Skoda Fabia 1.2 TDI

Skoda Fabia 1.2 TDI

Λίγες μέρες μετά το ρεκόρ των 2 χιλιάδων και πλέον χιλιομέτρων με ένα ντεπόζιτο, το περίφημο Fabia έρχεται στα χέρια μας και αναφέρουμε.

Σίγουρα συγκαταλέγεται μεταξύ των πλέον δημοφιλών μοντέλων της κατηγορίας του στην ελληνική αγορά και όχι μόνο. To Fabia –ή η Fabia αν προτιμάτε- είναι ένα μικρό αυτοκίνητο γεμάτο πλεονεκτήματα. Προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, είναι αρκούντως δυναμικό σε ότι έχει να κάνει με την οδική του συμπεριφορά, είναι ασφαλές και άνετο, ενώ η ευκολία των χειρισμών του, συναγωνίζεται στα ίσια αυτή των ιαπωνικών ανταγωνιστών.

Η γκάμα των κινητήρων και των εκδόσεων, καθιστά το μοντέλο της Skoda ιδιαίτερα «ευέλικτο» σε ότι έχει να κάνει με την κάλυψη αναγκών, σε ένα μεγάλο εύρος υποψηφίων αγοραστών. Αναμφίβολα, όσοι «γοητεύονται» από τις μικρές απαιτήσεις σε έξοδα συντήρησης, πρέπει οπωσδήποτε να δουν τη συγκεκριμένη έκδοση, με το λιλιπούτειο diesel μοτέρ των 1,2 λίτρων. Ήταν αρχές Μαΐου όταν ο Αυστριακός Γκέραρντ Πλάτνερ έκανε τη διαδρομή Βιέννη- Κοπενχάγη και πάλι πίσω, με ένα μόλις ντεπόζιτο (45 λίτρα) diesel. Μιλάμε για απόσταση 2.006 χιλιομέτρων. Ανεξάρτητα με το πως και το γιατί του ρεκόρ, το νούμερο είναι εντυπωσιακό και οι προσδοκίες υψηλές για εμάς, βάζοντας στο χέρι το ίδιο αυτοκίνητο λίγες μέρες αργότερα.

Αυτό που μπορούμε να καταθέσουμε είναι πως στο ρεκόρ, μάλλον δεν πλησιάσαμε- κι αυτό γιατί απλούστατα οι ημέρες που είχαμε το αυτοκίνητο στη διάθεσή μας, ήταν αρκετά φορτωμένες με υποχρεώσεις που δε μας επέτρεπαν να επιδιώξουμε τυχόν επανάληψη. Από την άλη όμως, χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο χειρισμό του δεξιού πεντάλ και με διαδρομές εντός και εκτός λεκανοπεδίου, το πρώτο «νταμάκι» στον ψηφιακό δείκτη ποσότητας καυσίμου του ρεζερβουάρ, έσβησε μετά από τα πρώτα 180 διανυθέντα χιλιόμετρα. Συνεχίζοντας πιο προσεκτικά σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση, κάναμε λίγο περισσότερα από 1.300 χιλιόμετρα- με τα ¾ περίπου του ρεζερβουάρ. Παρά τη μεγάλη «απόσταση» μέχρι το ρεκόρ, είναι πολύ ενθαρρυντικό το ότι το ίδιο το αυτοκίνητο σε «βάζει στην πρίζα» της οικονομικής μετακίνησης και προσαρμόζεις του ρυθμούς σου ανάλογα.

Γιατί όντως, χρειάζεται κάμποση προσπάθεια από τον οδηγό για να κρατήσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση του αυτοκινήτου. Γράφαμε πριν καιρό για το χαρισματικό Octavia 5 TDI με τον 1.600άρη diesel που πραγματικά βγάζει μάτια με την απόδοσή του, αφού οι εκπτώσεις που επιβάλλει στο ρυθμό μετακίνησης προκειμένου να διατηρηθεί η κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα, είναι πραγματικά μικρές και εύκολα «διαπραγματεύσιμες». Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση του Fabia. Ναι, ok, το ελαφρυντικό είναι εν πολλοίς η μικρή χωρητικότητα του 3κύλινδρου κινητήρα.

Αν θέλεις όμως να κάνεις ρεκόρ, πρέπει να οπλιστείς με πολύ υπομονή και να είσαι συγκαταβατικός με τις... «προτροπές» των άλλων οδηγών στο δρόμο. Αν πάλι θέλεις ένα αυτοκίνητο που είναι αρκούντως οικονομικό και να ξεπερνάει για πλάκα τα 1.000 χιλιόμετρα ανά γέμισμα, κοιτάς προς τη σωστή κατεύθυνση. Οι επιδόσεις του δεν είναι αμελητέα ποσότητα- και πως θα μπορούσαν να είναι με 18,3 kgm ροπής για να κινήσουν τα 1.189 κιλά του αμαξώματος.

Συμβιβάζεσαι με το κροτάλισμα του κινητήρα (εκεί που συναντιούνται οι χαρακτηριστικές χροιές ντίζελ και τρικύλινδρου) και το «άχρωμο» εσωτερικό, εστιάζεις στο λόγο για τον οποίο επιλέγεις και δεν είναι άλλος από τον αργό ρυθμό μείωσης του καυσίμου στο ντεπόζιτο και παίρνεις και ως bonus την απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας στο κράτος και την καθημερινή κυκλοφορία στον πράσινο δακτύλιο, αφού οι εκπομπές CO2 είναι 99 γρ./χλμ. Με 14.030€ (με απόσυρση), ένα από τα πιο πλήρη μοντέλα της κατηγορίας με εξαιρετικές προοπτικές οικονομικής μετακίνησης, μπορεί να μη θεωρηθεί ευκαιρία, είναι όμως μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση.

4 PHOTOS
  • Αθλητικά νέα
  • Ειδήσεις
Αυτοανακοινώθηκε ο Ιντέγε: «Γι' αυτό πάω Κίνα»!
Αυτοανακοινώθηκε ο Ιντέγε: «Γι' αυτό πάω Κίνα»!
Κωνσταντίνου: «Είδα τον κ. Μαρινάκη να βρίζει τον Σισέ»
Κωνσταντίνου: «Είδα τον κ. Μαρινάκη να βρίζει τον Σισέ»
Ποδόσφαιρο: Τέλος Ρότσα, Βονόρτας και Μάρκος
Ποδόσφαιρο: Τέλος Ρότσα, Βονόρτας και Μάρκος
Νεκρός προπονητής στη Λακωνία!
Νεκρός προπονητής στη Λακωνία!
Υπάτιος Πατμάνογλου: Οι πρώτες δηλώσεις του τραγικού πατέρα - Δείτε το βίντεο
Υπάτιος Πατμάνογλου: Οι πρώτες δηλώσεις του τραγικού πατέρα - Δείτε το βίντεο
Μα είναι δυνατόν να κατηγορούν την Jennifer Aniston για κάτι τέτοιο;
Μα είναι δυνατόν να κατηγορούν την Jennifer Aniston για κάτι τέτοιο;
«Respect»: Συνεργασία των καναλιών Νovasports και του Stoiximan.gr για τη Super League
«Respect»: Συνεργασία των καναλιών Νovasports και του Stoiximan.gr για τη Super League
Τροχαίο Αθηνών-Λαμίας:Ραγίζει καρδιές η ανάρτηση στο Facebook του πατέρα που έχασε γυναίκα και παιδί
Τροχαίο Αθηνών-Λαμίας:Ραγίζει καρδιές η ανάρτηση στο Facebook του πατέρα που έχασε γυναίκα και παιδί

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

Περισσότερα για: Moto 3
Το 6ο και 7ο Motor Festival σε Λάρισα και ΟΑΚΑ είναι γεγονός!
Το 6ο και 7ο Motor Festival σε Λάρισα και ΟΑΚΑ είναι γεγονός!
Η αυλαία του Motor Festival 2017 ανοίγει στη Λάρισα (1-2…
Το 6ο και 7ο Motor Festival σε Λάρισα και ΟΑΚΑ είναι γεγονός!
Η θρυλική Ferrari 308 GTS επιστρέφει!
Η θρυλική Ferrari 308 GTS επιστρέφει!
Ο «κοιμώμενος γίγαντας» ξαναβγαίνει στην άσφαλτο μετά από τρεις σχεδόν…
Η θρυλική Ferrari 308 GTS επιστρέφει!
Ένα αμάξι-θρύλος ξανακοσμεί την άσφαλτο
Ένα αμάξι-θρύλος ξανακοσμεί την άσφαλτο
Η Alfa Romeo Giulia μας ξανακάνει την τιμή.
Ένα αμάξι-θρύλος ξανακοσμεί την άσφαλτο
Μπες μες στο καμπριολέ
Μπες μες στο καμπριολέ
13 προτάσεις για το ξεσκέπαστο των ονείρων σου.
Μπες μες στο καμπριολέ
Ένα πυρηνοκίνητο αυτοκίνητο δεν θα χρειαζόταν ποτέ ανεφοδιασμό
Ένα πυρηνοκίνητο αυτοκίνητο δεν θα χρειαζόταν ποτέ ανεφοδιασμό
Εδώ και χρόνια η πυρηνική ενέργεια χρησιμοποιείται πέρα από την…
Ένα πυρηνοκίνητο αυτοκίνητο δεν θα χρειαζόταν ποτέ ανεφοδιασμό
To Μini Cabrio έγινε John Cooper Works και μπορεί να έχει και το Union Jack στην οροφή του
To Μini Cabrio έγινε John Cooper Works και μπορεί να έχει και το Union Jack στην οροφή του
Τo ανοιχτό Mini της νέας γενιάς θα είναι έγκαιρα στα…
To Μini Cabrio έγινε John Cooper Works και μπορεί να έχει και το Union Jack στην οροφή του
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης