Το «πάσο» του Πεπ, η ομορφιά του Μέσι

Το «πάσο» του Πεπ, η ομορφιά του Μέσι

Αν δεν έχετε κοιτάξει όσα είδαμε και συζητήσαμε στο προηγούμενο κείμενο, τότε καλό θα ήταν να το κάνετε για να συνεννοηθούμε καλύτερα. Γιατί μόνο αν έχουμε στο μυαλό μας τα όσα συνέβησαν στο Μεστάγια, μπορούμε να καταλάβουμε τα πως και τα γιατί του Μπερναμπέου.

Η Μπαρτσελόνα είχε μια εβδομάδα. Μια εβδομάδα να δει εξονυχιστικά τι «της έκανε» ο Μουρίνιο στον τελικό του Κυπέλλου, να σκεφτεί, να προβληματιστεί και να καταλήξει στο τι θα κάνει ενόψει Champions League.

Ο Γκουαρντιόλα πρώτα είδε τι έκανε η Ρεάλ και μετά σκέφτηκε πως στο Μπερναμπέου θα είναι κουρασμένη. Κατάλαβε πως δεν θα υπάρχουν κουράγια για διαρκή πίεση πολύ ψηλά και πως ο Μουρίνιο θα διατηρήσει το ίδιο πλάνο, αλλά θα περιμένει στο ύψος της περιοχής, να δώσει την μάχη του στα λίγα μέτρα.

Ο Πεπ διέγνωσε σωστά τις συνθήκες του επερχόμενου αγώνα, αφού πρώτα πήρε όλα τα μαθήματα από το Μεστάγια. Είδε και πως τον πολεμά ο Ζοζέ, και που προτίθεται να δώσει την μάχη στο Μπερναμπέου. Κι αφού τα είδε σωστά όλα αυτά, αποφάσισε ένα μεγαλειώδες «πάσο».

Η Ρεάλ ήταν όπως την περίμενε, μόνο που ο ίδιος είχε αποφασίσει να μην κατέβει στην ίδια μάχη, αλλά να δώσει άλλη μορφή στον αγώνα. Πρώτα, κράτησε πάντα πίσω την αμυντική του τετράδα, συν έναν χαφ που συνήθως ήταν ο Μπούσκετς.

Ούτε ένα ανέβασμα ο Πικέ, που στο πρώτο ημίχρονο στο Μεστάγια είχε κάνει 3-4. Ούτε μία κούρσα ο Ντάνιελ  Άλβες, που στο Μεστάγια ήταν μονίμως πίσω πάνω από τη σέντρα. Ο Μπούσκετς διαρκώς «κολλημένος» μπροστά από τα στόπερ, να παρέχει ασφάλεια στον Μασεράνο.

Θυμάστε τις κόντρες που έβγαλε η Ρεάλ στον τελικό του Μεστάγια; Θυμάστε πως, είτε με κάθετες, είτε σηκώνοντας την μπάλα, η Ρεάλ γινόταν διαρκώς απειλητική στην κόντρα, έβρισκε μπόσικο τον Μασεράνο κι έβγαινε φάτσα στο τέρμα; Δεν επαναλήφθηκαν ποτέ στο Μπερναμπέου, λόγω της πρώτης απόφασης τους Πεπ, να μην βγει να παίξει «όπως παίζει πάντα».

Ντι Μαρία και Οζίλ δεν βρήκαν ποτέ χώρους να τρέξουν με την μπάλα, είχαν πάντα πολλούς παίκτες κοντά τους και δεν μπορούσαν να επαναλάβουν τις φάσεις του Μεστάγια. Με τον Κριστιάνο να έχει μπλέξει με τον Πουγιόλ, για να επιτεθεί η Ρεάλ έπρεπε να την ανεβάσουν ο Ντιαρά με τον Πέπε, πράγμα που ήταν αδύνατο να συμβεί και θα τους θυμάστε να βγαίνουν έξω με την μπάλα ή να την πετάνε στα πουλιά.

Το πλάνο της Μπάρτσα δεν άλλαξε μόνο στην αμυντική τετράδα, αλλά και στην διάταξη και στην ανάπτυξη. Σας έγραψα πριν, πως η Ρεάλ δεν μπορούσε να βγει ψηλά, οπότε περίμενε πίσω, έτοιμη να δαγκώσει στην άμυνα και να χτυπήσει στην κόντρα.

Ε, ο Γκουαρντιόλα, αφού πρώτα εξασφάλισε πως δεν θα κινδυνεύσει, «έστησε» την Ρεάλ στο ραντεβού, δεν πήγε ποτέ να παίξει εκεί που τον περίμεναν ο Αλμπιόλ, ο Ράμος, ο Αλόνσο, ο Πέπε κι ο Κεντίρα. Η Ρεάλ περίμενε οχυρωμένη μπροστά στο ημικύκλιο, η Μπαρτσελόνα δεν παρουσιάστηκε ποτέ να δώσει αυτή τη μάχη, πήγε πάσο.

