Αίτηση πτώχευσης από την Saab (photos+video)

Αίτηση πτώχευσης από την Saab (photos+video)

Μετά από 64 χρόνια συνεχούς και αδιάλειπτης λειτουργίας το τμήμα αυτοκινητοβιομηχανίας της  Svenska Aeroplan AB aktiebolag (Aνώνυμη Σουηδική Αεροπορική Βιομηχανία) κλείνει.

Οι ιδιοκτήτες της εταιρείας προσέφυγαν σε τοπικό δικαστήριο της Σουηδίας, μετά την αποτυχία τους να διασφαλίσουν πόρους από κινέζους επενδυτές. Ωστόσο, η General Motors, που διαθέτει μερίδιο στη Saab, ήταν αντίθεση με τη συμμετοχή Κινέζων,  καθώς θεωρούσε πως  θα αποκτούσαν πρόσβαση στην τεχνολογία της.

Την ίδια ώρα, οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται ότι δεν έχουν πληρωθεί εδώ και ένα μήνα.

Από το κλείσιμο της Saab δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της  στην Ελλάδα, όπως αναφέρουν στελέχη της ΒΑΚΑΡ (αποκλειστικού αντιπροσώπου της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας).

Όπως αναφέρουν, η ευρωπαϊκή νομοθεσία προστατεύει τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Saab, καθώς σύμφωνα με αυτήν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι υποχρεωμένοι να εξασφαλίζουν επάρκεια ανταλλακτικών έως και 12 χρόνια από την διακοπή παραγωγής ενός μοντέλου. Παράλληλα, όπως ενημερώνουν από την ΒΑΚΑΡ, προβλέπεται τουλάχιστον δεκαετής after sales κάλυψη για τους κατόχους αυτοκινήτων Saab.

Ο αριθμός των ταξινομήσεων οχημάτων Saab το διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου ήταν περιορισμένος και διαμορφώθηκε στις 149. Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων της  καταγράφουν δραματική πτώση τα τελευταία χρόνια, ενώ συνολικά είχαν ξεπεράσει τις 1.100 το 2007.

Διαχρονικά τα αυτοκίνητα της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατείχαν μικρό μερίδιο στην ελληνική αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2004, οπότε ο ρυθμός ανάπτυξης του ΑΕΠ διαμορφώθηκε στο 4,2%, ταξινομήθηκαν μόλις 1.193 οχήματα.

Πέραν της εγχώριας αγοράς, διεθνώς το μερίδιο της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι μικρό και αυτή-κατά τους αναλυτές- είναι η αιτία για την οποία η Saab βρίσκεται αντιμέτωπη με το λουκέτο.

Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν κατασκεύαζε περισσότερα από 150.000 οχήματα σε ετήσια βάση και ως αποτέλεσμα δεν ήταν σχεδόν ποτέ σε θέση να καλύψει το λειτουργικό κόστος της.  Έτσι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, την τελευταία εικοσαετία -με εξαίρεση τις χρονιές 1994,1995 και 2001- η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίαζε συνεχώς ζημιές.

Από τη δεκαετία του 1990, η General Motors ήταν η ιδιοκτήτρια της SAAB, η οποία το 2010 εξαγοράστηκε από την Ολλανδική Spyker. Υπό τη «σκέπη» της Spyker, οι πωλήσεις της Saab βρέθηκαν στο ναδίρ και οδήγησαν σε βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της τάξης των 770 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2011.

Φταίει, άραγε, η GM για το τέλος της Saab; Πολλοί λένε πως είχε σύστημα και λόγο που έφερε τη Saab τα τελευταία 20 χρόνια. Αρχικά για να φέρει την Cadillac στην Ευρώπη και να την τοποθετήσει στη θέση της και μετά γιατί έβαλε τα «χρωμιωμένα» πλαίσια στα φώτα του «9-5».

Λίγο πριν το… λουκέτο θυμόμαστε τις καλές και κακές στιγμές της

Οι Σουηδοί πέρασαν την τελευταία δεκαετία, δημιουργώντας αυτοκίνητα από τα ανταλλακτικά  της Opel, αλλά δεν ήταν πάντα έτσι.

Θυμηθείτε το 900 Turbo, με το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ  και τα καθίσματα με τους τρούλους. Το 96 rally car και παρά την δικτατορία της GM, το 9-3 Viggen, το οποίο παραμένει ένα από τα πιο «εξωφρενικά» hot hatch / saloon. Πάνω από όλα, όμως,  θυμόμαστε τη Saab σαν ένα τολμηρό διαφορετικό, ιδιαίτερο  ατασκευαστή που επέμενε να εξελίσσει δίχρονους κινητήρες, να έχει εμμονή με την ασφάλεια και την τεχνολογία turbo και τα περίεργα σχήματα. Θυμηθείτε τα  9-7/Sonnet με τα… ράμφη.

Αναμνήσεις

Σας είπαμε ήδη για κάποιες ιδιαιτερότητες. Διαβάστε μερικές για να καταλάβετε.

Μοχλός ταχυτήτων στην κολώνα του τιμονιού. Οι οδηγοί rally το λάτρεψαν. Ο υπόλοιπος κόσμος το βρήκε λίγο περίεργα τοποθετημένο. Η Saab το διατήρησε ως το 1980. 

 Αεραγωγοί «Αυγοκόφτες» Για πολύ μικρά αυγά, αλλά με πολύ cool σχήμα. Παρά την επέμβαση της GM στο αρχικό σχήμα, παρέμειναν όμορφοι.

Επίσης και οι ποτηροθήκες «υπερθέαμα»

Η μυστική κλειδαριά - «Περιμένετε κύριε αστυνόμε, να βρω πού είναι το κλειδί της μίζας και θα το μετακινήσω. Τι δε με πιστεύετε; Τι σημαίνει δεν έχει κλειδί; Το θυμάμαι κάπου εδώ ήταν».

 Τα πολλά φωτεινά όργανα Το βράδυ τα Saab είναι σα να βρίσκεστε στο cockpit ενός jet. Μόνο που κινείται πιο αργά.

 Πολλά πράγματα αγορασμένα από το Ikea .

Πίσω φώτα στο χρώμα του πάγου. Η GM έκανε και κάτι καλό τοποθετώντας τα όμορφα αυτά φωτιστικά σώματα στο «9-3 X».

Αίτηση πτώχευσης από την Saab (photos+video)



Κύπελλο Ελλάδας, Παναθηναϊκός - Άρης: Τελικό με 8.000 κόσμο για κάθε ομάδα θέλει ο Καρυπίδης
Κύπελλο Ελλάδας, Παναθηναϊκός - Άρης: Τελικό με 8.000 κόσμο για κάθε ομάδα θέλει ο Καρυπίδης
Οι Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ σε αγώνα ταχύτητας στην... άμμο
Οι Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ σε αγώνα ταχύτητας στην... άμμο
Τελικός Κυπέλλου Ελλάδας: Κεκλεισμένων των θυρών το Παναθηναϊκός-Άρης λόγω του νέου νόμου
Τελικός Κυπέλλου Ελλάδας: Κεκλεισμένων των θυρών το Παναθηναϊκός-Άρης λόγω του νέου νόμου
Δωρεάν ταξίδια* αξίας 1.000 ευρώ στο opaponline.gr – Έως την Κυριακή οι συμμετοχές
Δωρεάν ταξίδια* αξίας 1.000 ευρώ στο opaponline.gr – Έως την Κυριακή οι συμμετοχές
©2011-2024 Onsports.gr - All rights reserved