αθλητικές εγκαταστάσεις στο πλαίσιο των λαμβανόμενων μέτρων για την αποτροπή συμπλοκών και εκτρόπων.
ββ) Η τήρηση της ευταξίας στους χώρους στάθμευσης των αθλητικών εγκαταστάσεων.
γγ) Η τήρηση της ευταξίας και της σειράς προτεραιότητας στις εισόδους των αθλητικών εγκαταστάσεων.
δδ) Η τοποθέτηση των θεατών στις εξέδρες των αθλητικών εγκαταστάσεων, σύμφωνα με όσα αποφασίσθηκαν από την αρμόδια αστυνομική αρχή και η υποβοήθηση των αστυνομικών δυνάμεων για το διαχωρισμό των φιλάθλων των διαγωνιζόμενων ομάδων, καθώς και για την αποτροπή εισόδου τούτων στον αγωνιστικό χώρο.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη και Πολιτισμού και Τουρισμού ρυθμίζεται κάθε λεπτομέρεια της παρουσίας, εμφάνισης και δραστηριότητας του προσωπικού ασφαλείας».
3. Στο άρθρο 41 Δ του ν.2725/1999 (Ά 121), προστίθενται παρ. 14, 15, 16, 17 και 18 ως εξής:
«14. Υπό την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 41Ε, κατόπιν άδειας του κατά τόπο Εισαγγελέα ή αθλητικού Εισαγγελέα, επιτρέπεται η βιντεοσκόπηση ή η καταγραφή με ανάλογα μέσα, από τα αρμόδια όργανα της Ελληνικής Αστυνομίας, των πράξεων βίας κατά προσώπων και πραγμάτων που διαπράττονται εντός και εκτός των αθλητικών εγκαταστάσεων πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη της αθλητικής εκδήλωσης. Το υλικό αυτό αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο στο πλαίσιο της ποινικής διαδικασίας και καταστρέφεται με απόφαση του χορηγήσαντος την άδεια για τη συλλογή του Εισαγγελέα.
15. Τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που ευρίσκονται σε ακτίνα μικρότερη των διακοσίων (200) μέτρων από αθλητική εγκατάσταση στην οποία πραγματοποιείται αθλητική εκδήλωση απαγορεύεται να προσφέρουν οινοπνευματώδη ποτά τέσσερις (4) ώρες πριν και δύο (2) ώρες μετά τη διεξαγωγή της αθλητικής εκδήλωση. Σε περίπτωση παραβίασης της πιο πάνω απαγόρευσης, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο από τριάντα χιλιάδες (30.000) έως πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ με απόφαση του οικείου δημάρχου και αφαίρεση της άδειας λειτουργίας του καταστήματος από δύο (2) έως έξι (6) μήνες.
16. Στους ιδιοκτήτες ή στους μισθωτές ή στους υπομισθωτές των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος τα οποία λειτουργούν υπό συγκεκαλυμμένη μορφή, ως λέσχες φίλων, όπου συγκεντρώνονται άτομα με οπαδική συνείδηση, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο από 10.000 μέχρι 30.000 ευρώ και αφαίρεση της αδείας λειτουργίας του καταστήματος από την αρμόδια Αρχή για χρονικό διάστημα 20 ημερών στην περίπτωση που αυτά χρησιμοποιούνται ως ορμητήρια για πράξεις βίας κατά προσώπων και πραγμάτων.
17. Ο καθορισμός των ζωνών ή τμημάτων κερκίδων αθλητικών εγκαταστάσεων στις οποίες δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση θεατών, ως και η μείωση του αριθμού θεατών, αποτελεί ευθύνη της υπεύθυνης για την τήρηση της τάξης στην αθλητική εγκατάσταση αστυνομικής αρχής.
18. Ο χαρακτηρισμός αγώνα ως υψηλού κινδύνου από άποψη τάξης και ασφάλειας γίνεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού, ύστερα από πρόταση της αστυνομικής αρχής και γνώμη της Δ.Ε.Α.Β.».
4. Στα μέλη της διοίκησης και στους εκπροσώπους των Α.Α.Ε και των Τ.Α.Α. που παραβιάζουν τις διατάξεις της παραγράφου 11 του άρθρου 41Δ του ν. 2725/1999 επιβάλλεται ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή εκατό χιλιάδων ευρώ (100.000 €).
5. Στο τέλος του άρθρου 41 Ζ΄ του ν.2725/1999 προστίθεται παράγραφος 11, ως εξής:
«11. Εάν μέλη Λέσχης φίλων αθλητικού σωματείου, Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. κινήθηκαν οργανωμένα και ενήργησαν πράξεις βίας κατά προσώπων ή πραγμάτων ή δεν συμμορφώθηκαν με τις αποφάσεις της αρμόδιας αρχής κατά τη μετάβασή τους σε γήπεδο ή σε χώρο γηπέδου ή κατά την αποχώρησή τους μετά τη λήξη αθλητικής εκδήλωσης, απαγορεύεται στο οικείο αθλητικό σωματείο Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. να οργανώσει ομαδική μετακίνηση για τους επόμενους αγώνες της αγωνιστικής περιόδου. Αν υπολείπονται λιγότεροι από πέντε (5) αγώνες, η ως άνω απαγόρευση εκτείνεται και για τους πέντε (5) πρώτους εκτός έδρας αγώνες της επόμενης αγωνιστικής περιόδου στην οποία συμμετέχει το οικείο αθλητικό σωματείο ή Τ.Α.Α. ή Α.Α.Ε. Στα μέλη της διοίκησης και στους εκπροσώπους αθλητικού σωματείου, Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. που παραβιάζουν την πιο πάνω απαγόρευση επιβάλλεται ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών (3) μηνών».

Άρθρο 10
Απαγόρευση εισόδου στα γήπεδα
Στο άρθρο 41 Δ του ν. 2725/1999 προστίθεται παράγραφος 14 ως εξής:
«14. Οι διοικήσεις των διοργανωτριών αρχών των πρωταθλημάτων και των γηπεδούχων ομάδων έχουν δικαίωμα με απόφασή τους να απαγορεύουν την είσοδο σε συγκεκριμένη αθλητική εκδήλωση σε κάθε πρόσωπο, το οποίο, κατ΄ εκτίμηση των περιστάσεων και της συμπεριφοράς του, ενδέχεται να δημιουργήσει επεισόδια σε αυτή. Η απόφαση αυτή γνωστοποιείται στην επιτόπια αστυνομική δύναμη».


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β
Αντιμετώπιση του Ντόπινγκ και των προσυνεννοημένων αγώνων

Άρθρο 11
1. Το άρθρο 128ΣΤ του ν. 2725/1999, που προστέθηκε με το άρθρο 57 του ν. 3057/2002, αντικαθίσταται ως εξής:
« Άρθρο 128 ΣΤ
Εθνικός Οργανισμός Καταπολέμησης του Ντόπινγκ (Ε.Ο.ΚΑ.Ν)
1. Συνιστάται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία Εθνικός Οργανισμός Καταπολέμησης του Ντόπινγκ (Ε.Ο.ΚΑ.Ν) με έδρα την Αθήνα, το οποίο εποπτεύεται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και επιχορηγείται από αυτήν με τακτικές ετήσιες επιχορηγήσεις.
2. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Ο.ΚΑ.Ν. συγκροτείται με κοινή απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Πολιτισμού και Τουρισμού και αποτελείται από εννέα (9) μέλη. Από τα μέλη αυτά:
α) τέσσερις είναι ειδικοί επιστήμονες από το χώρο της φαρμακολογίας, της τοξικολογίας και της ιατρικής με γνώσεις σε θέματα αντιμετώπισης του ντόπινγκ,
β) ένα είναι νομικός με εμπειρία σε θέματα αθλητικού δικαίου,
γ) ένα είναι αθλητής υψηλού επιπέδου που έχει αποσυρθεί από την ενεργό δράση και υποδεικνύεται από την Ολομέλεια της Ε.Ο.Ε.,
δ) ένα είναι μέλος της Ολομέλειας της Ε.Ο.Ε. εκπρόσωπος αθλητικής Ομοσπονδίας, που υποδεικνύεται από την Ολομέλεια της Ε.Ο.Ε.,
ε) ένα είναι μέλος της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής, ο οποίος υποδεικνύεται από την Ολομέλεια της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής,
στ) ένα είναι αθλητής υψηλού επιπέδου που έχει αποσυρθεί από την ενεργό δράση και υποδεικνύεται από την Ολομέλεια της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής
3. Η θητεία των μελών του Οργανισμού είναι τετραετής.
4. Ο Ε.Ο.ΚΑ.Ν συνεδριάζει με την παρουσία τουλάχιστον πέντε από τα μέλη του. Οι αποφάσεις λαμβάνονται με πλειοψηφία των παρόντων μελών. Για τη λήψη απόφασης, σε περίπτωση ισοψηφίας, η ψήφος του Προέδρου υπερισχύει.
5. Ο Ε.Ο.ΚΑ.Ν. έχει τις εξής αρμοδιότητες: α. Καταρτίζει το πρόγραμμα όλων των ελέγχων Ντόπινγκ και προβαίνει στην κατανομή και επιλογή των ελέγχων στα οικεία αθλήματα κατά τη διάρκεια των αγώνων ή εκτός αυτών, β. Έχει την ευθύνη για την εκπαίδευση και κατάρτιση των υπεύθυνων για τη λήψη δειγμά?

  • Αθλητικά νέα
  • Ειδήσεις
Με νίκη ξεκίνησε η... Σεξπηρική Λέστερ
Με νίκη ξεκίνησε η... Σεξπηρική Λέστερ
Ούτε στο Τελ Αβίβ ο Σπανούλης
Ούτε στο Τελ Αβίβ ο Σπανούλης
Ανδρεόπουλος: «Κυνηγάμε τη δεύτερη θέση»
Ανδρεόπουλος: «Κυνηγάμε τη δεύτερη θέση»
Ο Γιόνκερ νέος τεχνικός της Βόλφσμπουργκ
Ο Γιόνκερ νέος τεχνικός της Βόλφσμπουργκ
Αλλάζει ο καιρός: Η ΕΜΥ προειδοποιεί - Έρχονται βροχές, καταιγίδες και χιόνια
Αλλάζει ο καιρός: Η ΕΜΥ προειδοποιεί - Έρχονται βροχές, καταιγίδες και χιόνια
Έτσι θα είναι το αναβαθμισμένο Nokia 3310!
Έτσι θα είναι το αναβαθμισμένο Nokia 3310!
Όσκαρ 2017: Οι νικητές της 89ης Απονομής των βραβείων Oscars
Όσκαρ 2017: Οι νικητές της 89ης Απονομής των βραβείων Oscars
Καθαρά Δευτέρα: Προσοχή στο πέταγμα του χαρταετού!
Καθαρά Δευτέρα: Προσοχή στο πέταγμα του χαρταετού!

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης