McLaren MP-12C

McLaren MP-12C

Η McLaren F1 ήταν το καλύτερο αυτοκίνητο παραγωγής μέχρι την εμφάνιση της MP-12C.

Όλοι περιμέναμε τη νέα McLaren. Κάποιοι είχαν ελπίδες πως η εταιρία από το Woking θα επέστρεφε χωρίς τη Mercedes και εισακούστηκαν.


Πρώτα από όλα το όνομα: Το νέο αυτοκίνητο της McLaren έχει τα διακριτικά MP4-12C τα οποία δεν είναι τυχαία. Αντανακλούν την ιστορία της ως εταιρία κατασκευής αγωνιστικών αυτοκινήτων και εμφανίζουν τη διαφορετικότητα ανάμεσα στα μοντέλα. Έτσι αυτά είναι πιο εύκολα αναγνωρίσιμα, και ταξινομήσιμα. Κάθε αγωνιστικό αυτοκίνητο της McLaren από το 1981 έχει το πρόθεμα MP4. Ακολουθεί ο αριθμός (εδώ το 12). Το νούμερο αυτό  κωδικοποιεί παραμέτρους που το αφορούν: Τη δύναμη, το βάρος, την αεροδυναμική ακόμη και τους… ρύπους. Το «C» είναι το αρχικό γράμμα της λέξης Carbon, το οποίο φανερώνει το υλικό από το οποίο φτιάχτηκε το αμάξωμα. Στο μέλλον (ή καλύτερα σε άλλα μοντέλα και αν το υλικό αλλάξει) μπορεί να δούμε και τα αρχικά άλλων υλικών όπως Αλουμίνιο, Χάλυβα, Πολυκαρμπονάτο, Υαλονήματα κ.α.


Η 12C παίρνει δύναμη από ένα νέο κινητήρα V8, 3.800 κ.εκ. με twin – turbocharger ξηρό κάρτερ και απόδοση 600 ίππων και 61,1 kgm ροπής το 80% της οποίας είναι διαθέσιμο από τις 2.000 σ.α.λ. ενώ οι ρύποι κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα (300g/km) Το βάρος διατηρήθηκε κάτω από τα 1400 κιλά. Σε αυτό βοηθά το πολύ ελαφρύ πλαίσιο αλλά και το νέο κιβώτιο 7 σχέσεων (dual clutch, seamless shift) το οποίο αποκαλούν SSG. Είναι κατασκευασμένο από ένα κράμα μαγνησίου το οποίο αντέχει σε υψηλές θερμοκρασίες και είναι (και αυτό) πολύ ελαφρύ.


Το παρασκήνιο της κατασκευής έχει επίσης πολύ ενδιαφέρον. Η 12C ξεκίνησε τη ζωή της ως P11 project και γεννήθηκε αμέσως μετά την πρώτη παρουσίαση της SLR το 2003. Το αρχικό σχέδιο ήταν να παραχθεί ένα αυτοκίνητο σε συνεργασία με τη Mercedes με αρκετά τμήματα δανεισμένα από τη Γερμανική εταιρία και εξέλιξη στη McLaren. Αργότερα οι… χρηματοδότες στη Στουτγάρδη έκαναν πίσω. Ήρθε και η είδηση της αποχώρησης του Gordon Murray και το project δεν προχώρησε.


Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, η κλίση του παρμπρίζ, ο cab forward  θάλαμος επιβατών είναι στοιχεία δανεισμένα από την F1 παραγωγής. Χαρακτηριστικό είναι και το «παιχνίδι» με τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω που κάνει την 12C εντυπωσιακή ημέρα και νύχτα. Τα εμπρός LED φωτιστικά σώματα σχηματοποιούν το σήμα της McLaren. Έχουν ένα κάλυμμα που διαχέει το φως δίνοντας έξτρα λάμψη. 
Το πίσω μέρος με τις εξατμίσεις οι οποίες για να έχουν μικρότερο μήκος δεν έχουν silencer αλλά βγαίνουν απευθείας από το mixing box. Φυσικά υπάρχει και το αερόφρενο. Είναι το totem στο design της McLaren αλλά και ένα χρήσιμο εξάρτημα. Αυτή τη φορά είναι ο αέρας και πολλοί αισθητήρες, που το ενεργοποιούν.


Στο εσωτερικό μην περιμένετε τον εξοπλισμό του Starship Enterprise ή του Battlestar Galactica. Ούτε τιμόνι joy stick ούτε υπερβολικοί αυτοματισμοί. Χάρη της ασφάλειας καταργήθηκε η τριπλή θέση και η 12C απέκτησε το πρώτο διθέσιο συμβατικό χαρακτηριστικό. Η τηλεματική βρίσκει αρκετές εφαρμογές ενώ το ηχοσύστημα είναι κορυφαίο και μοναδικό για κάθε ιδιοκτήτη. Τα καθίσματα (αεριζόμενα) έχουν πολλαπλά στρώματα αντιιδρωτικών υφασμάτων και δημιουργούν μία τρισδιάστατη εικόνα.

Ακόμη και για μία εταιρία όπως η McLaren η 12C δείχνει να είναι μπροστά από την εποχή της. Πλαίσιο, αναρτήσεις, κινητήρας ΦΩΝΑΖΟΥΝ δύναμη και ιδιαιτερότητα κάτι που δεν είναι συνηθισμένο ακόμη και σε sport αυτοκίνητα.

McLaren MP-12C



Η πορεία της Ολυμπιακής Φλόγας
Η πορεία της Ολυμπιακής Φλόγας
Euroleague: Διπλά τετράδας για Ολυμπιακό, Μονακό, Μπαρτσελόνα - Τελικός για Παναθηναϊκό AKTOR
Euroleague: Διπλά τετράδας για Ολυμπιακό, Μονακό, Μπαρτσελόνα - Τελικός για Παναθηναϊκό AKTOR
Euroleague: "Διπλό" τετράδας στο Βελιγράδι ο Ολυμπιακός
Euroleague: "Διπλό" τετράδας στο Βελιγράδι ο Ολυμπιακός
ΠΑΟΚ: Δύσκολα προλαβαίνει Παναθηναϊκό ο Μπάμπα
ΠΑΟΚ: Δύσκολα προλαβαίνει Παναθηναϊκό ο Μπάμπα
©2011-2024 Onsports.gr - All rights reserved