Ο Πέδρο με τον Βίγια πήγαν στα άκρα, όσο πιο πλάι στη γραμμή γίνεται. Κανείς τους δεν έκανε κίνηση χωρίς μπάλα στον άξονα, κανείς τους δεν έβγαινε σαν φορ, να ζητήσει την μπάλα κοντά στα στόπερ. Έμεναν κολλημένοι στη γραμμή, πάνω σε Μαρσέλο κι Αρμπελόα, δεν πήγαν ποτέ στην μάχη με τους Ράμος και Αλμπιόλ.

Την ίδια ώρα ο Τσάβι με τον Μέσι ήταν οι μόνοι που έμεναν να κινηθούν επιθετικά, αφού ο Κεϊτ ανέβαινε μεν, αλλά χωρίς αντίκρισμα. Η μοναδική του χρησιμότητα ήταν να απασχολεί έστω και λίγο έναν παίκτη της Ρεάλ, δεν μπορέσει να συμμετάσχει πραγματικά στην ανάπτυξη.

Η Μπάρτσα, λοιπόν, δεν ανέβηκε ποτέ μαζικά, άδειασε τελείως τον χώρο μπροστά από το ημικύκλιο της περιοχής κι άφησε την Ρεάλ να περιμένει. Οι μέσοι άλλαζαν την μπάλα με τους στόπερ, ο Πέδρο με την Βίγια έπαιρναν την μπάλα μόνο με μακρινές πάσες. Ράμος, Αλμπιόλ, Αλόνσο, Πέπε και Ντιαρά περίμεναν μάταια σ’ έναν χώρο που η Μπαρτσελόνα έστειλε μόνο τον Μέσι να φτιάξει πράγματα μόνος του και τον Αντιμπάλ να κάνει το σκιάχτρο.

Η Μπαρτσελόνα έτσι κέρδισε πολλά. Δεν γινόταν να απειληθεί και ταυτόχρονα μετά το 20’ ανάγκασε την Ρεάλ να ανέβει πιο ψηλά. Ο στόχος ήταν εξαρχής να «απλώσει» τους μερένγκες σε όλο το γήπεδο και να «αδειάσει» τον χώρο μπροστά από τα στόπερ, να μεγαλώσει την απόσταση που έχουν από τους μέσους. Γιατί;

Για να παίξει εκεί ο Μέσι, που είχε αυτόν τον ρόλο από το 1’ μέχρι το 90’. Να κινείται μόνος του σ’ αυτόν τον χώρο, να ψάχνει το κενό, να τρέχει ο ίδιος στο πλάι, να απειλήσει και να δημιουργήσει, είτε κάθετα σε Τσάβι και Βίγια, είτε με λόμπες στο κόψιμο το Κεϊτά, που «παρίστανε» τον Ινιέστα. Όσο πέρναγε η ώρα, η Ρεάλ άνοιγε και περισσότερο, ο Ρονάλντο γκρίνιαζε στους άλλους να ανέβουν, αλλά ταυτόχρονα ο Μέσι έβρισκε ολοένα και περισσότερα μέτρα να τρέξει με την μπάλα.

Η Ρεάλ στο 2ο ημίχρονο βγήκε πλέον αναγκαστικά πιο ψηλά κι ο Μουρίνιο έριξε στην κορυφή τον Αντεμπαγιόρ. Η αλήθεια είναι πως η παρουσία του δημιούργησε προβλήματα στην Μπαρτσελόνα, που μπορεί πλέον να έβρισκε πιο πολλούς χώρους για τον Μέσι, αλλά ταυτόχρονα ένοιωσε απειλή για μια ακόμη φορά.

Ο Μουρίνιο, που είχε καταλάβει από πολύ νωρίς πως η τακτική του Γκουαρντιόλα είχε καταστήσει άχρηστους κι αχρείαστους τους Πέπε και Ντιαρά, ήταν έτοιμος να ανταποκριθεί 100% στο κάλεσμα της Μπάρτσα και να ρίξει στο ματς τον Κακά, να ανέβει να παίξει για 20’ ένα 4-2-3-1. Δεν θα μάθουμε ποτέ το τι θα συνέβαινε και πως θα «απαντούσε» η Μπαρτσελόνα, γιατί ο Πέπε το παράκανε κι αποχώρησε.

Η Μπάρτσα τότε επιχείρησε να βγάλει περισσότερους παίκτες μπροστά, αλλά μόνο σε επιλεγμένες περιπτώσεις. Το μεγαλύτερο διάστημα το πέρασε τηρώντας το αρχικό πλάνο, ακόμα και όταν είχε απέναντί της την Ρεάλ με δέκα. Λογικό ήταν να μην θέλουν να ρισκάρουν, ήξεραν πως το πλάνο θα έβγαινε μέχρι τέλους.

Όπερ κι εγένετο. Η Μπάρτσα δεν βρήκε τα γκολ «πνίγοντας» τον αντίπαλο με πολλούς παίκτες, αλλά τα βρήκε με το αρχικό πλάνο που περιγράψαμε μέχρι τώρα. Ο Μέσι πάλι τρομοκρατεί μόνος του, ο Τσάβι έχει ανέβει και προσφέρει βοήθεια κι η μπάλα φτάνει στον Αφελάι, που μπήκε για να κάνει το ρήγμα που ο Πέδρο απέτυχε να δημιουργήσει. Ο ολλανδός ανταποκρίνεται, ο Μέσι σκοράρει, παρότι είναι ο μόνος επιθετικός στην περιοχή, ανάμεσα σε τόσους αμυντικούς.

Έτσι, με το αρχικό πλάνο, ήρθε και το 2ο γκολ. Η Μπαρτσελόνα γυρνάει την μπάλα, πιστή στην διάταξη και την τακτική, με τους εξτρέμ στις γραμμές. Πλέον, το κενό που από την αρχή ήθελαν να δημιουργήσουν, η απόσταση δηλαδή ανάμεσα στους στόπερ και τους μέσους, ήταν τεράστιο, αφού έλειπε ο Πέπε κι υπόλοιποι ήταν πλέον πολύ κουρασμένοι.

Ο Μέσι το βλέπει, δίνει στον Μπούσκετς κι εφορμά. Παρότι ο πιο κοντινός συμπαίκτης είναι 30 μέτρα μακριά στα άκρα, παρότι όλη η άμυνα είναι πίσω. Εφορμά γιατί βλέπει το κενό και ξέρει πως αν βρει μέτρα στην αρχή, μετά δεν παίζει ρόλο πόσοι αντίπαλοι θα τρέξουν πάνω του.

Κι είχε δίκιο, δεν έπαιξε κανέναν ρόλο. Beauty.

ΥΓ. Κανονικά σας είχα ετοιμάσει και δύο βίντεο μεγάλης διάρκειας, αλλά μας τά ’φαγαν τα δικαιώματα της UEFA και «δεν παίζουν». Το ένα έδειχνε για 5 λεπτά την διάταξη της Μπαρτσελόνα, την τακτική κι αυτό που αποκάλεσα «πάσο» του Πέπε. Το δεύτερο είχε την κίνηση του Μέσι σε αυτόν τον χώρο και πως τον εκμεταλλευόταν ολοένα και περισσότερο, μέχρι να έρθουν τελικά οι φάσεις των γκολ. Κρίμα, γιατί θα βλέπατε πώς λειτούργησε το πλάνο από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό.

  • Αθλητικά νέα
  • Ειδήσεις
Η συζήτηση Γιαννακόπουλου - Ζοτς το 2012, που εκθέτει τον Σέρβο τεχνικό
Η συζήτηση Γιαννακόπουλου - Ζοτς το 2012, που εκθέτει τον Σέρβο τεχνικό
Άρης: Μόνο με θαύμα ο Τζάκσον!
Άρης: Μόνο με θαύμα ο Τζάκσον!
Πανιώνιος: «Μισός» με ΠΑΟΚ
Πανιώνιος: «Μισός» με ΠΑΟΚ
Κατέρρευσε κομμάτι από την επικάλυψη της σκεπής του κολυμβητηρίου Κατερίνης!
Κατέρρευσε κομμάτι από την επικάλυψη της σκεπής του κολυμβητηρίου Κατερίνης!
Η δισκογραφική συνεργασία της χρονιάς
Η δισκογραφική συνεργασία της χρονιάς
Πέθανε ο ηθοποιός Ρότζερ Μουρ
Πέθανε ο ηθοποιός Ρότζερ Μουρ
Οι διαδρομές του Nike+ Run Club συνεχίζονται παρέα με τον Yatzer, στις 24/5 στο Κολωνάκι
Οι διαδρομές του Nike+ Run Club συνεχίζονται παρέα με τον Yatzer, στις 24/5 στο Κολωνάκι
Έκρηξη Μάντσεστερ - Θρήνος στην Κύπρο: Νεκρή βρέθηκε η 8χρονη Saffie Rose Roussos
Έκρηξη Μάντσεστερ - Θρήνος στην Κύπρο: Νεκρή βρέθηκε η 8χρονη Saffie Rose Roussos

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης