Formula 1 Βέλγιο: Βροχή και σήμερα

Formula 1 Βέλγιο: Βροχή και σήμερα

Επιστροφή στα… θρανία για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1, το οποίο συνεχίζεται μετά την καλοκαιρινή διακοπή με έναν από τους πιο παλιούς και ιδιαίτερους αγώνες του το γκραν πρι του Βελγίου στο Σπα.

Ο κόσμος της Formula 1, ύστερα από μερικές εβδομάδες διακοπών, επέστρεψε στη δουλειά. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα συνεχίζεται με το θρυλικό γκραν πρι του Βελγίου στην ιστορική πίστα του Spa – Francorchamps. Οι διακοπές, σύμφωνα με τους κανονισμούς, ήταν υποχρεωτικές για όλους καθώς τα εργοστάσια των ομάδων έμειναν κλειστά για δύο εβδομάδες και μόνο τη Δευτέρα 22/8 ξαναλειτούργησαν. Έτσι, κανείς δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί όλο το διάστημα που μεσολάβησε από τον προηγούμενο αγώνα, (στην Ουγγαρία), για να βελτιώσει το μονοθέσιό του.

Οι αγώνες στο Σπα ξεκινούν από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Η πίστα σχεδιάστηκε το 1920 από τους Ζουλ Ντε Διρ και Χένρι Λανγκλέ Βαν Όφεμ χρησιμοποιώντας τους δημόσιους δρόμους μεταξύ των πόλεων του Βελγίου: Φρανκοσάμπς, το Μαλμεντί και το Στάβελοτ . Ο πρώτος αγώνας Formula 1 σε αυτή την πίστα των 14,120 χιλιομέτρων μέσα στο δάσος των Αρδεννών έγινε το 1950.

Το ανασχεδιασμένο Spa έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά το 1983 και από το 1985 είναι ο μοναδικός προορισμός της Formula 1 στο Βέλγιο. Η νέα διαδρομή των 7 χιλιομέτρων κράτησε τo χαρακτήρα της αρχικής. Τα βασικά στοιχεία της διαδρομής παρέμειναν ζωντανά κάνοντας το Σπα την πιο απαιτητική πίστα  αλλά και τον αγαπημένο προορισμό των οδηγών. Ένα άλλο στοιχείο που κάνει μοναδικό τον αγώνα είναι ο απρόβλεπτος καιρός. Αυτό σε συνδυασμό με το μεγάλο μήκος της διαδρομής δημιουργεί προβλήματα στους οδηγούς καθώς μπορούν να αντιμετωπίσουν διαφορετικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του γύρου. Η πίστα μπορεί να είναι βρεγμένη σε ένα κομμάτι της ενώ σε κάποιο άλλο να είναι τελείως στεγνή, έτσι η προσεκτική επιλογή του set-up για τον αγώνα είναι ένα πολύ σημαντικό σημείο.

Ο συναγωνισμός

Ποιος θα σταματήσει την Red Bull; Είναι η ερώτηση στην οποία όλοι ψάχνουν απάντηση. Πιθανές απαντήσεις: Η McLaren και η Ferrari. Οι δύο ομάδες πέτυχαν προς το παρόν να ανακόψουν τη φόρα των… ταύρων. Όμως στη βαθμολογία των πρωταθλημάτων έχουν πολύ δρόμο να διανύσουν. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ χωρίς να έχει κερδίσει τους τρεις τελευταίους αγώνες αλλά η διαφορά του στο πρωτάθλημα είναι τεράστια. Ο πρωταθλητής του 2010 απέχει 77 βαθμούς από τον δεύτερο (που είναι ο συναθλητής του Μαρκ Βέμπερ) και 82 βαθμούς από τον 3ο  Λιούις Χάμιλτον (McLaren Mercedes).


Ο Φέτελ έχει κερδίσει στους 6 από τους 11 αγώνες που έχουν γίνει μέχρι στιγμής, σε άλλους 4 έχει πάρει τη 2η θέση και μόνο μία φορά έχει βρεθεί εκτός βάθρου. Εχουμε φτάσει σε ένα σημείο μετά το μέσον του πρωταθλήματος που είναι κάπως οριακό. Δεν είναι μακριά ο καιρός που οι ομάδες πρέπει να αποφασίσουν αν θα συνεχίσουν να επιδιώκουν κάτι από τη φετινή σεζόν ή αν θα αφιερώσουν τους πόρους τους στην προετοιμασία για το 2012. 

 Στη McLaren πιστεύουν ότι έχουν ακόμα πιθανότητες για τον φετινό τίτλο και δεν θα τα παρατήσουν, πιέζοντας μέχρι το τέλος. Η στιγμή μοιάζει κατάλληλη για τη βρετανική ομάδα καθώς προέρχεται από δύο συνεχόμενες νίκες σε Γερμανία και Ουγγαρία. 

Δεν συμβαίνει το ίδιο με τη Ferrari, που από τον επόμενο μήνα θα αρχίσει να μεταφέρει το βάρος των προσπαθειών της στην επόμενη χρονιά. Ο Αλόνσο βρίσκεται 89 βαθμούς πίσω από τον Φέτελ και η μαθηματική απώλεια του τίτλου δεν είναι πολύ μακριά. Το Σπα όμως είναι μια πίστα στην οποία τα κόκκινα μονοθέσια έχουν παράδοση στους καλούς τερματισμούς .Σε έναν αγώνα όπως το Βελγικό γκραν πρι  είναι πολλοί οι παράγοντες που μπορεί να κάνουν τη διαφορά. Ένας από αυτούς είναι φυσικά η διαχείριση των ελαστικών.

Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων τη μεσαία (λευκή) και τη μαλακή (κίτρινη) γόμα των ελαστικών της για στεγνό οδόστρωμα. Το πόσο θα χρησιμοποιηθούν οι γόμες θα εξαρτηθεί και από το ευαίσθητο μικροκλίμα της περιοχής των Αρδεννών. Η πρώτη πρόγνωση αναφέρει αυξημένη πιθανότητα βροχής.

Το Βέλγιο με αριθμούς

19 στροφές χαρακτηρίζουν την πίστα και κάθε μία από αυτές χρειάζεται μοναδική προσέγγιση.

9 από αυτές να είναι δεξιές και οι υπόλοιπες 10 αριστερές. Από το σύνολο της διαδρομής δύο στροφές είναι αυτές που ξεχωρίζουν, η ανηφορική Ον Ρουζ στην αρχή του γύρου και η Μπλανσιμόντ με τη διπλή κορυφή. 

3,5 αρνητικά g δέχονται οι οδηγοί καθώς ανηφορίζουν με 300 χλμ/ώρα το λόφο της Ον Ρουζ. Αυτό είναι το μοναδικό σημείο σε όλο το πρωτάθλημα που συμβαίνει αυτό.

237 χλμ είναι η μέση ωριαία ταχύτητα του γύρου.

70% του γύρου οι πιλότοι είναι με το γκάζι κολλημένο στο πάτωμα.

320 χλμ/ώρα είναι η ταχύτητα, «που γράφουν» τα μονοθέσια στη μεγάλη ευθεία Κίμελ προτού πέσουν στα φρένα για τη Λε Κομπ. 24’’ και 1,8 χιλιόμετρα από τη στροφή  Λα Σόρς ως την Λε Κομπς οι κινητήρες δουλεύουν στο όριο, με δυσκολότερο σημείο για τη λειτουργία τους το πέρασμα από την Ον Ρουζ.

5 PHOTOS
  • Αθλητικά νέα
  • Ειδήσεις
Το 7ο Motor Festival του ΟΑΚΑ στέλνει και κοινωνικά μηνύματα
Το 7ο Motor Festival του ΟΑΚΑ στέλνει και κοινωνικά μηνύματα
Κούγιας: «Έχω μιλήσει με Γκαλίτσιο»
Κούγιας: «Έχω μιλήσει με Γκαλίτσιο»
Ουζουνίδης: «Δεν έχουμε χρόνο»
Ουζουνίδης: «Δεν έχουμε χρόνο»
Πέμπτος ο Σπανάκης στην Ολλανδία
Πέμπτος ο Σπανάκης στην Ολλανδία
Βασίλης Δήμας: «Σείστηκε» η Βέροια στη μουσική συνάντησή του επί σκηνής με τον Σταμάτη Γονίδη
Βασίλης Δήμας: «Σείστηκε» η Βέροια στη μουσική συνάντησή του επί σκηνής με τον Σταμάτη Γονίδη
Πανελλήνιες 2017: SOS θέματα για τη Νεοελληνική Γλώσσα
Πανελλήνιες 2017: SOS θέματα για τη Νεοελληνική Γλώσσα
Πτώση αεροσκάφους Mirage 2000 της Πολεμικής Αεροπορίας στις Σποράδες
Πτώση αεροσκάφους Mirage 2000 της Πολεμικής Αεροπορίας στις Σποράδες
Education Festival: Δωρεάν σεμινάρια Μηχανολογίας-Μεταφορών από ΙΕΚ ΑΛΦΑ και Mediterranean College
Education Festival: Δωρεάν σεμινάρια Μηχανολογίας-Μεταφορών από ΙΕΚ ΑΛΦΑ και Mediterranean College

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

Περισσότερα
Νικητής ο Φέτελ, το 1-2 η Ferrari
Νικητής ο Φέτελ, το 1-2 η Ferrari
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έριξε πρώτος την καρό σημαία στο GP…
Νικητής ο Φέτελ, το 1-2 η Ferrari
Τρομερή Mercedes, νικητής ο Χάμιλτον
Τρομερή Mercedes, νικητής ο Χάμιλτον
Τη δεύτερη -μετά το γκραν πρι της Κίνας- νίκη στο…
Τρομερή Mercedes, νικητής ο Χάμιλτον
Κυρίαρχος ο Χάμιλτον στις ελεύθερες δοκιμές
Κυρίαρχος ο Χάμιλτον στις ελεύθερες δοκιμές
Οι Μερσεντές ήταν πολύ ανώτερες στον πρώτο γύρο ελεύθερων δοκιμών…
Κυρίαρχος ο Χάμιλτον στις ελεύθερες δοκιμές
To τραγικό «αντίο» του Ζιλ Βιλνέβ
To τραγικό «αντίο» του Ζιλ Βιλνέβ
Ο θρύλος της Formula 1 «έσβησε» σαν σήμερα πριν από…
To τραγικό «αντίο» του Ζιλ Βιλνέβ
Τους «ανατίναξε» ο Μπότας στο Σότσι
Τους «ανατίναξε» ο Μπότας στο Σότσι
Ο Φινλανδός πιλότος έκανε εξαιρετική εκκίνηση στην Ρωσία και τέθηκε…
Τους «ανατίναξε» ο Μπότας στο Σότσι
Απουσία Αλόνσο από το GP του Μονακό
Απουσία Αλόνσο από το GP του Μονακό
Η McLaren ανακοίνωσε σήμερα ότι ο Φερνάντο Αλόνσο δεν θα…
Απουσία Αλόνσο από το GP του Μονακό
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης