SsangYong Korando

SsangYong Korando

Στην τέταρτη γενιά του το SsangYong Korando ξεπερνά το μύθο του ονόματός του και προσπαθεί να εδραιωθεί στην Ευρωπαϊκή αγορά.

Η εποχή του «Korea Can Do» (οι λέξεις αυτές κρύβονται πίσω από το μακροβιότερο όνομα του μοντέλου της SsangYong ) είναι πια παρελθόν. Οι κορεάτες όχι μόνο μπορούν, αλλά έχουν αποδείξει πως κερδίζουν την εμπιστοσύνη των αγοραστών σε ολόκληρο τον κόσμο, έτσι μοιραία τολμούν και το επόμενο και πιο δύσκολο βήμα: Να παλέψουν για ένα μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά, κάτι που θα τους δώσει την αναγνώριση ανάμεσα στον ανταγωνισμό. Η χώρα, όπου η λέξη premium είναι πια χαρακτηριστικό για τα προϊόντα, που παράγει, απαιτεί νέα στρατηγική αλλά και όπλα για την κατάκτησή της.

Η στολή του εργάτη έδωσε τη θέση της σε ένα μοντέρνο ιταλικό κουστούμι. Tα χαρακτηριστικά των προγόνων (το Jeep CJ5 του 1974) άλλαξαν (χωρίς να χαθεί το DNA) και το Korando ξαναγεννήθηκε…

Το νέο μοντέλο αποτελεί την απαρχή μίας νέας εποχής για τη SsangYong. Το εκτός δρόμου όχημα έγινε Crossover. Έχει πλέον μονοκόκ αμάξωμα σχέδιο του Giorgetto Giugiaro (το ιταλικό κουστούμι που λέγαμε στην αρχή) και σημαίνει την αρχή του… τέλους για τα πλαίσια τύπου σκάλας στη SsangYong. Οι αλλαγές συνεχίζονται και στα μηχανικά μέρη όπου για την κίνηση φροντίζει ένας νέος δίλιτρος κινητήρας diesel, common rail  με χαμηλούς ρύπους (προδιαγραφών Euro5) και δύναμη 175 ίππων και 360Nm ροπής.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων (μηχανικό ή αυτόματο). Όσον αφορά στις εκτός δρόμου ικανότητες του, εδώ η λύση είναι τυπική του είδους των σύγχρονων SUV και βασίζεται σ’ ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεκτικό συμπλέκτη. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί να κατανεμηθεί ως και 50 / 50 ανάμεσα στους δύο άξονες. Η απαρίθμηση των εντυπωσιακών προδιαγραφών ολοκληρώνεται με την ανάρτηση: Γόνατα McPherson εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Αν η εμφάνιση είναι σημαντική για την πρώτη εντύπωση το Korando, κερδίζει από εδώ τους πρώτους πόντους. Το υψωμένο καπό, η «μάσκα» και τα φωτιστικά σώματα με γωνίες δίνουν μία εικόνα δύναμης και «αθλητικού» στυλ. Το μοτίβο αυτό ενισχύουν οι χρωμιωμένες επιφάνειες στους αεραγωγούς αλλά και οι έντονες καμπύλες στα «φτερά». Το προφίλ χαρακτηρίζεται από μία πλαϊνή γραμμή η οποία ξεκινά από τα εμπρός φωτιστικά σώματα και καταλήγει στα πίσω. Αυτά έχουν κόκκινο χρώμα, παρά το ότι περιλαμβάνουν τα φώτα όπισθεν και τα φλας. Αυτό που είναι ξεκάθαρο στο σχήμα που έδωσε ο Giorgetto Giugiaro στο Korando είναι η σωστές αναλογίες ώστε το σύνολο να δείχνει ισορροπημένο και αρμονικό συνδυάζοντας το mucho εμφάνιση αλλά και την ταχύτητα.

Η ίδια αρμονία συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Κύριο χαρακτηριστικό εδώ είναι η σωστή εκμετάλλευση του χώρου. Έτσι ανεξάρτητα από τις διαστάσεις η καμπίνα των επιβατών προσφέρει τους χώρους και την άνεση των sedan αυτοκινήτων. Στο κέντρο του σχεδιασμού της είναι ο οδηγός, ενώ η εργονομία και η λειτουργικότητα ήταν οι πρώτες παράμετροι που έλαβαν υπόψη τους οι σχεδιαστές. Εύχρηστες θήκες για μικροαντικείμενα, ποτηροθήκες, θήκες για χαρτιά ή χάρτες είναι τοποθετημένες σε σημεία που μπορεί να βρεθούν και να χρησιμοποιηθούν εύκολα.

Η ισορροπία στις αναλογίες του σχήματος του Korando γίνεται περισσότερο αντιληπτή μόλις καθίσετε στη θέση του οδηγού. Ο όγκος εξαφανίζεται, η θέση πίσω από το τιμόνι δεν απομακρύνει δεν απαιτεί προσαρμογή. Εμπρός σας είναι το ταμπλό με δύο στρογγυλά όργανα ελέγχου, τα οποία χωρίζει ένας ηλεκτρονικός πίνακας. Τα γραφικά τους είναι σύγχρονα ευανάγνωστα και μοντέρνα. Η όψη των πλαστικών δείχνει υψηλή ποιότητα η υφή τους όμως είναι σκληρή. Αυτό είναι κάτι που έμεινε από την εκτός δρόμου παράδοση της SsangYong, για να καθαρίζεται το ταμπλό πιο εύκολα.

Αυτό που είναι εντελώς καινούργιο και μακριά από την παράδοση είναι ο κινητήρας e-XDi200. Έρχεται σε λειτουργία χωρίς έντονο θόρυβο ή δονήσεις ακόμη και όταν είναι «κρύος», αποδίδει 175ίππους και 360Nm, ροπής χάρη στο σύστημα E-VGT (Electric Variable Geometry Turbocharger). Παράλληλα πληροί της προδιαγραφές Euro-5 και με ελάχιστες μετατροπές μπορεί να περάσει τις δοκιμές και για Euro-6. Στην πράξη «τραβά» από τις χαμηλές στροφές δείχνει πως έχει δύναμη και ο ήχος του δεν περνά στην καμπίνα, ακόμη και όταν πιεστεί.

Στο δρόμο η αίσθηση, που δίνει ισορροπεί ανάμεσα σε sedan και S.U.V. Το τιμόνι είναι γρήγορο και άμεσο χωρίς να κουράζει ενώ οι αναρτήσεις απορροφούν κραδασμούς και ανωμαλίες από το οδόστρωμα πριν φτάσουν στα καθίσματα. Παρά τις μεγάλες διαδρομές τους είναι «σφιχτές» δεν βγάζουν αδράνειες (όπως συνηθίζεται στα S.U.V) και δεν κουράζουν σε δρόμο με στροφές. Εδώ έχει ευθύνη όχι μόνο το καλό set up αλλά και το χαμηλό (για Croosover) βάρος των 1.672 κιλών.

Εκτός δρόμου η άνεση διατηρείται ενώ χάρη στις διαδρομές των αναρτήσεων τα εμπόδια ξεπερνιούνται εύκολα. Κάτι που ξεπεράστηκε από την παράδοση της SsangYong είναι η τετρακίνηση κατ’επιλογή. Θα θέλαμε να μην είναι εντελώς αυτοματοποιημένο το σύστημα και να υπάρχει η επιλογή αργών / γρήγορων σχέσεων ή του μπλοκαρίσματος κάποιου διαφορικού.



Euroleague: Διπλά τετράδας για Ολυμπιακό, Μονακό, Μπαρτσελόνα - Τελικός για Παναθηναϊκό AKTOR
Euroleague: Διπλά τετράδας για Ολυμπιακό, Μονακό, Μπαρτσελόνα - Τελικός για Παναθηναϊκό AKTOR
Euroleague: "Διπλό" τετράδας στο Βελιγράδι ο Ολυμπιακός
Euroleague: "Διπλό" τετράδας στο Βελιγράδι ο Ολυμπιακός
ΠΑΟΚ: Δύσκολα προλαβαίνει Παναθηναϊκό ο Μπάμπα
ΠΑΟΚ: Δύσκολα προλαβαίνει Παναθηναϊκό ο Μπάμπα
Ο κόσμος γιούχαρε τον Ντάνι Άλβες
Ο κόσμος γιούχαρε τον Ντάνι Άλβες
©2011-2024 Onsports.gr - All rights reserved