Νέος Παναθηναϊκός, δυο ντέρμπι μετά

Νέος Παναθηναϊκός, δυο ντέρμπι μετά

Στο τέλος του κειμένου για τον à la Roma Παναθηναϊκό είχαμε τα ερωτήματα για το μέλλον. Ακολουθούσαν τα ντέρμπι απέναντι σε ΠΑΟΚ και σε ΑΕΚ, αγώνες διαφορετικών συνθηκών, που θα έγιναν απαντήσεις για τον “νέο” Παναθηναϊκό. Το βασικό ερώτημα πριν από τα ντέρμπι ήταν αν ο Φερέιρα  θα έβαζε κανονικό φορ στην κορυφή της επίθεσης και το κατά πόσο θα επηρέαζε αυτό την εικόνα της ομάδας. Τοτσέ και Ρούντολφ παρέμειναν εκτός μάχης, κι έτσι ο Φερέιρα δεν είχε κανένα δίλημμα, η ομάδα δεν άλλαξε στην επίθεση.

Το κέντρο

Έμενε να πάρουμε απάντηση και στα ερωτήματα που υπήρχαν για τον άξονα. Στην πρώτη εμφάνιση του “νέου” Παναθηναϊκού στην Ξάνθη, ο Βιτόλο ήταν αυτός που είχε παίξει δίπλα στον Σιμάο. Όμως, ο Κατσουράνης ερχόταν από δύο παιχνίδια με την Εθνική ομάδα κι έτσι δεν μπορούσε να βγει ασφαλές συμπέρασμα για το τι σκέφτεται ο Φερέιρα. Το πράγμα μπερδεύτηκε ακόμα περισσότερο με την κόκκινη του Βιτόλο, που τον έθεσε εκτός για τον αγώνα με τον Εργοτέλη, οπότε τα ντέρμπι ήταν αυτά που θα έδιναν τις απαντήσεις για το πως βλέπει το κέντρο ο Φερέιρα.

Τα ντέρμπι πέρασαν κι οι απαντήσεις δόθηκαν. Ο Σιμάο παγιώνεται, το ίδιο κι ο Κατσουράνης δίπλα του, με τον Φερέιρα να μην δείχνει διάθεση να προσθέσει τρίτο χαφ λόγω της τριάδας που είχαν ΠΑΟΚ και ΑΕΚ. Μια τετράδα μέσων βγαλμένη από την κλασική συνταγή των βρετανικών ομάδων. Παραδοσιακά η αγγλική τετράδα των χαφ στο 4-4-2  είχε έναν κόφτη με τρεξίματα, έναν κεντρικό χαφ με γρήγορη και καλή πάσα, έναν πολύ επιθετικό εξτρέμ και έναν παίκτη στην άλλη πλευρά, που μοιάζει πιο πολύ με εσωτερικό μέσο, παρά με εξτρέμ. Σιμάο ο runner, Κατσουράνης ο passer, Κουϊνσι ο winger και ο Ζεκά στον ρόλο του παίκτη που παίζει στο πλάι, αλλά βοηθάει πολύ στο κέντρο, ντουμπλάρει τον αμυντικό και κινείται πολύ λιγότερο επιθετικά σε σχέση με τον άλλον εξτρέμ.

Δουλειά και passing game

Όλα αυτά δεν λένε τίποτα από μόνα τους, ούτε καν όταν τους προσθέσεις το δίδυμο Κλέιτον και Λέτο. Αυτό που “μιλάει” πιο εμφατικά  στο χορτάρι είναι η δουλειά, η απόκτηση αυτοματισμών. Η δουλειά που προσωπικά θεωρώ πως περισσότερο αναδεικνύει τα προσόντων των παικτών, παρά πατάει σ’αυτά. Και τα δύο συμβαίνουν, αλλά πρώτα απ’όλα βάζω την δουλειά. Σίγουρα τα προσόντα των παικτών είναι αυτά που εκμεταλλεύεται ο Φερέιρα, αλλά η δουλειά είναι τα θεμέλια.

Σχεδόν τέλειο παράδειγμα είναι η φάση του πρώτου γκολ του Παναθηναϊκού. Ο Κλέιτον έχει έρθει να παίξει στο πλάι, γίνεται το τρίγωνο με Σπυρόπουλο και Κουϊνσι, και το πόσο έχουν δουλέψει στο passing game φαίνεται στην γρήγορη εναλλαγή που βγάζει τον Κατσουράνη μόνο του και με χώρο. Μην έχετε αμφιβολίες, ένα παραπάνω κοντρόλ θα άλλαζε τελείως τη φάση, το momentum θα είχε χαθεί. Εννοείται πως η πάσα βγαίνει επειδή ο Κλέιτον μπορεί να την βγάλει, αλλά οφείλεται κυρίως στο γεγονός πως ο Βραζιλιάνος ξέρει που θα βρίσκεται ο συμπαίκτης του.

Δουλειά στο τελείωμα

Όμως, η ύπαρξη δουλειάς και σχεδίου δεν τελειώνει στην “απελεύθερωση” του Κατσουράνη, αλλά συνεχίζεται και στην κάθετη. Τις περισσότερες φορές αυτή η κάθετη περνάει στο κενό ανάμεσα στον στόπερ και τον ακραίο αμυντικό, βγάζει τον παίκτη λίγο πλάγια, προς τη γωνία της μικρής περιοχής. Όμως, ο Κατσουράνης παρότι κινείται προς τα δεξιά, πασάρει στην “εσωτερική”, στο κενό δηλαδή ανάμεσα στους στόπερ, προς το πέναλτι.

Η μη κλασική επιλογή του Κατσουράνη δημιουργεί σκέψεις για φάση δουλεμένη, κι αυτό αποδεικνύεται στο ριπλέι. Ο Κάλα, ακριβώς επειδή γνωρίζει πιο είναι το πιο πιθανό σενάριο, κινείται προς τα αριστερά του, για να κλείσει τον Λέτο. Όμως, πριν καν κάνει την πάσα ο Κατσουράνης, ο Αργεντίνος κινείται προς την αντίθετη φορά, γλιστράει προς το κενό ανάμεσα στους στόπερ, που άνοιξε ακόμα περισσότερο ο Κάλα με την κίνησή του. Ο Μανωλάς χάνει το τάκλινγκ, τέλος.

Σίγουρα, ο Κατσουράνης ήταν πάντα και είναι ακόμα ο παίκτης που έχει τη δυνατότητα για μια τέτοια πάσα, πόσω μάλλον όταν δεν πιέζεται. Όμως, η τελειότητα στην εκτέλεση είναι άμεσα εξαρτώμενη από τον συγχρονισμό κι αυτός δεν προκύπτει τυχαία. Ούτε κανείς μπορεί να υποστηρίξει πως έχει ξαναδεί τον Λέτο να ξεμαρκάρεται και να εκτελεί έτσι. Χωρίς δουλειά, χωρίς να έχουν μπει “κανόνες” στο μυαλό των παικτών, η φάση θα μπορούσε κάλλιστα να κατέληγε σ’ένα “αχ” από τις κερκίδες και τον σπίκερ να λέει πως ο “η πάσα ήταν καλή, όμως ο επιθετικός κινήθηκε προς την αντίθετη κατεύθυνση”.

Τα πάγια

Εκτός αυτών, μπορούμε να παγιώσουμε κι άλλα πράγματα μετά τα δύο νικηφόρα ντέρμπι για τον Παναθηναϊκό. Την δουλειά του Ζέκα στην δεξιά πλευρά, αλλά και την αδυναμία του να τελειώσει σωστά τις φάσεις στην κόντρα, που πλέον ο Παναθηναϊκός βρίσκει πολύ εύκολα όταν προηγείται. Το γεγονός πως η αριστερή πλευρά των πρασίνων είναι η πιο ευάλωτη, λόγω των αδυναμιών του Σπυρόπουλου, αλλά και της φανερής οδηγίας που έχει ο Κουϊνσι να κινείται πιο ψηλά απ’ότι ο Ζεκα και να τρομοκρατεί με την ταχύτητά του. Από εκεί έφτιαξε όσες φάσεις κατάφερε ο ΠΑΟΚ στην Τούμπα, εκεί βρήκε η ΑΕΚ την μεγάλη της στιγμή στο 9’, όταν ο Λυμπερόπουλος πετάχτηκε πρώτος στο γύρισμα του Κοντοέ, αλλά ούτε τέρμα βρήκε ούτε πάσαρε σε Λεονάρντο ή Καφέ που ήταν μόνοι τους.

Μένει επίσης η σταθερότητα του Μπουμσόνγκ σε υψηλά στάνταρ απόδοσης, μαζί με την ταυτόχρονη αδυναμία του Σαριέγκι να τελειώσει ματς χωρίς να δώσει δώρα στον αντίπαλο. Τέλος, εξακολουθεί το συνολικό αμυντικό πρόβλημα όταν η μπάλα σηκώνεται και πάνω απ’όλα, ο Λέτο εξακολουθεί να κάνει πράγματα που ουδείς μπορούσε να φανταστεί και να διαλύει τα πάντα στο πέρασμά του.

Οι δύο εξετάσεις στα ντέρμπι έφεραν τον Παναθηναϊκό θριαμβευτή, με έξι πόντους και ισάριθμα γκολ. Κυρίως, όμως, δημιούργησαν τεράστια προσμονή για ένα συναρπαστικό ντέρμπι στο Φάληρο, για το οποίο θα μιλήσουμε εν καιρώ.

  • Αθλητικά νέα
  • Ειδήσεις
Πάνε Κορωπί οι οργανωμένοι του Παναθηναϊκού
Πάνε Κορωπί οι οργανωμένοι του Παναθηναϊκού
Αυτή είναι η χειρότερη ομάδα της Ευρώπης!
Αυτή είναι η χειρότερη ομάδα της Ευρώπης!
Έμερι για τον καβγά Καβάνι-Νεϊμάρ: «Εγώ αποφασίζω»!
Έμερι για τον καβγά Καβάνι-Νεϊμάρ: «Εγώ αποφασίζω»!
Το ξενοδοχείο για gamers είναι η απάντηση στις προσευχές μας
Το ξενοδοχείο για gamers είναι η απάντηση στις προσευχές μας
Ντροπή σου ρε! Αδιανόητη χυδαιότητα Παναγιώτη Χατζηστεφάνου για τη μικρή Νεφέλη!
Ντροπή σου ρε! Αδιανόητη χυδαιότητα Παναγιώτη Χατζηστεφάνου για τη μικρή Νεφέλη!
Σοκαριστική φωτογραφία: Γυναίκα στο Παλαιό Φάληρο βγαίνει από τη θάλασσα καλυμμένη με πίσσα!
Σοκαριστική φωτογραφία: Γυναίκα στο Παλαιό Φάληρο βγαίνει από τη θάλασσα καλυμμένη με πίσσα!
Τραγωδία: Νεκροί δύο σμηνίτες, 19 και 25 ετών, σε τροχαίο - ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΟΚ
Τραγωδία: Νεκροί δύο σμηνίτες, 19 και 25 ετών, σε τροχαίο - ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΟΚ
1ο Διεπιστημονικό συνέδριο ειδικής αγωγής
1ο Διεπιστημονικό συνέδριο ειδικής αγωγής

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης