Η ιστορία της Mercedes (photos+videos)

Η ιστορία της Mercedes (photos+videos)

Mέρες Χριστουγέννων ήταν, όταν το εργοστάσιο Daimler, που διευθύνουν οι γιοι του Γκότλιμπ Ντάιμλερ, Πολ και Άντολφ, παράγει την πρώτη στην ιστορία Mercedes. Το αυτοκίνητο με το τριάκτινο αστέρι που έμελε να αποτελέσει αντικείμενο λατρείας των απανταχού οδηγών είχε μόλις γεννηθεί...

Το τριάκτινο αστέρι, που έχει εμπνευστεί ο ιδρυτής της Γκότλιμπ Ντάιμλερ και συμβολίζει τον εκσυγχρονισμό των μεταφορών σε στεριά, αέρα και θάλασσα, θα υιοθετηθεί το 1909, επτά δηλαδή χρόνια μετά το όνομα «Mercedes» και θα τοποθετηθεί στο μπροστινό μέρος των αυτοκινήτων από το 1910 και μετά.

Εκείνες τις ημέρες ολοκληρώθηκε η κατασκευή του πρώτου μοντέλου Mercedes και ένας Γερμανός πωλητής αυτοκινήτων, ο Εμίλ Γιέλινεκ, παρήγγειλε 36 από τα νέα οχήματα. Πρότεινε μάλιστα το αυτοκίνητο να πάρει το όνομα της δεκάχρονης κόρης του και από τότε μέχρι σήμερα 19 εκατομμύρια μοντέλα με το όνομα Mercedes έχουν ήδη περάσει τη γραμμή παραγωγής.

Μεταξύ των πρώτων αγοραστών ήταν και ο Κάιζερ, ο οποίος απέκτησε την πρώτη του Mercedes το 1904. Ζήτησε μάλιστα να καταναλώνει καύσιμο που παράγεται από... πατάτες αντί για βενζίνη, ώστε να βοηθήσει οικονομικά τους ντόπιους καλλιεργητές!

Η Mercedes-Benz είναι μία γερμανική εταιρεία κατασκευής πολυτελών επιβατικών αυτοκινήτων, καθώς και φορτηγών. Παλαιότερα η εταιρεία ονομαζόταν επίσημα Daimler-Benz AG και το Mercedes ήταν μόνο το όνομα των αυτοκινήτων της. Ιδρύθηκε στη σημερινή της μορφή το 1926, με την ένωση των εταιριών Daimler-Motoren-Gesellschaft και Benz & Cie.

Η ιστορική πορεία της Mercedes-Benz ξεκινά το 1886 με την δημιουργία του πρώτου (σύμφωνα με πολλούς ιστορικούς) αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης από τον Karl Benz. Τα πρώτα μοντέλα με την επωνυμία Mercedes-Benz κυκλοφόρησαν το 1926 υπό το όνομα της σειράς S και SS μετά από την συγχώνευση των εταιρειών των Daimler και Benz, ενώ το 1928 παρουσιάζεται η SSK, ένα από τα κορυφαία αγωνιστικά της εποχής του.

Το 1930 έρχεται η 770 Grosser, ακολουθεί η 380Κ/500Κ/540Κ το 1934 και το 1936 έχουμε την diesel 260 D. Όλα αυτά τα χρόνια η εταιρεία συμμετέχει πολύ ενεργά σε όλες τις μορφές αγώνων και αφήνει ιστορία με τα «Ασημένια Βέλη» της, ενώ μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και τις αναπόφευκτες καταστροφές που υπέστη, ανακάμπτει και παράγει εκπληκτικά για την εποχή αυτοκίνητα, όπως η Type 300/300S/300Sc, η 300 SL Gullwing, η Type 600 και η 300SEL 6.3.

Η δημοφιλής S-Class γεννιέται την δεκαετία του 1970, ενώ η Ε-Class έρχεται το ’80 με αρκετές τεχνολογικές καινοτομίες.

Σήμερα η μάρκα κατασκευάζει μοντέλα και μικρότερων κατηγοριών όπως η Α-Class και Β-Class, πολυτελέστερα και πιο δυναμικά όπως οι CLK, CLS και CL, τετρακίνητα SUV σαν την Μ-Class και την G και GL-Class.

Ιστορικοί σταθμοί

Η Mercedes-Benz παραδοσιακά θεωρείται ως μία από τις εταιρείες που δίνουν πρώτη προτεραιότητα στην ασφάλεια των επιβατών. Οι κυριότεροι ιστορικοί σταθμοί της στον τομέα αυτό είναι οι εξής:

1924: To πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως με φρένα και στους 4 τροχούς.

1951: Πλήρης «κλωβός ασφαλείας», σε συνδυασμό και με τη «ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης» στο εμπρός και πίσω μέρος του οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες προστατεύονται από ένα εξαιρετικά ανθεκτικό πλαίσιο και ότι η ενέργεια της σύγκρουσης απορροφάται μέσω της καταστροφής μόνο του μπροστινού (και του πίσω) τμήματος του αυτοκινήτου και όχι και της καμπίνας επιβατών. Μάλιστα, η Mercedes-Benz ήταν η πρώτη παγκοσμίως εταιρεία που καθιέρωσε δοκιμές πρόσκρουσης για την εξασφάλιση αυτής της «ζώνης» όχι μόνο στο μπροστινό μέρος του σασί, αλλά και στο πίσω μέρος.

1972: Απομάκρυνση της δεξαμενής καυσίμων από το πίσω άκρο του αμαξώματος και τοποθέτησή της πάνω από τον πίσω άξονα, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες να εκραγεί σε οπίσθια πρόσκρουση και να αρπάξει φωτιά το αυτοκίνητο (ωστόσο στο Citroën DS, πολύ παλαιότερα, είχε ήδη τοποθετηθεί μπροστά από τον πίσω άξονα και προς το κέντρο του αμαξώματος.)

1978 / Δεκέμβριος: ABS (Anti-lock Braking System / Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Τροχών) και στους 4 τροχούς (το πρώτο σε ευρωπαϊκό μοντέλο - στις ΗΠΑ είχε πρωτοεισαχθεί από την Chrysler, υπό το όνομα «Sure Brake», στο Imperial του 1971. Επίσης, η General Motors εισήγαγε την ίδια σεζόν σε όλες τις πισωκίνητες Cadillac το «Trackmaster», το οποίο όμως ενεργούσε μόνο στους πίσω τροχούς.

1980 / Δεκέμβριος: Αερόσακος οδηγού, μαζί με πυροτεχνικούς προεντατήρες και σύστημα περιορισμού δύναμης για τις μπροστινές ζώνες ασφαλείας (μεταξύ 1974 και 1976 προσφέρονταν προαιρετικοί αερόσακοι οδηγού / συνοδηγού σε κάποια πολυτελή μοντέλα των Cadillac, Buick και Oldsmobile. Ωστόσο, το κοινό τότε δεν έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πατέντα αυτή και ελάχιστα αυτοκίνητα παραγγέλθηκαν με αερόσακους, με αποτέλεσμα η παραγωγή τους να σταματήσει το 1976. Από την άλλη, σε όσα από αυτά τα αμερικανικά μοντέλα είχαν τοποθετηθεί αερόσακοι, οι ζώνες ασφαλείας ήταν μόνο δύο σημείων αντί τριών, καθώς οι αερόσακοι είχαν τότε επινοηθεί ως ένα εναλλακτικό υποκατάστατο αντί της ζώνης ασφαλείας.).

1985: Αερόσακος συνοδηγού, αρχικά σε περιορισμένα αντίτυπα (σε επιλεγμένους πελάτες κατόπιν ειδικής παραγγελίας), ενώ από τον Δεκέμβριο του 1987 έξτρα αερόσακος συνοδηγού σε μαζική παραγωγή

1986: Traction control system (Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης), με σκοπό την πρόληψη του σπιναρίσματος των τροχών, δηλαδη της απώλειας πρόσφυσης σε τυχόν υπερβολική ταχύτητα ή έντονη επιτάχυνση υπό συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, δηλαδή βροχή, χιόνι ή πάγο (το πρώτο σε ευρωπαϊκό μοντέλο - στις ΗΠΑ είχε πρωτοεισαχθεί το 1971 από την Buick ως έξτρα σε όλα τα μεγάλων διαστάσεων μοντέλα της: Riviera, Estate Wagon, Electra 225, Centurion και LeSabre, υπό το όνομα MaxTrac. Επίσης και η Cadillac είχε εισάγει το 1979 το Traction Monitoring System / TMS στο Eldorado).

1989: Το πρώτο παγκοσμίως σύστημα, σε κάμπριο, εκτίναξης προσκεφάλων των καθισμάτων προς τα πάνω σε τυχόν ανατροπή, ώστε οι επιβάτες να μην συνθλιβούν. Τοποθετείται στο νέο Mercedes-Benz R129 (SL-Class).

1995 / Μάιος: Το πρώτο παγκοσμίως ESP (Electronic Stability Programme ή Electronic Stability Control / ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας ή ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας), στο Mercedes-Benz W140 (S-Class). Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό σύστημα ενεργητικής ασφάλειας, που βελτιώνει την ευστάθεια του οχήματος κατά την οδήγηση.

1996 / Δεκέμβριος: Το πρώτο παγκοσμίως Brake Assist (Σύστημα Υποβοήθησης Φρεναρίσματος).

1998 / Οκτώβριος: Νέο Mercedes-Benz W220 (S-Class). Το πρώτο παγκοσμίως αυτοκίνητο με 10 αερόσακους: 2 εμπρόσθιους, 2 πλευρικούς εμπρός, 2 πλευρικούς πίσω, 4 πλευρικούς οροφής (2+2 εμπρός και πίσω) και μάλιστα ως στάνταρ.

1998 / Οκτώβριος: Distronic cruise control, για την αυξομείωση της ταχύτητας του αυτοκινήτου, έτσι ώστε η απόσταση από το προπορευόμενο να παραμένει πάντα σταθερή (στην πραγματικότητα είχε πρωτοεισαχθεί τον Aύγουστο του 1997 από την Toyota, με το όνομα radar cruise control).

2002 / Οκτώβριος: Pre-Safe, για «προετοιμασία» των καθισμάτων και ζωνών ασφαλείας πριν την πρόσκρουση.

2002 / Οκτώβριος: Το πρώτο παγκοσμίως 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, υπό το όνομα 7G-Tronic. Συνεργάζεται κατάλληλα και με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.


2005 / Σεπτέμβριος: Distronic Plus (είναι ικανό πλέον ακόμα και να σταματήσει το όχημα αν είναι αναγκαίο).

2005 / Σεπτέμβριος: Pre-Safe Brake, με «προ-φόρτιση» των φρένων, ώστε να προσφέρει περαιτέρω υποβοήθηση στο φρενάρισμα.

Άλλη μία πρωτιά για την  Mercedes Benz ήρθε το 2004 όταν μία 38/250 SSK του 1929 δημοπρατήθηκε: για € 6.688.000. Είναι μία από τις 3 SSK του podium από το γερμανικό γκραν πρι του 1927. Έχει το ρεκόρ τιμής για αγωνιστικά αυτοκίνητα του οίκου Bonham.

Η ιστορία της Mercedes (photos+videos)



Το ξεχωριστό μήνυμα της Εθνικής ομάδας
Το ξεχωριστό μήνυμα της Εθνικής ομάδας
Κύπελλο βόλεϊ ανδρών: Απαγόρευση μετακίνησης φιλάθλων για το Final 4
Κύπελλο βόλεϊ ανδρών: Απαγόρευση μετακίνησης φιλάθλων για το Final 4
ΑΕΚ: Αποκάλυψε το σλόγκαν των 100 ετών
ΑΕΚ: Αποκάλυψε το σλόγκαν των 100 ετών
Stoiximan Super League: Τα ντέρμπι «παίζουν» στην COSMOTE TV
Stoiximan Super League: Τα ντέρμπι «παίζουν» στην COSMOTE TV
©2011-2024 Onsports.gr - All rights reserved