Πατρινές -auto- καινοτομίες!

Πατρινές -auto- καινοτομίες!

Στην Ελλάδα που δεν προσφέρει τίποτε (εκτός από αγανάκτηση) στους νέους  της, υπάρχουν κάποιοι που τολμούν να ξεχωρίσουν και χρησιμοποιούν ως μέσο το αυτοκίνητο.

Το εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού του Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών παρουσίασε σήμερα (2/6) τον απολογισμό των καινοτόμων προγραμμάτων του στο χώρο του αυτοκινήτου.

Όταν οι Έλληνες πολιτικοί βλέπουν το αυτοκίνητο ως έσοδο  στους τραπεζικούς λογαριασμούς, κάποιοι άλλοι το βλέπουν ως δημιουργία. Το ελληνικό ερευνητικό κέντρο παρουσίασε πρωτότυπα υλικά και ερευνητικά αποτελέσματα των πολυετών ερευνών του, ενώ προέβαλε και video με ερευνητικά και τεχνολογικά αποτελέσματα της δράσης του. Παράλληλα, δόθηκαν στη δημοσιότητα στοιχεία για τις επιτυχίες της Ελλάδας στο διαγωνισμό Fomula Student.

Ο διαγωνισμός της «Φοιτητικής Φόρμουλα» διοργανώνεται στο πλαίσιο της προσπάθειας για την ανάδειξη και προώθηση φοιτητικών ταλέντων σε διεθνές επίπεδο, με καινοτόμες ιδέες και ταυτόχρονα με ικανότητα υλοποίησης, πραγματοποιείται σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο (Μ. Βρετανία, Γερμανία, Ιταλία, ΗΠΑ, Αυστραλία κ.α.).

Κάθε χρόνο η Formula SAE / Formula Student έχει ως αντικείμενο την παρουσίαση ιδεών σε θέματα σχεδιασμού, μελέτης και κατασκευής, ενός αγωνιστικού μονοθέσιου οχήματος, με συμμετοχή αποκλειστικά πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από όλον τον κόσμο. Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί από φοιτητές του εργαστηρίου και συμμετείχαν στους διεθνείς διαγωνισμούς Formula Student στη Μ. Βρετανία, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ με σημαντικές διακρίσεις.

H ιδέα δημιουργίας της απαραίτητης υποδομής για ελληνική συμμετοχή στο διαγωνισμό Formula Student γεννήθηκε το 2000 από ομάδα φοιτητών οι οποίοι με την επίβλεψη και υποστήριξη καθηγητών, ερευνητών και τεχνικού προσωπικού, έθεσαν ως στόχο τη συμμετοχή και διάκριση στο διαγωνισμό. Αποτέλεσμα αυτής της επίπονης προσπάθειας ήταν η πρώτη ελληνική συμμετοχή στο διαγωνισμό Formula Student του 2002 από την ομάδα του Πανεπιστημίου Πατρών.

«Ήδη το 2003 με κατασκευασμένο το πλαίσιο του οχήματος από σύνθετα υλικά και πολλά έτοιμα μηχανικά μέρη, κατακτήσαμε την πρώτη θέση στον διαγωνισμό», τόνισε ο δρ Ιωάννης Πανδρεμένος, υπεύθυνος Ερευνητικών Προγραμμάτων στο Εργαστήριο. «Το 2006 κατακτήσαμε ξανά την 1η θέση, ενώ για το 2011 ετοιμαζόμαστε για Γερμανία και Ιταλία», τόνισε.

Εκτός από τη Formula Student η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Πατρών υπό την επιστημονική επίβλεψη του καθηγητή Γιώργου Χρυσολουρή παρουσίασε και τα εντυπωσιακά αποτελέσματα δύο πανευρωπαϊκών προγραμμάτων που συντονίζει το Πανεπιστήμιο Πατρών: το πρόγραμμα  «FUTURA»  και το πρόγραμμα «MYCAR».

Futura

Το τετραετές ερευνητικό πρόγραμμα «FUTURA» έχει συνολικό προϋπολογισμό 7,1 εκατ. ευρώ και επικεντρώνεται στο σχεδιασμό, τα υλικά, αλλά και τον τρόπο κατασκευής ενός πλαισίου αυτοκινήτου. Βασικό στόχο αποτελεί η μείωση του βάρους του οχήματος, με αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, μέσω της χρήσης πολυχρηστικών υλικών καθώς και η ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον και ταυτόχρονα χαμηλού κόστους μεθόδων κατεργασίας.

«Σύμφωνα με τα πρώτα ερευνητικά αποτελέσματα, στα οχήματα FUTURA καταφέραμε να μειώσουμε την κατανάλωση ενέργειας κατά 23%, να μειώσουμε 50% το κόστος επένδυσης, να βελτιώσουμε την αλυσίδα παραγωγής και να μειώσουμε κατά 20% το χρόνο για ελέγχους ολικής ποιότητας. Σε ορισμένες περιπτώσεις καταφέραμε να μειώσουμε και το βάρος ορισμένων τμημάτων των οχημάτων έως και 23%», δήλωσαν οι κ. Μακρής και Πανδρεμένος από το Πανεπιστημιο Πατρών.

MyCar

Το δεύτερο ερευνητικό πρόγραμμα MyCar, και πάλι υπό την εποπτεία του Πανεπιστημίου Πατρών, εστιάζει στην υλοποίηση αυτοματοποιημένων και ταυτόχρονα ευέλικτων μεθόδων παραγωγής, υιοθετώντας σύγχρονη ρομποτική και πληροφορική τεχνολογία οι οποίες επιτρέπουν το σχεδιασμό του αυτοκινήτου του μέλλοντος. «Ο πελάτης θα έχει τη δυνατότητα παραγγελίας ενός εξατομικευμένου οχήματος, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι σε θέση να παραδώσει το όχημα σε σύντομο χρονικό διάστημα χωρίς επιπλέον κόστος», τόνισε ο δρ. Σωτήρης Μακρής.

«Τα στοιχεία που παρουσιάζουμε σήμερα συνηγορούν στο ότι η Ελλάδα διαθέτει ένα καταπληκτικό έμψυχο δυναμικό και μπορεί να ανταγωνιστεί επάξια τους μεγάλους ερευνητικούς φορείς της Ευρώπης σε θέματα εφαρμοσμένης τεχνολογίας και έρευνας», υπογράμμισε από την πλευρά του ο καθηγητής και επιστημονικός υπεύθυνος των προγραμμάτων, καθηγητής Γιώργος Χρυσολουρής. «Σήμερα δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε και τίποτα να ζηλέψουμε. Είμαστε παραγωγικοί, καινοτόμοι και παρά την απομακρυσμένη μας γεωγραφική θέση από τα κέντρα βιομηχανικής παραγωγής, η βιομηχανία και οι φορείς της αγοράς εκφράζουν έμπρακτα την εμπιστοσύνης τους στις ικανότητές μας», κατέληξε ο κ. Χρυσολουρής.

Μερικά στοιχεία

Τρία αγωνιστικά αυτοκίνητα έχουν κατασκευαστεί τα τελευταία οκτώ χρόνια από φοιτητές του Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου της Πάτρας, προκειμένου το εκπαιδευτικό ίδρυμα να συμμετάσχει στους διεθνείς αγώνες «Formula Student».

Το 2002 μία ομάδα φοιτητών του Πανεπιστημίου ξεκίνησε να κατασκευάζει το πρώτο μονοθέσιο αυτοκίνητο, πρωτοπορώντας, αφού μέχρι τότε κανένα ελλαδικό πανεπιστημιακό ίδρυμα δεν είχε επιχειρήσει σε τέτοιου είδους κατασκευή.

Τα αυτοκίνητα κατασκευάζονται μέσα στο πανεπιστήμιο και χρειάζονται περίπου 2 με 3 χρόνια για να ολοκληρωθούν.

Πρώτα γίνεται ο σχεδιασμός και στη συνέχεια έπειτα από αναλυτικές μελέτες και πειράματα οι φοιτητές προχωρούν στην κατασκευή.

Το 3ο αυτοκίνητο ζυγίζει 180 κιλά και το πλαίσιό του είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.Στην ανάρτηση έχουν χρησιμοποιηθεί ανισομεγέθη ψαλίδια,  ενώ ο κινητήρας είναι από μοτοσικλέτα 450 κυβικών»,  αναφέρει ο Χρήστος Δούκας, ερευνητής του Εργαστηρίου του Πανεπιστημίου της Πάτρας.

Τα μονοθέσια αυτοκίνητα κατασκευάζονται μόνο από φοιτητές με την εποπτεία καθηγητών και ερευνητών.  Ο σχεδιασμός γίνεται με όρους προκαθορισμένους από τους υπευθύνους των διαγωνισμών και τα αυτοκίνητα μετρώνται στατικά και δυναμικά.



Γιάννης Αντετοκούνμπο: «Ακόμα δεν μπορώ να τρέξω! Θα μου πάρει καιρό στο επίπεδο που θέλω»
Γιάννης Αντετοκούνμπο: «Ακόμα δεν μπορώ να τρέξω! Θα μου πάρει καιρό στο επίπεδο που θέλω»
Ολυμπιακός - Άστον Βίλα: Τα δεδομένα για Μαρτίνες και Τίλεμανς ενόψει της ρεβάνς
Ολυμπιακός - Άστον Βίλα: Τα δεδομένα για Μαρτίνες και Τίλεμανς ενόψει της ρεβάνς
Η τραγωδία της Superga που διέλυσε τη μεγάλη Τορίνο (videos+photos)
Η τραγωδία της Superga που διέλυσε τη μεγάλη Τορίνο (videos+photos)
Euroleague: Το κάρφωμα του Λεσόρ και η ασίστ του Ουίλιαμς Γκος στο Top 10 των Game 4 (video)
Euroleague: Το κάρφωμα του Λεσόρ και η ασίστ του Ουίλιαμς Γκος στο Top 10 των Game 4 (video)
©2011-2024 Onsports.gr - All rights reserved