Αιώνιοι… μπέμπηδες!

Αιώνιοι… μπέμπηδες!

Εξήντα δυο χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τις 6 Φεβρουαρίου του 1958, όταν η πτήση 609 των Βρετανικών Αερογραμμών προσέκρουσε στον αεροδιάδρομο του Μονάχου, με την αποστολή της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ να είναι ανάμεσα στους επιβαίνοντες. Η ιστορία τους θυμάται ως «τα μωρά του Μπάσμπι». Και πρόκειται για μωρά που δεν έμελε να μεγαλώσουν ποτέ...

Το χρονικό της τραγωδίας

Η αποστολή της Γιουνάιτεντ, επέστρεφε από το Βελιγράδι, όπου αντιμετώπιζε τον Ερυθρό Αστέρα για το Κύπελλο Πρωταθλητριών. Η πτήση 609 σταμάτησε στο Μόναχο για ανεφοδιασμό. Ο πιλότος του αεροσκάφους, Τζέιμς Τάιν και ο συγκυβερνήτης, Κένεθ Ρέιμεντ, προσπάθησαν δυο φορές να απογειώσουν το αεροπλάνο, ωστόσο δεν τα κατάφεραν, λόγω του πάγου που υπήρχε στην πίστα.

Φοβούμενοι πως θα μείνουν πίσω στο πρόγραμμα, αποφάσισαν να κάνουν μια τρίτη προσπάθεια, για την οποία ο Τάιν ήταν αρνητικός. Το αεροπλάνο προσπάθησε να ανέβει, ωστόσο άρχισε να γλιστράει στον παγωμένο αεροδιάδρομο, με αποτέλεσμα να ξεφύγει από αυτόν και να προσκρούσει σε ένα σπίτι.

Ο πύργος ελέγχου του Μονάχου, είχε δώσει την άδεια του στο αεροπλάνο να απογειωθεί. Ο Τάιν παρατήρησε εκείνη την στιγμή πως ο κινητήρας έκανε ένα περίεργο θόρυβο. Αρχικά μάλιστα είχε προγραμματιστεί η πτήση να γίνει την επόμενη μέρα, καθώς είχε ξεκινήσει σφοδρή χιονόπτωση, ωστόσο αυτό δεν συνέβη ποτέ…

Μάλιστα, πολλοί από τους παίκτες, ήταν φοβισμένοι, με τον Λίαμ Γουίλαν, να ακούγεται να λέει: «Αν αυτός είναι ο θάνατος, είμαι έτοιμος».

Λίγο μετά τις 15:00, τοπική ώρα Μονάχου, η τρίτη απόπειρα, έγινε, με τα αποτελέσματα να είναι τα γνωστά, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως τα περισσότερα εκ των θυμάτων κάθονταν πίσω στη ουρά του σκάφους, η οποία από την σύγκρουση, αποκολλήθηκε...

Στο αεροπλάνο, εκτός από την αποστολή της πρωταθλήτριας Αγγλίας, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, επέβαιναν δημοσιογράφοι και φίλοι της ομάδας, με τον τραγικό απολογισμό της τραγωδίας να φτάνει τους 23 νεκρούς, ενώ υπήρξαν και 21 επιζώντες.

Η θρυλική Γιουνάιτεντ

Την εποχή της τραγωδίας, η Γιουνάιτεντ μεσουρανούσε. Κυνηγούσε το ρεκόρ των τριών συνεχόμενων πρωταθλημάτων, ενώ βρισκόταν 6 βαθμούς μακριά από την Γουλβς. Αξίζει να σημειώσουμε πως οι «κόκκινοι διάβολοι» είχαν πάρει την πρόκριση στα ημιτελικά του Κυπέλλου Πρωταθλητριών.

Από την πρόσκρουση, την ζωή τους έχασαν οι:

Κένεθ Ρέιμεντ (πιλότος)

Τόμ Κέιμπλ (μέλος του πληρώματος)

Τζοφ Μπεντ (παίκτης)

Ρότζερ Μπάιρν (παίκτης)

Έντι Κόλμαν (παίκτης)

Ντάνκαν Έντουαρντς (πέθανε στο νοσοκομείο)

Μάρκ Τζόουνς (παίκτης)

Ντέιβιντ Πεγκ (παίκτης)

Τόμι Τέιλορ (παίκτης)

Λίαμ Γουίλαν (παίκτης)

Γουόλτερ Κρίκμερ (γραμματέας της ομάδας)

Τομ Κάρι (μέλος του τεχνικού τιμ)

Μπερτ Γουόλι (μέλος του τεχνικού τιμ)

Αλφ Κλαρκ (δημοσιογράφος)

Ντόνι Ντέιβις (δημοσιογράφος)

Τζορτζ Φόλοους (δημοσιογράφος)

Τον Τζάκσον (δημοσιογράφος)

Άρτσι Λέντμποροουκ (δημοσιογράφος)

Χένριο Ρόουζ (δημοσιογράφος)

Φρανκ Σουίφτ (δημοσιογράφος)

Έρικ Τόμπσον (δημοσιογράφος)

Μπέλα Μίκλος ( ταξιδιωτικός πράκτορας)

Γουίλι Σάτινοφ (φίλαθλος)

Από την σύγκρουση επιβίωσε ο αρχιτέκτονας της μεγάλης Γιουνάιτεντ, Ματ Μπάσμπι, ο οποίος παρέμεινε κλινήρης στο νοσοκομείο για αρκετές εβδομάδες, αλλά και ο Μπόμπι Τσάρλτον, ενώ αμφότεροι 10 χρόνια αργότερα θα οδηγούσαν τους «κόκκινους διάβολους» μέχρι την κατάκτηση του Κυπέλλου Πρωταθλητριών.

Η συνέχεια οδήγησε τον Μπάσμπι να χτίζει την ομάδα από την αρχή, ωστόσο οι «μπέμπηδές» του έμειναν στην ιστορία, καθώς ήταν η ομάδα με τον μικρότερο μέσο όρο ηλικίας που κατέκτησε το πρωτάθλημα, μόλις 22 ετών!

Τα αίτια της τραγωδίας

Αρχικά, οι υποθέσεις για τα αίτια οδηγούσαν στο ανθρώπινο λάθος, ωστόσο όπως διαπιστώθηκε αργότερα, το βασικό αίτιο, ήταν οι εργασίες που γίνονταν στον αεροδιάδρομο για την επέκτασή του.

Ωστόσο, οι γερμανικές Αρχές, παρά το γεγονός πως ήταν υπεύθυνες για το δυστύχημα, κινήθηκαν νομικά κατά του Τάιν, καθώς τον κατηγορούσαν πως δεν έκανε σωστούς χειρισμούς για να απογειωθεί το αεροπλάνο. Ο Τάιν κρίθηκε αθώος το 1968, ενώ αμέσως μετά την τραγωδία του Μονάχου, δεν ξαναπιλοτάρισε.

Στην μνήμη των νεκρών…

Κάθε χρόνο, στις 6 Φεβρουαρίου, τελείται επιμνημόσυνη δέηση έξω από το «Όλντ Τράφορντ». Εκεί υπάρχει μια πλάκα που αναγράφει «1958», την χρονολογία της τραγωδίας, ενώ υπάρχει και ένα ρολόι που αναγράφει «Μόναχο, 6 Φεβρουαρίου 1958», ενώ είναι σταματημένο στις 15:03, όταν δηλαδή συνετρίβη η πτήση 609.

Στο Μόναχο, τόπο της τραγωδίας, τελείται μνημόσυνο στο χωριό Τράντερινγκ, όπου υπάρχει ένας ξύλινος σταυρός που αναγράφει «Στην μνήμη των θυμάτων της αεροπορικής τραγωδίας που έγινε στις 06.02.1958, όπου ήταν η ομάδα της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ».

Επίσης, το 2004, ένα δεύτερο μνημείο δημιουργήθηκε κοντά στο παλιό αεροδρόμιο του Μονάχου. Η πλάκα που υπάρχει εκεί γράφει: «Στην μνήμη όλων όσoι έχασαν την ζωή τους στην τραγωδία που έγινε στις 6 Φεβρουαρίου του 1958». Η πλατεία αυτή ονομάζεται «Πλατεία Μάντσεστερ».



Οι Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ σε αγώνα ταχύτητας στην... άμμο
Οι Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ σε αγώνα ταχύτητας στην... άμμο
Τελικός Κυπέλλου Ελλάδας: Κεκλεισμένων των θυρών το Παναθηναϊκός-Άρης λόγω του νέου νόμου
Τελικός Κυπέλλου Ελλάδας: Κεκλεισμένων των θυρών το Παναθηναϊκός-Άρης λόγω του νέου νόμου
Δωρεάν ταξίδια* αξίας 1.000 ευρώ στο opaponline.gr – Έως την Κυριακή οι συμμετοχές
Δωρεάν ταξίδια* αξίας 1.000 ευρώ στο opaponline.gr – Έως την Κυριακή οι συμμετοχές
Κύπελλο Ελλάδας: Άναψε «πράσινο» για τελικό με κόσμο ο Αχιλλέας Μπέος - Διαφωνία για τον αριθμό
Κύπελλο Ελλάδας: Άναψε «πράσινο» για τελικό με κόσμο ο Αχιλλέας Μπέος - Διαφωνία για τον αριθμό
©2011-2024 Onsports.gr - All rights reserved