Ανάβει... πράσινο στη F1 (video)
Οι κανονισμοί του 2011 και τα στατιστικά των οδηγών και των ομάδων. Το Onsports σας δίνει τον πλήρη οδηγό της χρονιάς που ξεκινά. Αν δεν καταλάβατε τους κανονισμούς ο Μίκαελ Σουμάχερ σας τα εξηγεί όλα στο video που ακολουθεί.
Οι ομάδες
Red Bull
«Έδρα»: Μίλτον Κέινς, Βρετανία www.redbullracing.com
Γενικός διευθυντής Κρίστιαν Χόρνερ
Τεχνικός διευθυντής: Αντριαν Νιούι
Οδηγοί : Σεμπάστιαν Φέτελ, Μαρκ Γουέμπερ
Οδηγοί δοκιμών : Ντάνιελ Ρικιάρντο
Σασί: RB7
Κινητήρας: Renault
Ελαστικά: Pirelli
«Ντεμπούτο»: 2005
Παγκόσμια πρωταθλήματα : 1
Υψηλότερη θέση τερματισμού: 1η (15 φορές)
Pole positions: 20
Ταχύτεροι γύροι : 12
McLaren
Έδρα: Γουόκινγκ, Βρετανία. www.mclaren.com/home
Γενικός διευθυντής : Μάρτιν Γουίτμαρς
Τεχνικός διευθυντής: Πάντι Λόου
Οδηγοί: Λιούις Χάμιλτον, Τζένσον Μπάτον
Οδηγός δοκιμών : Γκάρι Πάφετ
Σασί: MP4-26
Κινητήρας: Mercedes-Benz FO 108Y
Ελαστικά: Pirelli
«Ντεμπούτο»: 1966
Παγκόσμια πρωταθλήματα : 8
Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: 1η (169 φορές)
Pole Positions: 146
Ταχύτεροι γύροι : 142
Ferrari
«Έδρα»: Μαρανέλο, Ιταλία www.ferrari.com
Γενικός διευθυντής : Στέφανο Ντομενικάλι
Τεχνικός διευθυντής: Άλντο Κόστα
Οδηγοί: Φερνάντο Αλόνσο, Φελίπε Μάσα
Οδηγοί δοκιμών: Τζιανκάρλο Φιζικέλα, Ζιλ Μπιανσί, Μαρκ Χενέ
Σασί: F150th Italia
Κινητήρας: Ferrari
Ελαστικά : Pirelli
«Ντεμπούτο»: 1950
Παγκόσμια πρωταθλήματα: 16
Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: 1η (215 φορές)
Pole Positions: 205
Ταχύτεροι γύροι: 224
Mercedes GP
Έδρα: Μπράκλεϊ, Βρετανία : www.mercedes-gp.com
Γενικός διευθυντής : Ρος Μπρον
Οδηγοί: Μίκαελ Σουμάχερ, Νίκο Ρόσμπεργκ
Οδηγός δοκιμών -
Σασί: MGP W02
Κινητήρας: Mercedes-Benz
Ελαστικά : Pirelli
«Ντεμπούτο» : 2010
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού: 3η (3 φορές)
Pole positions : -
Ταχύτεροι γύροι : -
Lotus Renault
Έδρα: Ενστόουν, Βρετανία www.lotusrenaultgp.com
Γενικός διευθυντής: Ερίκ Μπουγιέ
Τεχνικός διευθυντής: Τζέιμς Άλισον
Οδηγοί: Νικ Χάιντφελντ, Βιτάλι Πετρόφ
Οδηγοί δοκιμών : Ρομάν Κρότζιν, Μπρούνο Σένα
Σασί : R31
Κινητήρας: Renault
Ελαστικά: Pirelli
«Ντεμπούτο»: 1977
Παγκόσμια πρωταθλήματα : 2
Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: 1η (35 φορές)
Pole Positions: 51
Ταχύτεροι γύροι : 31
Williams
«Έδρα» : Γκρόουβ, Βρετανία: www.attwilliams.com
Γενικός διευθυντής : Φρανκ Γουίλιαμς, Πάτρικ Χεντ
Τεχνικός διευθυντής : Σαμ Μάικλ
Οδηγοί : Ρούμπενς Μπαρικέλο, Πάστορ Μαλντονάντο
Οδηγοί δοκιμών : Βαλτέρι Μπότας
Σασί: FW33
Κινητήρας: Cosworth CA2011
Ελαστικά : Pirelli
«Ντεμπούτο» : 1975
Παγκόσμια πρωταθλήματα : 9
Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: 1η (113 φορές)
Pole Positions : 126
Ταχύτεροι γύροι : 130
FORCE INDIA
«Βάση» : Σιλβερστόουν, Βρετανία : www.forceindiaf1.com
Γενικός διευθυντής: Βιτζάι Μαλία
Τεχνικός διευθυντής : Άντριου Γκριν
Οδηγοί: Άντριαν Σούτιλ, Πολ ντι Ρέστα
Οδηγός δοκιμών: Νίκο Χούλκενμπεργκ
Σασί: VJM04
Κινητήρας : Mercedes-Benz
Ελαστικά: Pirelli
«Ντεμπούτο»: 2008
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού: 2η (1 φορά)
Pole positions: 1
Ταχύτεροι γύροι: 1
Sauber
«Έδρα»: Χίνβιλ, Ελβετία : www.sauberf1team.com/en/home.cfm
Γενικός διευθυντής : Πέτερ Ζάουμπερ
Τεχνικός διευθυντής : Τζέιμς Κι
Οδηγοί : Καμούι Κομπαγιάσι, Σέρτζιο Πέρεζ
Οδηγός δοκιμών : Εστεμπάν Γκουτιέρες
Σασί: C30
Κινητήρας : Ferrari
Ελαστικά: Pirelli
«Ντεμπούτο» : 1993
Παγκόσμια πρωταθλήματα: -
Υψηλότερη θέση τερματισμού: 1η (1 φορά)
Pole positions : 1
Ταχύτεροι γύροι : 2
Toro Rosso
«Βάση» : Φαέντσα, Ιταλία: www.scuderiatororosso.com
Γενικός διευθυντής : Φραντς Τοστ
Τεχνικός διευθυντής : Τζιόρτζιο Ασκανέλι
Οδηγοί : Σεμπαστιάν Μπουεμί, Χαϊμέ Αλγκερσουάρι
Οδηγός δοκιμών: Ντάνιελ Ρικιάρντο
Σασί : STR6
Μηχανή : Ferrari
Ελαστικά : Pirelli
«Ντεμπούτο»: 2006
Παγκόσμια πρωταθλήματα: -
Υψηλότερη θέση τερματισμού: 1η (1 φορά)
Pole positions : 1
Ταχύτεροι γύροι : -
LOTUS
«Βάση» : Νόρφολκ, Βρετανία : www.teamlotus.co.uk
Γενικός διευθυντής : Τόνι Φερνάντες
Τεχνικός διευθυντής : Μάικ Γκασκόιν
Οδηγοί : Γιάρνο Τρούλι, Χέικι Κοβαλάινεν
Οδηγοί δοκιμών : Λουίζ Ράζια, Ρικάρντο Τεϊσέιρα, Νταβίντ Βαλσέκι
Σασί : T128
Μηχανή : Renault
Ελαστικά : Pirelli
«Ντεμπούτο» : 2010
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού: 12η (1 φορά)
Pole positions : -
Ταχύτεροι γύροι : -
HISPANIA RACING (HRT)
«Έδρα» : Μαδρίτη, Ισπανία: www.hispaniaf1team.com
Γενικός διευθυντής : Κόλιν Κολς
Τεχνικός διευθυντής : Τόνι Κουκερέγια
Οδηγοί : Ναραΐν Καρθικέιαν, Βιταντόνιο Λιούτσι
Σασί : F111
Κινητήρας : Cosworth
Ελαστικά : Pirelli
«Ντεμπούτο» : 2010
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού: 14η (3 φορές)
Pole positions : -
Ταχύτεροι γύροι : -
Virgin Racing
«Έδρα»: Σέφιλντ/Μπίστερ, Βρετανία: www.virginracing.com
Γενικός διευθυντής : Τζον Μπουθ
Τεχνικός διευθυντής : Νικ Γουίρθ
Οδηγοί : Τίμο Γκλοκ, Ζερόμ ντ'Αμπρόσιο
Σασί : MVR-02
Κινητήρας : Cosworth CA2011
Ελαστικά: Pirelli
«Ντεμπούτο»: 2010
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού: 14η (2 φορές)
Pole positions : -
Ταχύτεροι γύροι : -
ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ ΦΕΤΕΛ
Ομάδα: Red Bull
Χώρα : Γερμανία
Ημερομηνία γέννησης : 03/07/1987
Τόπος γέννησης : Χεπενχάιμ
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 62
Παγκόσμια πρωταθλήματα : 1 (2010)
Υψηλότερη θέση τερματισμού : 1η (10 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 1η (15 φορές)
Φορές στο βάθρο : 19
Βαθμοί : 381
Καριέρα : BMW-Sauber (2007), Toro Rosso (2007-2008), Red
Bull (2009-2010) www.sebastianvettel.de
ΜΑΡΚ ΒΕΜΠΕΡ
Ομάδα: Red Bull
Χώρα : Αυστραλία
Ημερομηνία γέννησης : 27/08/1976
Τόπος γέννησης : Κουϊνμπέιαν, Νέα Νότια Ουαλία
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 159
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού : 1η (6 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 1η (6 φορές)
Φορές στο βάθρο : 20
Βαθμοί : 411,5
Καριέρα: Μinardi (2002), Jaguar (2003-2004),
Williams (2005-2006), Red Bull (2007-2010)
: www.markwebber.com
ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ
Ομάδα : ΜcLaren
Χώρα : Βρετανία
Ημερομηνία γέννησης : 07/01/1985
Τόπος γέννησης : Στιβενέιτζ
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 71
Παγκόσμια πρωταθλήματα : 1 (2008)
Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: 1η (14 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση : 1η (18 φορές)
Φορές στο βάθρο : 36
Βαθμοί : 496
Καριέρα : ΜcLaren (2007-2010): www.lewishamilton.com
ΤΖΕΝΣΟΝ ΜΠΑΤΟΝ
Ομάδα : ΜcLaren
Χώρα : Βρετανία
Ημερομηνία γέννησης : 19/01/1980
Τόπος γέννησης : Φρόουμ, Σόμερσετ
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 191
Παγκόσμια πρωταθλήματα : 1 (2009)
Υψηλότερη θέση τερματισμού : 1η (9 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 1η (7 φορές)
Φορές στο βάθρο : 31
Βαθμοί : 541
Καριέρα: Williams (2000), Benetton (2001), Renault (2002), BAR (2003-2005), Honda (2006-2008), Brawn GP (2009), McLaren (2010): www.jensonbutton.com
ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ
Ομάδα: Ferrari
Χώρα : Ισπανία
Ημερομηνία γέννησης : 29/07/1981
Τόπος γέννησης : Οβιέδο
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 159
Παγκόσμια πρωταθλήματα : 2 (2005, 2006)
Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: 1η (26 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση : 1η (20 φορές)
Φορές στο βάθρο : 63
Βαθμοί : 829
Καριέρα: Μinardi (2001), Renault (2003-2006), McLaren (2007), Renault (2008-2009), Ferrari (2010) : www.fernandoalonso.com
ΦΕΛΙΠΕ ΜΑΣΑ
Ομάδα : Ferrari
Χώρα: Βραζιλία
Ημερομηνία γέννησης : 25/04/1981
Τόπος γέννησης : Σάο Πάολο
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 134
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού : 1η (11 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 1η (15 φορές)
Φορές στο βάθρο : 33
Βαθμοί : 464
Καριέρα : Sauber (2002, 2004-2005), Ferrari (2006-2010)
: www.felipemassa.com
ΜΙΚΑΕΛ ΣΟΥΜΑΧΕΡ
Ομάδα : Mercedes GP
Χώρα : Γερμανία
Ημερομηνία γέννησης : 3/1/1969
Τόπος γέννησης : Χιρτ-Χερμιλχάιμ
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 269
Παγκόσμια πρωταθλήματα : 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: 1η (91 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση : 1η (68 φορές)
Φορές στο βάθρο : 154
Βαθμοί : 1441
Καριέρα : Jordan (1991), Benetton (1991-1995), Ferrari
(1996-2006), Mercedes GP (2010) : www.michael-schumacher.de
ΝΙΚΟ ΡΟΣΜΠΕΡΓΚ
Ομάδα : Mercedes GP
Χώρα : Γερμανία
Ημερομηνία γέννησης : 27/06/1985
Τόπος γέννησης : Βισμπάντεν
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 89
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού : 2η (1 φορά)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 2η (1 φορά)
Φορές στο βάθρο : 5
Βαθμοί : 217,5
Καριέρα : Williams (2006-2009), Mercedes GP (2010)
: www.nicorosberg.com
ΝΙΚ ΧΑΪΝΤΦΕΛΝΤ
Ομάδα: Renault
Χώρα : Γερμανία
Ημερομηνία γέννησης : 10/05/1977
Τόπος γέννησης : Μενχενγκλάντμπαχ
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 17
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού : 2η (8 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 1η (1 φορά)
Φορές στο βάθρο : 12
Βαθμοί : 225
Καριέρα : Prost (2000), Sauber (2001-2003),
Jordan (2004), Williams (2005),
BMW (2006-2010): www.nickheidfeld.com
ΒΙΤΑΛΙ ΠΕΤΡΟΦ
Ομάδα : Renault
Χώρα : Ρωσία
Ημερομηνία γέννησης : 08/09/1984
Τόπος γέννησης : Βίμποργκ
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 19
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού : 5η (1 φορά)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 7η (1 φορά)
Φορές στο βάθρο : -
Βαθμοί : 27
Καριέρα : Renault (2010): www.vitalypetrov.ru
ΡΟΥΜΠΕΝΣ ΜΠΑΡΙΚΕΛΟ
Ομάδα : Williams
Χώρα : Βραζιλία
Ημερομηνία γέννησης : 23/5/1972
Τόπος γέννησης : Σάο Πάουλο
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 307
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: 1η (11 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση : 1η (14 φορές)
Φορές στο βάθρο : 68
Βαθμοί : 654
Καριέρα : Jordan (1993-1996), Stewart (1997- 1999), Ferrari (2000-2005), Honda (2006-2008), Brawn GP (2009), Williams (2010): barrichello.com.br/en
ΠΑΣΤΟΡ ΜΑΛΝΤΟΝΑΝΤΟ
Ομάδα : Williams
Χώρα : Βενεζουέλα
Ημερομηνία γέννησης : 09/03/1985
Τόπος γέννησης : Μαρακάι
Συμμετοχές σε γκραν πρι : -
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: -
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση : -
Φορές στο βάθρο : -
Βαθμοί : -
Καριέρα : -
: www.pastormaldonado.com
ΑΝΤΡΙΑΝ ΣΟΥΤΙΛ
Ομάδα : Force India
Χώρα : Γερμανία
Ημερομηνία γέννησης : 11/01/1983
Τόπος γέννησης : Στάρνμπεργκ
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 71
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού : 4η (1 φορά)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 2η (1 φορά)
Φορές στο βάθρο : -
Βαθμοί : 53
Καριέρα : Spyker (2007), Force India (2008-2010): www.adriansutil.com
ΠΟΛ ΝΤΙ ΡΕΣΤΑ
Ομάδα : Force India
Χώρα : Βρετανία
Ημερομηνία γέννησης : 16/04/1986
Τόπος γέννησης : Άπχολ, Σκοτία
Συμμετοχές σε γκραν πρι : -
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: -
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση : -
Φορές στο βάθρο : -
Βαθμοί : -
Καριέρα :
: www.pauldiresta.com
ΚΑΜΟΥΙ ΚΟΜΠΑΓΙΑΣΙ
Ομάδα : Sauber
Χώρα : Ιαπωνία
Ημερομηνία γέννησης : 13/09/1986
Τόπος γέννησης : Χιόγκο
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 21
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού : 6η (2 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 9η (1 φορά)
Φορές στο βάθρο : -
Βαθμοί : 35
Καριέρα : Toyota (2009), BMW (2010)
: www.kamui-kobayashi.com
ΣΕΡΖΙΟ ΠΕΡΕΖ
Ομάδα : Sauber
Χώρα : Μεξικό
Ημερομηνία γέννησης : 26/01/1990
Τόπος γέννησης : Γκουανταλαχάρα
Συμμετοχές σε γκραν πρι : -
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: -
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση : -
Φορές στο βάθρο : -
Βαθμοί : -
Καριέρα : -
: sergioperezf1.com/en/
ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ ΜΠΟΥΕΜΙ
Ομάδα : Scuderia Toro Rosso
Χώρα : Ελβετία
Ημερομηνία γέννησης : 31/10/1988
Τόπος γέννησης : Εγκλ
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 36
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού : 7η (2 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 6η (1 φορά)
Φορές στο βάθρο : -
Βαθμοί : 14
Καριέρα : Scuderia Toro Rosso (2009-2010)
: www.bouemi.ch
ΤΖΕΊΜΙ ΑΛΓΚΕΡΣΟΥΑΡΙ
Ομάδα : Scuderia Toro Rosso
Χώρα : Ισπανία
Ημερομηνία γέννησης : 23/03/1990
Τόπος γέννησης : Βαρκελώνη
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 27
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού : 9η (2 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 11η (2 φορές)
Φορές στο βάθρο : -
Βαθμοί : 5
Καριέρα : Scuderia Toro Rosso (2009-2010)
: www.jalguersuari.com
ΓΙΑΡΝΟ ΤΡΟΥΛΙ
Ομάδα : Lotus
Χώρα : Ιταλία
Ημερομηνία γέννησης : 13/07/1974
Τόπος γέννησης : Πεσκάρα
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 238
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού : 1η (1 φορά)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 1η (4 φορές)
Φορές στο βάθρο : 11
Βαθμοί : 246,5
Καριέρα: Minardi (1997), Prost (1997-1999),
Jordan (2000-2001), Renault (2002-2004),
Toyota (2005-2009), Lotus (2010) : www.jarnotrulli.com
ΧΕΪΚΙ ΚΟΒΑΛΑΪΝΕΝ
Ομάδα : Lotus
Χώρα : Φινλανδία
Ημερομηνία γέννησης : 19/10/1981
Τόπος γέννησης : Σουομουσάλμι
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 71
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: 1η (1 φορά)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση : 1η (1 φορά)
Φορές στο βάθρο : 4
Βαθμοί : 105
Καριέρα : Renault (2007), McLaren (2008-2009), Lotus (2010)
: www.heikkikovalainen.com
ΝΑΡΑΪΝ ΚΑΡΘΙΚIΑΝ
Ομάδα : HRT
Χώρα : Ινδία
Ημερομηνία γέννησης : 14/01/1977
Τόπος γέννησης : Τσενάι
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 19
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού : 4η (1 φορά)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 11η (1 φορά)
Φορές στο βάθρο : -
Βαθμοί : 5
Καριέρα : Jordan (2005)
: www.narainracing.com
ΒΙΤΑΝΤΟΝΙΟ ΛΙΟΥΤΣΙ
Ομάδα : HRT
Χώρα : Ιταλία
Ημερομηνία γέννησης : 08/06/1981
Τόπος γέννησης : Λοκοροτόντο
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 63
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού : 6η (2 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 5η (1 φορά)
Φορές στο βάθρο : -
Βαθμοί : 26
Καριέρα : Red Bull (2005), Scuderia Toro Rosso (2006-2007),
Force India (2009-2010) : www.liuzzi.com
ΤΙΜΟ ΓΚΛΟΚ
Ομάδα : Virgin Racing
Χώρα : Γερμανία
Ημερομηνία γέννησης : 18/03/1982
Τόπος γέννησης : Λίντενφελς
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 55
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού : 2η (2 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 2η (1 φορά)
Φορές στο βάθρο : 3
Βαθμοί : 51
Καριέρα : Jordan (2004), Toyota (2008-2009), Virgin (2010)
: www.timoglock.de
ΖΕΡΟΜ ΝΤ΄ΑΜΠΡΟΣΙΟ
Ομάδα : Virgin Racing
Χώρα : Βέλγιο
Ημερομηνία γέννησης : 27/12/1985
Τόπος γέννησης : Έτερμπεκ
Συμμετοχές σε γκραν πρι : -
Παγκόσμια πρωταθλήματα : -
Υψηλότερη θέση τερματισμού : -
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: -
Φορές στο βάθρο : -
Βαθμοί : -
Καριέρα : -
Διαδικτυακή διεύθυνση : www.jeromedambrosio.com
Οι αλλαγές στους κανονισμούς
Μια νέα δέσμη αλλαγών στους κανονισμούς έρχεται να επιχειρήσει να δώσει ένα νέο ενδιαφέρον στη νέα σεζόν της F1. Πιο σημαντικές από αυτές είναι:
Οι ρυθμιζόμενες πίσω πτέρυγες, ο νέος κατασκευαστής ελαστικών, η επιστροφή του συστήματος KERS και ο κανόνας του 107% στα δοκιμαστικά.
Επίσης φέτος για πρώτη φορά γίνεται σαφές το θέμα των «εντολών ».
Στην σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε για το θέμα, άλλωστε, η FIA υπογραμμίζει: «Το άρθρο που απαγορεύει τις εντολές των ομάδων (39.1) διαγράφεται. Στις ομάδες θα υπενθυμίζεται ότι οποιεσδήποτε ενέργειες ευθύνονται για τη δυσφήμιση του αθλήματος αντιμετωπίζονται βάσει του Άρθρου 151c του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα και κάθε άλλων σχετικών διατάξεων».
Οι αλλαγές που θα ισχύσουν στη νέα σεζόν της Φόρμουλα Ένα έχουν ως εξής:
ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΕΣ ΠΙΣΩ ΠΤΕΡΥΓΕΣ
Βάσει των νέων κανονισμών για τα κινητά μέρη, οι οδηγοί των κατάλληλα εφοδιασμένων μονοθεσίων μπορούν να προσαρμόσουν την πίσω πτέρυγα από το κόκπιτ, αλλάζοντας τη γωνία μέσω ενός καθορισμένου εύρους («κόπηκε» η κινητή εμπρός πτέρυγα, η οποία χρησιμοποιήθηκε το 2010). Η διαθεσιμότητα του συστήματος ελέγχεται ηλεκτρονικά. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε στιγμή στα δοκιμαστικά, αλλά στη διάρκεια του αγώνα μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο όταν ένας οδηγός βρίσκεται λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο πίσω από ένα άλλο μονοθέσιο, σε προκαθορισμένα σημεία της πίστας. Στη συνέχεια το σύστημα απενεργοποιείται, όταν ο οδηγός πατήσει φρένο. Σε συνδυασμό με το KERS (σ.σ. σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας), είναι σχεδιασμένο για να δώσει ώθηση στην προσπέραση. Επίσης, όπως και το KERS, δεν είναι υποχρεωτικό.
«ΟΧΙ» ΣΤΟ F-DUCT Ή ΤΟΥΣ ΔΙΠΛΟΥΣ ΔΙΑΧΥΤΕΣ
Κάθε σύστημα, συσκευή ή διαδικασία, η οποία χρησιμοποιεί την κίνηση του οδηγού ως μέσο για την αλλαγή των αεροδυναμικών χαρακτηριστικών του μονοθεσίου, απαγορεύεται από το 2011. Αυτό σημαίνει ότι δεν επιτρέπεται η χρήση του F-duct. Ακόμη, η αυστηροποίηση των κανονισμών για τα δάπεδα σημαίνει ότι οι διπλοί διαχύτες στην αρχική έννοιά τους είναι επίσης απαγορευμένοι.
KERS
Το KERS (ή Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας) έκανε το «ντεμπούτο» του στη Φόρμουλα Ένα το 2009, ενώ εφαρμόζεται εκ νέου το 2011, καθώς οι ομάδες είχαν συμφωνήσει από κοινού να αναστείλουν τη χρήση του το 2010. Το KERS παίρνει την «άχρηστη» ενέργεια που δημιουργείται κατά το φρενάρισμα και τη μετατρέπει σε επιπρόσθετη δύναμη. Αυτή στη συνέχεια καθίσταται διαθέσιμη στον οδηγό σε συγκεκριμένες ποσότητες ανά γύρο μέσω ενός κουμπιού «ώθησης», το οποίο βρίσκεται στο τιμόνι. Τα συστήματα είναι ουσιαστικά τα ίδια με εκείνα του 2009, χωρίς αύξηση στην ανώτατη επιτρεπόμενη δύναμη, ωστόσο αυτή τη φορά η πρόκληση για τους μηχανικούς είναι το «πακετάρισμα». Το 2009 που το KERS ήταν προαιρετικό, επιτρεπόταν ο ανεφοδιασμός των μονοθεσίων. Τώρα, όμως, που απαγορεύεται, τα ρεζερβουάρ είναι πιο μεγάλα και δεν είναι τόσο εύκολο να βρεθεί χώρος, προκειμένου να τοποθετηθούν τα πακέτα μπαταριών κλπ. Επιπλέον, το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων αυξήθηκε κατά 20 κιλά και είναι πλέον 640 κιλά, όπερ σημαίνει ότι οι πιο μεγαλόσωμοι οδηγοί δεν πληρώνουν την ποινή κατανομής βάρους, όπως γινόταν με τα μονοθέσια που ήταν εξοπλισμένα με σύστημα KERS.
ΣΥΝΔΕΤΙΚΑ ΤΡΟΧΩΝ
Για να αντιμετωήσουν περιστατικά με...ιπτάμενους τροχούς, τα οποία έγιναν το 2010, οι ομάδες πρέπει να τοποθετήσυν και δεύτερο συνδετικό σε κάθε τροχό, προκειμένου να βελτιωθεί η ασφάλεια. Τα δύο συνδετικά, τα οποία θα συγκρατούν τους τροχούς, πρέπει να περιέχονται σε διαφορετικά μέλη της ανάρτησης.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Μετά την απόφαση της Bridgestone να αποχωρήσει στο τέλος του 2010, ύστερα από 13 χρόνια στη Φόρμουλα Ένα, ανέλαβε η Pirelli ως μοναδικός πάροχος ελαστικών του πρωταθλήματος. Η ιταλική εταιρεία, η οποία ήταν τελευταία φορά μέρος της Φόρμουλα Ένα το 1991, θα παρέχει σε όλες τις ομάδες ελαστικά για τα επόμενα τρία χρόνια.
Η διανομή ελαστικών έχει μειωθεί για το 2011, με κάθε οδηγό να έχει στη διάθεσή του 11 αντί για 14 σετ ελαστικών για στεγνό οδόστρωμα ανά αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Οι οδηγοί θα παίρνουν τρία σετ ελαστικών (δύο σκληρότερης σύνθεσης και ένα επιλογής), τα οποία θα χρησιμοποιούν στα πρώτα δύο «κομμάτια» των ελεύθερων δοκιμαστικών, και θα πρέπει να επιλέγουν ένα σετ ύστερα από κάθε μέρος. Επίσης, στη διάθεσή τους θα βρίσκονται άλλα οκτώ σετ ελαστικών στο υπόλοιπο του Σαββατοκύριακου, μολονότι ένα σετ από κάθε γόμα θα πρέπει να επιστραφεί πριν από τα δοκιμαστικά.
Εάν ένας οδηγός δεν χρησιμοποιήσει και τις δύο γόμες ελαστικών για στεγνό οδόστρωμα στη διάρκεια ενός αγώνα (χωρίς βροχή), τότε θα αποκλειστεί από τα αποτελέσματα. Εάν ένας «στεγνός» αγώνας διακοπεί και δεν μπορεί να αρχίσει εκ νέου και ένας οδηγός δεν έχει χρησιμοποιήσει και τις δύο γόμες, θα προστεθούν 30 δευτερόλεπτα στον χρόνο του.
ΚΙΒΩΤΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών για την περικοπή του κόστους στο άθλημα, αλλά και τη μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση, τα κιβώτια ταχυτήτων πρέπει τώρα να διαρκούν για πέντε αγωνιστικά Σαββατοκύριακα, αντί για τα τέσσερα που ίσχυε μέχρι τώρα.
ΚΑΝΟΝΑΣ 107% ΣΤΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ
Στη διάρκεια του πρώτου μέρους των επίσημων δοκιμαστικών, σε κάθε οδηγό, ο οποίος δεν καταφέρνει να ολοκληρώσει ένα γύρο εντός του 107% του ταχύτερου χρόνου του συγκεκριμένου «κομματιού», δεν θα επιτρέπεται να εκκινήσει στον αγώνα. Όμως, σε εξαιρετικές συνθήκες, οι οποίες μπορούν να περιλαμβάνουν την επίτευξη κατάλληλης επίδοσης στη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμαστικών, οι αγωνοδίκες ενδέχεται να επιτρέψουν την εκκίνηση του μονοθεσίου.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Λαμβάνονται αυστηρά μέτρα για την μείωση των πολλών ωρών εργασίας, με την επιβολή απαγόρευσης κυκλοφορίας στο προσωπικό των ομάδων που σχετίζεται με τη λειτουργία των μονοθεσίων. Έτσι, οι άνθρωποι των ομάδων δεν θα μπορούν να μπαίνουν στην πίστα από τις 12 τα μεσάνυχτα έως τις 6 το πρωί, όταν οι ελεύθερες δοκιμές είναι προγραμματισμένο να αρχίσουν στις 10 το πρωί της επόμενης ημέρας, ή από τη 1 έως τις 7 το πρωί, όταν οι δοκιμές αρχίζουν στις 11. Σε κάθε ομάδα επιτρέπονται τέσσερις ατομικές εξαιρέσεις από τον συγκεκριμένο κανονισμό στη διάρκεια της σεζόν.
ΠΟΙΝΕΣ
Οι αγωνοδίκες έχουν τώρα τη δύναμη να επιβάλουν ένα πιο ευρύ φάσμα ποινών για οδηγικές και άλλες παραβάσεις των κανονισμών. Πλέον θα μπορούν να επιβάλουν ποινές χρόνου, ενώ έχουν το δικαίωμα να αποκλείουν οδηγούς από τα αποτελέσματα αγώνων ή να τους τιμωρούν με αποκλεισμό από επόμενα γκραν πρι.
ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΟΔΗΓΩΝ
1. Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 7 τίτλοι
2. Χουάν Μανουέλ Φάντζιο (Αργεντινή) 5
3. Αλέν Προστ (Γαλλία) 4
4. Τζακ Μπράμπαμ (Αυστραλία) 3
. Τζάκι Στιούαρτ (Βρετανία) 3
. Νίκι Λάουντα (Αυστρία) 3
. Νέλσον Πικέ (Βραζιλία) 3
. Αϊρτον Σένα (Βραζιλία) 3
9. Αλμπέρτο Ασκάρι (Ιταλία) 2
. Τζίμι Κλαρκ (Βρετανία) 2
. Γκράχαμ Χιλ (Βρετανία) 2
. Έμερσον Φιτιπάλντι (Βραζιλία) 2
. Μίκα Χάκινεν (Φινλανδία) 2
. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία) 2
Ρεκόρ
ΠΟΛΥΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΟΙ
1. Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 91
2. Αλέν Προστ (Γαλλία) 51
3. Αϊρτον Σένα (Βραζιλία) 41
4. Νάιτζελ Μάνσελ (Βρετανία) 31
5. Τζάκι Στιούαρτ (Βρετανία) 27
ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΟΛΥΝΙΚΕΣ
1. Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 91
2. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία) 26
3. Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία) 14
4. Φελίπε Μάσα (Βραζιλία) 11
. Ρούμπενς Μπαρικέλο (Βραζιλία) 11
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ
1. Ρούμπενς Μπαρικέλο (Βραζιλία) 307
2. Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 269
3. Ρικάρντο Πατρέζε (Ιταλία) 256
4. Ντέιβιντ Κούλθαρντ (Βρετανία) 246
5. Γιάρνο Τρούλι (Ιταλία) 238
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ POLE POSITIONS ΑΝΑ ΟΔΗΓΟ
1. Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 68
2. Αϊρτον Σένα (Βραζιλία) 65
3. Τζιμ Κλαρκ (Βρετανία) 33
. Αλέν Προστ (Γαλλία) 33
5. Νάιτζελ Μάνσελ (Βρετανία) 32
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ POLE POSITIONS ΑΝΑ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΟΔΗΓΟ
1. Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 68
2. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία) 20
3. Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία) 18
4. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία) 15
. Φελίπε Μάσα (Βραζιλία) 15
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ ΣΤΟ ΒΑΘΡΟ ΑΝΑ ΟΔΗΓΟ
1. Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 154
2. Αλέν Προστ (Γαλλία) 106
3. Αϊρτον Σένα (Βραζιλία) 80
4. Ρούμπενς Μπαρικέλο (Βραζιλία) 68
5. Ντέιβιντ Κούλθαρντ (Βρετανία) 62
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ ΣΤΟ ΒΑΘΡΟ ΑΝΑ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΟΔΗΓΟ
1. Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 154
2. Ρούμπενς Μπαρικέλο (Βραζιλία) 68
3. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία) 63
4. Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία) 36
5. Φελίπε Μάσα (Βραζιλία) 33