Αδικεί την δουλειά του ο Βαλβέρδε

Δημοσίευση: Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2011 20.32


Χαίρετε κύριοι

Για την επανεμφάνιση του Παναθηναϊκού θα μιλήσουμε σίγουρα με τον Θέμη στην εκπομπή και θα αναφερθώ στο επόμενο κείμενο μου. Το χτεσινό ντέρμπι δεν προσφέρεται για πολλές αναλύσεις.

Το επίπεδο θεάματος ήταν πολύ χαμηλό και σε αυτό την μεγαλύτερη ευθύνη την έχει ο προπονητής του Ολυμπιακού. Ομολογώ πως την Παρασκευή το βράδυ τα έχασα όταν πήγα στο σταθμό για να κάνω την εκπομπή και ο αρχισυντάκτης Τάσος Γιαννακόπουλος μου μετέφερε την τελική δοκιμή του Βαλβέρδε.

Μέχρι την προπόνηση της Παρασκευής ήταν φανερό πως ο αγώνας με την ΑΕΚ αποτελούσε μια καλή ευκαιρία να ξεκινήσει στη θέση του ο Μακούν και να αρχίσει να ενσωματώνεται με το παιχνίδι της ομάδας. Ο Βαλβέρδε όμως είχε διαφορετική άποψη. Παρότι γνωρίζαμε από την πρώτη του προπόνηση πως ο Κωστένογλου θα παίξει με τρία κεντρικά χαφ ο προπονητής του Ολυμπιακού παρέταξε ένα σχήμα που έδινε στους παίκτες της ΑΕΚ τη δυνατότητα να ελέγξουν το χώρο του κέντρου. Δεν χρειάζεται να δεις το παιχνίδι για να καταλάβεις πως οι Μάκος, Βάργκας, Λαγός με τις βοήθειες του Λεονάρντο μπορούν να πάρουν μονομαχίες και τον έλεγχο του ρυθμού από τους Ορμπάιθ, Ιμπαγάσα, Φουστέρ. Πάνω σε αυτό το κομμάτι αναλώθηκε και όλη η εκπομπή της Παρασκευής.

Στο ΟΑΚΑ απλά είδαμε να επαληθεύεται η ποδοσφαιρική λογική. Χρειαζόταν μεγάλη προσπάθεια για να καταφέρει ο Βαλβέρδε να παρατάξει σχήμα που θα χάσει το κέντρο από την ΑΕΚ. Και όμως τα κατάφερε βάζοντας μοναδικό καθαρό αμυντικό χαφ τον Ορμπάιθ που παίζει αποκλειστικά στο χώρο του, δίπλα του τον Ιμπαγάσα ο οποίος δεν είχε κανένα στήριγμα ώστε να μπορέσει να βγάλει τις δημιουργικές του ικανότητες και μπροστά τους τον Φουστέρ που σε ακόμα ένα δυνατό παιχνίδι δεν ακούμπησε μπάλα. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα ο Ιμπαγάσα να κάνει το χειρότερό του παιχνίδι στην Ελλάδα και όλοι οι χαφ της ΑΕΚ να διακριθούν. Το παιχνίδι ήρθε εύκολα στα μέτρα των παίκτες του Κωστένογλου. Η ΑΕΚ κέρδισε στην σκακιέρα. Για την ακρίβεια ο Βαλβέρδε έδωσε τη παρτίδα με τον τρόπο που έπαιξε στον Κωστένογλου. Στην πράξη όμως η νίκη δεν ήρθε πολύ απλά γιατί το ρόστερ της ΑΕΚ υστερεί πολύ σε σχέση με του Ολυμπιακού.

Δεν μπορεί το παλικάρι

Επίσης πρέπει κάποια στιγμή να δούνε στην ΑΕΚ την πραγματικότητα. Δεν πάει άλλο με τον Λυμπερόπουλο. Ο Λύμπε έχει πίσω του μεγάλη ιστορία. Έβλεπα στο pre game του συνδρομητικού τους φίλους της ΑΕΚ να πηγαίνουν στο γήπεδο και όποιον ρώταγε ο δημοσιογράφος έλεγε πως θα σκοράρει ο Λύμπε. Το όνομά του όντως σε προδιαθέτει να ελπίζεις. Όμως στο γήπεδο δεν αρκεί το όνομα πρέπει και να βαστάνε τα πόδια σου. Ο Λύμπε αυτήν την εποχή τουλάχιστον δεν μπορεί.

Ο άνθρωπος φαίνεται πως ταλαιπωρείται που αγωνίζεται. Δεν έχει δυνάμεις ούτε καλά καλά για να κοντρολάρει τη μπάλα. Μόνο τη φάση στο 41ο να δει κανείς  να βάζει τα χέρια του για να κατεβάσει μια εύκολη παράλληλη πάσα του Λεονάρντο στο ύψος του στήθους και την ώρα τού σουτ να μην έχει δύναμη να βάλει για να φτάσει τη μπάλα στο τέρμα, φτάνει για να καταλάβεις την κατάστασή του. Ο Κωστένογλου πρέπει να δει την πραγματικότητα και επίσης να αντιληφθεί πως ο Λεονάρντο έκανε τη διαφορά γιατί πολύ απλά ξέρει μπάλα και έχει τη δυνατότητα να τρέξει μαζί της.

Η ΑΕΚ έχει ακόμα έναν παίκτη που μπορεί να ενεργήσει με αυτόν τον τρόπο και δεν έχει την πολυτέλεια να τον αφήνει στον πάγκο. Τώρα που χτύπησε ο Γκουντιόνσεν θα είναι έγκλημα να μείνει ο Κάρλος στον πάγκο και να δοκιμάσει σχήματα με τους Μπέλεκ – Λύμπε στη βασική ενδεκάδα. Όπως είναι το ρόστερ της ΑΕΚ η μόνη λύση είναι διατήρηση του 4-3-3 στη λογική του ντέρμπι.

Το τρικ αλώστε με τον Μάκο χαμηλά απέδωσε και δίνει τη δυνατότητα στον Κωστένογλου να ξεμπερδέψει από τον Γκέντσογλου και να έχει δύο εκ των Βάργκας, Λαγό, Καφέ για τις θέσεις των εσωτερικών χαφ. Και αυτό το σχήμα θα αποδώσει καλύτερα με τους Λεονάρντο, Κάρλος να αγωνίζονται ψηλά από την τριάδα του κέντρου. Φυσικά θα πρέπει να κάνει και μια προσευχή ώστε ο Μπέλεκ να αρχίσει να βρίσκει δίχτυα.

Από την εποχή Όσιμ

Για να επανέλθουμε όμως στον Ολυμπιακό, η αλήθεια είναι πως ο Βαλβέρδε μου είναι αρκετός συμπαθής. Μόνο τον τρόπο που φέρεται στον πάγκο να δει κανείς είναι φανερό πως σαν άνθρωπος έχει μια ποιότητα. Η εικόνα να χαϊδεύει τον Κοντοέ και από τον πάγκο την ίδια στιγμή να του πετάνε με δύναμη τη μπάλα δείχνει τη διαφορά χαρακτήρα του Βαλβέρδε με τους υπόλοιπους. Μόνο που η αντιμετώπιση στο θέμα Μακούν με ενοχλεί αρκετά. Δεν περιμένει κανείς άλλωστε από έναν άνθρωπο με τη δική του κουλτούρα να βάλει τον εγωισμό του πάνω από την ομάδα και εις βάρος ενός δικού του ποδοσφαιριστή.

Στο παιχνίδι με την ΑΕΚ έκανε ότι περνάει από το χέρι του για να μην τον χρησιμοποιήσει. Μέχρι και τον Αβραάμ δεξί μπακ έβαλε για να μην δώσει την ευκαιρία στον Μακούν να αγωνιστεί. Πραγματικά τόσο μεγάλη επιμονή και προσπάθεια να απαξιωθεί η μεταγραφή ενός προέδρου έχω να δω από την εποχή του Δανιήλ και στη συνέχεια του Οσίμ με τον Μπορέλι. Και εδώ δεν έχουμε μια περίπτωση ενός ταλέντου που δεν έχει γίνει σωστή αξιολόγηση των δυνατοτήτων του από τον προπονητή. Ο Μαρινάκης έφερε στον Βαλβέρδε έναν έτοιμο ποδοσφαιριστή ο οποίος έχει μια πολύ επιτυχημένη καριέρα πίσω του.

Είναι παράλογο μόνο που θεωρεί πως ο Ορμπάιθ ή ο Φέισα πρέπει να είναι στον αρχικό κορμό της ομάδας και όχι ο Μακούν. Κανονικά ο Ολυμπιακός θα πρέπει να χτιστεί πάνω στους Μέλμπερκ, Αβραάμ, Τοροσίδη, Μακούν, Ιμπαγάσα, Μιραλάς. Μια εξάδα δηλαδή ποδοσφαιριστών πολύ υψηλού επιπέδου για τα ελληνικά δεδομένα, που σου εξασφαλίζει αμυντική λειτουργία, ποιότητα και τη δυνατότητα να φανείς ανταγωνιστικός σε υψηλό επίπεδο. Ο Βαλβέρδε όμως ακυρώνει χωρίς λόγω τη μεταγραφή Μακούν, έχει δώσει σημαντικό ρόλο σε παίκτες που θα έπρεπε να είναι συμπληρωματικοί όπως οι Ορμπάιθ, Φουστερ και χρησιμοποιεί τον Μιραλάς συνεχώς στη μοναδική θέση που δεν μπορεί να έχει διάρκεια στο παιχνίδι του. Δεν τα γράφω όλα αυτά γιατί θεωρώ πως πρέπει ο Ολυμπιακός να αλλάξει προπονητή.

Ο Βαλβέρδε είναι καλός προπονητής. Για εμένα σίγουρα ο καλύτερος που είχε ο Ολυμπιακός την τελευταία δεκαετία. Όμως κάποιες του επιλογές κρατάνε την ομάδα του πίσω και δεν βοηθούν ώστε να βγουν οι πραγματικές δυνατότητες του ρόστερ στο γήπεδο. Πέρα απ' όλα αυτά η αντιμετώπιση του Μακούν δείχνει εμπάθεια και δεν γίνεται να μην έχει ενοχλήσει τον ιδιοκτήτη της ΠΑΕ. Και το χειρότερο είναι πως αυτήν τη φορά ο Μαρινάκης έχει δίκιο να είναι στραβωμένος από τον τρόπο που χειρίζεται ο προπονητής τη μεταγραφή που του έκανε.

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

12 σχόλια
  • georgemegki06 Τετάρτη, 19 Οκτωβρίου 2011 02:54 Συντάχθηκε από georgemegki06

    τσαρλυ πραγματικα συμφωνω μ αυτα που ειπες κ για την διαταξη του ολυμπιακου κ για τη μη χρησιμοποιηση του μακουν..

    επισης θα συμφωνησω μ εναν φιλο που τονισε οτι τ ποδοσφαιρο 2011 ειναι το ποδοσφαιρο barcelona.....ομως θα ηθελα να πω οτι το πρεσσιν τησ μπαρτσα δεν εχει καμια σχεση με αυτο τ ολυμπιακου..κ κυριως τ περσινο...η μπαρτσα παιζει με τριπλετα μπροστα οπως κ ο ολυμιακος αλλα τ κεντρο ειναι αρκετα διαφοροποιημενο..ο βαλβερδε κοιταει να πιεσει ψηλα ετσι ωστε ν μπορεσει ν κλεψει την μπαλα πανω απο τ κεντρο...ο γκουαρντιολα πιεζει παντου με 2 παιχτες σε οποιοδηποτε κομματι του γηπεδου...θα μου πειτε για τ ροστερ...τοτε μπορει ν α3ιοποιηθει καλυτερα τ δικο μας κ σ αυτο συμφωνω με τ τσαρλυ...

    πιστευω πως τ ποδοσφαιρο που παιζει ο ολυμπιακος τωρα μοιαζει με τη μιλαν του αντσελοτι...δηλαδη μπροστα απο τ στοππερ ενασ αργος αλλα ταυτοχρονα ποιοτικος παιχτησ που μπορει ν δωσει (μαλλον)ευκολα τη μπαλα οπως κ να την βγαλει απο την περιοχη με μακρυνη μπαλια...κ καπου εκει ξεκιναει ολο τ προβλημα...ο ολυμπιακος βαζει κ αλλον ενα παιχτη μ τ ιδια χαρακτηριστικα ακριβως μπροστα του(ιμπαγασα)...συνολο 2 αργοι στατικοι αλλα καλοι παιχτεσ με την μπαλα στα ποδια...

    παμε στη τριτη θεση του κεντρου ουσιαστικα λιγο πιο μπροστα κ δεξιοτερα του ιμπαγασα που οπως φαινεται ανηκει σε εναν εκ των φουστερ μοδεστο....κ εξαρταται απο τ ποσο επιθετικα θελει ν παιξει η ομαδα....αν μπει ο φουστερ υπαρχει σαφως πιεση στα στοππερ κ μενεισ στο χωρο του κεντρου με 2 αδυναμους αργους κ πολυ κακα αμυντικογενεις παιχτες...οποτε μην απορουμε γιατι η αμυνα αλλα κ ο τερματοφυλακας εχουν σοβαρα θεματα σε αντεπιθεσεις κ στην πιεση της αλλης ομαδας...αν τωρα παιξει ο μοντεστο, τ κεντρο αποκτα αλλον ενα αργο παιχτη χωρισ χιλιομετρα αλλα δυνατο για ν κανει τ βρωμικο παιχνιδι...απο τη στιγμη που δε προλαβαινει αντιπαλους κ καθετες πασες αναγκαστκα κανει φαουλ.....

    οποτε σαφως κ πιστευω οτι ο μακουν οπως κ ο φεισα ειναι παιχτες που χρειαζονται στο ποδοσφαιρο περισσοτερο απο ορμπαιθ μοντεστο κ φουστερ...καλοι παιχτες αλλα πρεπει ν υπαρχει μια ομοιογενεια κ στο κεντρο κ σε ολες τις γραμμεσ.....

    βλεποντασ την τετραδα τησ αμυνας κ ο τορο κ ο αβρααμ κ ο χολεμπας ειναι γρηγοροι...στην επιθεση ο μιραλλασ κ ο αμπντουν η ο τζιμπουρ ειναι επισησ γρηγοροι....δε μπορει να επιμενεις σε ενα τοσο στατικο κεντρο.....


    δεν ειμαι αρνητικοσ με τ βαλβερδε αλλα δε μπορω να μη σχολιαζω αμεσα οταν τ συμβολαιο του ληγει του χρονου...δεν μπορω ν τον αφησω να πειραματιζεται αλλο ενω ειχε 5+ μηνεσ για προετοιμασια κ παρουσιαζει αυτο τ συνολο...δεν μπορω να μην πω οτι ακομα ΔΕΝ υπαρχει πλανο...

  • SlashTarzan Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2011 15:48 Συντάχθηκε από SlashTarzan

    Εγω παντως βρισκω τις επιλογες του Βαλβερδε απολυτως λογικες με βαση τη φιλοσοφια που προσπαθει να χτισει.Φροντιζει στην εντεκαδα να υπαρχουν τουλαχιστον 2 playmakers οι οποιοι θα παιρνουν την μπαλα απο χαμηλα κ θα οργανωνουν παιχνιδι-γι΄αυτο ο Ριερα ηταν υπερπολυτιμος για τον τροπο παιχνιδιου του Ολυμπιακου κι ας ηρθε ψιλοκαμμενος στην Ελλαδα.Αναγκαστικα τωρα αυτον το ρολο εκτος απο τον Ιμπαγασα τον αναλαμβανει ο Ορμπαιθ που μπορει να σηκωσει το κεφαλι κ σε πρωτο χρονο να πασαρει(αυτο βεβαια μπορει να το κανει και ο Φεισα προσφεροντας πολυ περρισοτερα και στον ανασταλτικο τομεα κ κουβαλωντας την μπαλα,το απεδειξε αλλωστε περιτρανα στο παιχνιδι με την Αρσεναλ).Τι να γινει,ομως,που τραυματιζεται συνεχεια και κρινεται ετσι απαραιτητη η ταυτοχρονη χρησιμοποιηση Ορμπαιθ και Ιμπαγασα στο χωρο του κεντρου.Ο Φουστερ απο την αλλη ειναι ο παιχτης που εχει τα χαρακτησιστικα του δεκαριου (σε χαμηλο επιπεδο συμφωνω) που αναζητα ο Βαλβερδε,οχι τον κλασικο μπαλαδορο που κρατα συνεχεια μπαλα και προσπαθει να τριπλαρει τους παντες και τα παντα αλλα καποιον που πιεζει ψηλα ,βγαινει ως δευτερος επιθετικος και εχει τα τελειωματα να σκοραρει.Τετοιον ρολο δεν ειχε και ο Μπελουτσι πριν 2,5 χρονια?Μπορει το παδοσφαιρο του Βαλβερδε να στηριζεται στην κατοχη και στην οργανωση αλλα απο τους παιχτες μπροστα ζητα αυτοματισμους και γρηγορες ενναλλαγες της μπαλας και οχι να κολλαει η μπαλα (σαν το μπασκετ του Ομπραντοβιτς σε μια υπερβολη!!!).

    Οσο για τη θεση του σεντερ φορ ειναι λογικο να επιλεγεαι ο Τσεμπουρ και οχι συχνα ο Παντελιτς(το λεω για αυτους που τον κατακρινουν και γι΄αυτο!) γιατι ο Βαλβερδε θελει καποιον δυνατο στο μαρκαρισμα που να κρατα τα στοπερ χαμηλα αλλα και να τραβιεται προς τα εξω και να δινει στηριγματα στους συμπαικτες του.Κατι τετοιο δεν εκανε και ο (καλος) Ντιογκο επι Βαλβερδε?

    Τελος, οσον αφορα τη μη χρησιμοποιηση του Μακουν κατα ενα περιεργο τροπο συμφωνο και με σενα Τσαρλι(πολυ καλη η προσεγγιση σου) αλλα και με το φιλο Κ1pap(ωραιο αρθρο) που σημαινει οτι καταλαβαινω κ τον Βαλβερδε που δεν τον χρησιμοποιει αλλα και τον κοσμο που εχει αγανακτισει-εδω που τα λεμε καποια ΘΩΡΑΚΙΣΗ το κεντρο τη χρειαζεται.

    Σε γενικες γραμμες δηλαδη πιστευω ο Βαλβερδε θελει τη σιγουρη πασα και αναπτηξη απο πισω -ρολο που αναλαμβανουν τα μυαλα που πρεπει να κραταναι και μπαλα μεχρι να βρουν χωρο να πασασρουν- και γρηγορη ανπτηξη μπροστα.Το θεμα ειναι τι γινεται οταν δεν εχουμε την μπαλα-πιεση ψηλα και οσα ντουπλαρισματα μπορουν να βγαλουν ο εξτρεμ και οι μεσοι.Φυσικα αυτο το ποδοσφαιρο δε βγαινει παντα ισως επειδη δεν υπαρχουν και τα καταλληλα στελεχη για να υλοποιηθει σε επιπεδο Champions Leage.Mην ξεχναμε οτι τετοια περιπου φιλοσοφια υιοθετουν οι κορυφαιες ομαδες της Ευρωπης.
    ΟΠΟΙΟΣ ΒΑΡΕΘΗΚΕ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ κ εγω βαρεθηκα να γραφω.

    Υ.Γ.1.Σε αυτο που θα διαφωνησω καθετα με σενα Τσαρλι ειναι η χρησιμοποιηση της λεξης ''εμπαθεια''.Ειναι παρολογο να ακουγεται οτι ο Βαλβερδε δεν συμπαθει τον Μακουν απο τη στιγμη που δεν εχει γινει καποιο περιστατικο στην προπονηση.Ο Βαλβερδε οπως και καθε σοβαρος προπονητης κοιταει τι ειναι καλυτερο για τον τροπο παιχνιδιου της ομαδας του και προφανως ο Μακουν δεν ειναι στα πλανα του μεχρι στιγμης ή δεν εχει αξιολογησει σωστα τον παικτη.Σε ακραια περιπτωση μπορεις να τον χαρακτηρισεις ανικανο ή ασχετο οχι εμπαθη.

    Υ.Γ.2.Συφωνω με αυτους που κατακρινουν τον προπονητη για τη χρηση του Μαρκανου αντι του Αβρααμ αλλα απο τον ιδιο τον παικτη δεν μπορεις να ζητας περρισοτερα.Ως αναπληρωματικος μπακ στον Ολυμπιακο ηρθε οχι στην Μπαρτσελονα.

  • obelix Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011 23:20 Συντάχθηκε από obelix

    your mind

    ούτε συμφωνησα ούτε διαφώνησα με το οτι άλλαξε την μπροστινή τριάδα. Απλά επισήμανα στον Τσάρλυ οτι δεν είχε δικιο για την διάταξη του ολυμπιακού.
    Όσον αφορα τα περι κλείσιμο των χώρων στο κέντρο για να μη βγει η μπάλλα στα πλάγια, είναι σωστη ως σκέψη, αλλά πρακτικά δεν είναι δυνατον να μη βγεί ενας με έναν ο ακραίος επιθετικός με τον ακραίο μπακ. Κάποιες φορές δεν θα κόψει το κέντρο. Άλλωστε μόλις 3 φορές βγηκε ο Λεονάρντο φάτσα με τον Μοντεστο και έγιναν 3 φάσεις για την ΑΕΚ.

    Σε γενικές γραμμές θέλω να πω οτι μια ομάδα δουλευεται απο τον προπονητη στις προπονήσεις και μαθαίνει να παίζει με ένα, αντε δυο, τρόπους.Σαφώς και το κοουτσάρισμα δίνει βοήθεια στην ομάδα, αλλά όχι σε τόσο καθοριστικό βαθμό, όπως θεωρεί βάσει των σχολίων του ο Τσάρλυ. Δεν νομίζω οτι αν δεν έπαιζε ο Αμπτούν και έπαιζε όχι ο Μακούν, αλλά ας πούμε ο Τσάβι, θα είχε καμια δραματική διαφορα ο Ολυμπιακος, βάσει της κακής βραδιάς που ήταν οι πιο πολλοι παίκτες.

    Τέλος το σχόλιο για τα "κεφάλια" προφανώς δεν απευθυνόταν σε σενα, αλλα σε διάφορους υβριστες, όποια αποψη και αν υποστηρίζουν

  • Your mind... Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011 17:52 Συντάχθηκε από Your mind...

    obelix
    Γιατί έπαιξε ο Φουστέρ στο κέντρο με αποτέλεσμα να ξεχνιέται μπροστά μιας και έχει συνηθίσει να παίζει μπροστά; Μήπως γιατί ο Βαλβέρδε χάλασε την πετυχημένη τριπλέτα Φουστέρ-Μιραλάς-Τζεμπούρ(βάζοντας τον Αμπντούν δεξιά και το Φουστέρ στο κέντρο) στην επίθεση για να μη βάλει το Μακούν στο κέντρο; Απο τη στιγμή που όπως λες εσύ(και συμφωνώ) ότι η άμυνα μας είναι αργή, το λογικό στο δικό μου μυαλό είναι να προσπαθήσεις να κλείσεις τους χώρους πριν πάει η μπάλα στην επίθεση όπου θεωρητικά ο αντίπαλος έχει πλεονέκτημα(που διαφωνώ μιας και μόνο ο Λεονάρντο είναι γρήγορος από την ΑΕΚ). Αυτό με την τριπλέτα που έπαιξε ήταν αδύνατο.
    Δεν ψάχνουμε κάποιο κεφάλι, εγώ πρώτος είμαι που υποστηρίζει ότι ο Βαλβέρδε είναι από τα μεγαλύτερα κεφάλαια του Ολυμπιακού αυτό το διάστημα και σίγουρα αυτή η ομάδα έχει το δικό του στίγμα. Απλή συζήτηση για μπάλα κάνουμε. Κι επειδή θεωρώ ότι ο κόουτς και καταλαβαίνει τα λάθη του και τα διορθώνει και είναι δίκαιος, αυτή την αδικία με το Μακούν θα την αποκαταστήσει σύντομα.

  • obelix Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011 15:02 Συντάχθηκε από obelix

    Φίλε Τσάρλυ λες : "Και όμως τα κατάφερε βάζοντας μοναδικό καθαρό αμυντικό χαφ τον Ορμπάιθ που παίζει αποκλειστικά στο χώρο του, δίπλα του τον Ιμπαγάσα ο οποίος δεν είχε κανένα στήριγμα ώστε να μπορέσει να βγάλει τις δημιουργικές του ικανότητες και μπροστά τους τον Φουστέρ που σε ακόμα ένα δυνατό παιχνίδι δεν ακούμπησε μπάλα".

    Δεν επαιξε ετσι ο ολυμπιακός. Είχε την ίδια ακριβώς διάταξη όπως με Αρσεναλ και ΠΑΟΚ, δηλ. 4-3-3. Αμυντικό χαφ μόνο ο Ορμπαϊθ (λογικο να κινείται σε λιγους χώρους αν είναι ο μοναδικός αμυντικος χαφ), λιγο μπροστα και αριστερα ο ιμπαγάσα, δεξια ο φουστέρ (και οχι πισω απο το φορ), και μιραλας, τζεμπουρ και αμπτουν η τριαδα στα άκρα και μπροστά.

    Επίσης καλές οι αναλύσεις επι συστημάτων και διατάξεων, αλλα μην υπερβάλουμε στο πόσο επηρρεαζουν την εκβαση ενος αγώνα. Υπάρχουν παράγοντες (φόρμα παικτών, διάθεση,τύχη κλπ.), που σαφως παίζουν μεγαλύτερο ρόλο σε έναν αγώνα απο το αν ενας παίκτης παίζει λιγο πιο δεξια ή λιγο αριστερα κλπ.

    Οσον αφορά την "ακατανόητη" τοποθετηση του Αβραάμ δεξια, στα μάτια μου είναι απόλυτα λογική. Λείπουν τα δυο βασικά δεξια μπάκ, στη θέση τους ο Μοντέστο που αδυνατεί να ακολουθήσει σε ταχύτητα τον Λεονάρντο, με αποτέλεσμα ολες οι φάσεις της ΑΕΚ να γίνουν απο εκεί. Κατι πρέπει να αλλάξει. Απο τους διαθέσιμους αμυντικούς μονο ο Αβρααμ είναι γρήγορος. Εκτος αν θελατε να βάλει δεξι μπακ τον Χαβίτο η τον φετφατζίδη.

    Γενικα στο ποδοσφαιρο υπάρχουν καλές και κακές βραδιές για όλους. Ο μέσος όρος είναι που ξεχωρίζει τις ομάδες. Και στην τελική , παιχνίδι είναι χαλαρώστε λιγο και μην ψάχνουμε κάποιο "κεφάλι" σε καθε στραβη.

  • Νίκος Π. Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011 11:40 Συντάχθηκε από Νίκος Π.

    Συγνώμη φίλε Τσάρλυ αλλά εγω διαφωνώ ότι ο Βαλβέρδε είναι καλός προπονητής.Έχασε από τη χειρότερη Μαρσέιγ όλων των εποχών,τη χειρότερη Άρσεναλ όλων των εποχών και δεν κατάφερε να κερδίσει τη χειρότερη Αεκ όλων των εποχών.Και τα τρία παιχνίδια χάθηκαν από καθαρά προσωπικά του λάθη και εμμονές.Και μην ξεχνάς ότι εκτός τον Μακούν αγνοεί επιδικτικά και τον Πάντελιτς.

  • Your mind... Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011 10:59 Συντάχθηκε από Your mind...

    Κ1pap
    Είμαι ένας από τους φαν του Βαλβέρδε στην Ελλάδα. Αλλά στο θέμα Μακούν ο κόουτς είναι λάθος. Από κάθε άποψη. Και συμφωνώ με τον Τσάρλυ. Κι αυτό γιατί ενώ σωστά λες ότι ο Μακούν ήρθε τελευταίος θα προσθέσω ότι είχε κάνει προετοιμασία. Όπως ο Ορμπάιθ που πήρε κατευθείαν φανέλα βασικού. Κι άντε πες ο Ορμπάιθ ήξερε τι θέλει ο Βαλβέρδε. Πως περιμένεις να καταλάβει τις ανάγκες σου ο Μακούν αν τον έχεις συνέχεια πάγκο και τον βάζεις μόνο και μόνο για να παίξει και η μεταγραφή του προέδρου; Γιατί αυτό μου δείχνει η μέχρι τώρα διαχείριση. Αν δεν παίξει στο ματς με την ΑΕΚ που είναι μοναδικός χαφ που μπορεί να παίξει, πότε θα παίξει; Μεθαύριο έχει πιο πολλές πιθανότητες να παίξει ο Φέισα που είναι ανέτοιμος παρά ο Μακούν. Αυτό το θεωρείς λογικό; Δε νομίζω...

  • Charilaos 6 Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011 10:42 Συντάχθηκε από Charilaos 6

    Τσάρλυ, δεν τα γράφεις ΟΛΑ. Λες "Για μένα ο Βαλβέρδε είναι καλός προπονητής".

    Συμπληρώνω εγώ "Για την Ελλάδα.."

    Την τελευταία δεκαετία για "χ", "ψ" λόγους ο Ολυμπιακός έπαιρνε το νταμπλάκι του με πολύ τσάμπα-μάγκες προπονητές, γιατί πολύ απλά δεν είχαν εκείνοι τον καθοριστικό ρόλο στους αγώνες, αλλά η ανικονότητά τους φαινόταν στην Ευρώπη, όπως και αυτή του Βαλβέρδε φάνηκε φέτος.

    Τυχαίνει να είμαι οπαδός της Βιγιαρεάλ από Ισπανία και παρακολουθώντας την πολύ συχνά (και επί Βαλβέρδε), διαπίστωσα ότι μόλις ανέλαβε στην μετά Πελεγκρίνι εποχή (μέγα λάθος του... -όπως και του Μπενίτεζ με Ίντερ-) πήγε να τα αλλάξει όλα σχετικά με τον τρόπο παιχνιδιού της.

    ΦΥΣΙΚΑ δεν του βγήκε και λίγο πριν απολυθεί είπε... να το ξαναγυρίσει στο σύστημα του Πελεγκρίνι μήπως και σωθεί. Είναι αυτοί μεγάλοι προπονητές ρε;; Μην τρελαθούμε τελείως.

    Ξαναλέω: Στον Ολυμπιακό, όλοι οι προπονητές, "φαίνονται" επιτυχημένοι...

    Για την Ελλάδα, καλός είναι λοιπόν...

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΛΕΞ. Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011 09:43 Συντάχθηκε από ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΛΕΞ.

    Το ακατανόητο δεν είναι που ο Βαλβέρδε απαξιώνει τον Μακούν, οι προπονητές έχουν αδυναμίες κι αντιπάθειες, όπως όλοι. Το ακατανόητο είναι που εσύ έσπευσες να χαρακτηρίσεις τον Μακούν ως ποδοσφαιριστή που παίζει 11άδα κι αλλάζει ισορροπίες σε κάθε ομάδα παγκοσμίως, πλην Μπαρτσελόνα!
    Ποιος, ο Μακούν! Ένας καλός, αξιόμαχος μέσος, που όμως δεν παύει να είναι ένας Καμερουνέζος διεθνής ρόλου κι όχι Ετό(ούτε στα τελικά του Κυπέλλου Εθνών Αφρικής δεν πέρασε...), που έχει κάνει καριέρα ουσιαστικά μόνο υπό τις οδηγίες ενός προπονητή (Πιέλ) και έχει τόσο φθίνουσα πορεία, που τα τελευταία χρόνια κάθε μεταγραφή του είναι στο μισό - και βγάλε - κόστος της προηγούμενης: 13 εκατ. στη Λιόν, 6 στην Άστον Βίλα, σχεδόν τσάμπα στον Ολυμπιακό...

  • Γιώργος K. Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011 00:37 Συντάχθηκε από Γιώργος K.

    Μπράβο Τσάρλυ,
    εξαιρετικά τα άρθρα σου, μας μαθαίνετε μπάλα με το Θέμη. Σας ακούω κι απ'την εκπομπή. Να'στε καλά. Συνεχίστε.

  • Κ1pap Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011 00:07 Συντάχθηκε από Κ1pap

    Προσωπικά έχω κερδίσει αρκετά σε ποδοσφαιρικές γνώσεις απο τις αναλύσεις σου.Διακρίνω όμως μια αδυναμία κατανόησης της κατάστασης στο συγκεκριμένο ζήτημα.

    Ας το πάρουμε γενικά.Κατα καιρούς,οποια ομάδα επικρατεί στην ευρώπη για κάποιο χρονικό διάστημα,ο τρόπος παιχνιδιού της επηρεάζει και το ευρωπαικό ποδόσφαιρο γενικότερα.Είδαμε πόσες ομάδες παραδειγματίστηκαν απο τη μίλαν για παράδειγμα στη 10ετία του '00.Σκληρό κέντρο,έλεγχος του ρυθμού και με μέσους που είχαν κυρίως "πνευμόνια" καλή κάλυψη των χώρων και σκληράδα.Νομίζω πως σε αυτό το ποδόσφαιρο έχεις μείνει όμως και έπρεπε να αναθεωρήσεις λίγο την κατάσταση ειδικά απο τη στιγμή που ξεπετάχτηκε το φαινόμενο "μπαρτσελόνα".Σε έχω παρακολουθήσει επανειλημένα πόσο τη θαυμάζεις(την μπαρτσελόνα) αλλά θα έπρεπε να κατανοήσεις λίγο παραπάνω πως το ποδόσφαιρο του '11 είναι made in barcelona και επομένως αρκετές ομάδες δουλεύουν πλέον με αυτές τις αρχές.

    Στο ποδόσφαιρο αυτό λοιπόν(του 2011),οι μέσοι δεν διακρίνονται ούτε για τα πνευμόνια τους,ούτε για την σκληράδα τους.Οι παίχτες που έχουν αυτά τα χαρ/κα δεν έχουν χώρο δράσης στο κέντρο του γηπέδου αλλά πλέον μπορούν να φτάσουν μέχρι και την αντίπαλη περιοχή.Τα 6αρια που έχεις στο μυαλό σου σαν παίχτες τύπου σιμάο ή γκατούζο πλέον είναι άχρηστοι σε αυτό το ποδόσφαιρο.Είναι άχρηστοι σαν 6αρια όμως.Αν παράλληλα μπορούν να δημιουργήσουν μετά την επανάκτηση της μπάλας τότε αυτοί οι παίχτες μεταφέρονται αυτόματα στον χώρο μεταξύ των 2 ημικυκλίων της επίθεσης.Απο τα σημερινα 6αρια απαιτείται η άμεση πάσα,η εκίνηση του τρανζίσιον και κυρίως το καθαρό μυαλό.Οχι τα πνευμόνια.

    Ο βαλβέρδε βλέποντας έναν παίχτη με τα χαρ/κα του μακούν,ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΕΙ(του 2011),μόνο μπροστά απο το 6αρι μπορεί να τον βάλει για να εκμεταλευτεί τις ικανότητές του στην πίεση.Η οποία πίεση θέλει να την προκαλεί στους αντίπαλους μπακ.Το 6αρι που θέλει ο βαλβέρδε δεν είναι τυχαίο επίσης που είναι παίχτης τύπου ορμπάιθ και αυτό έπρεπε να το λάβεις περισσότερο υπόψη σου για να συνθέσεις το "πάζλ" που έχει να κάνει με την χρησιμοποίηση του μακούν αλλά και με την λειτουργία που θέλει να έχει το κέντρο του γενικότερα.

    Και το σημαντικό στοιχείο που ο μακούν θεωρείται "ανέτοιμος" είναι κάτι εξαιρετικά προφανές.Ηρθε τελευταίος.Ο βαλβέρδε έβγαλε μια ολόκληρη προετοιμασία με άλλους μέσους και ο μακούν ήρθε λίγο πριν αρχίσει επίσημα η σεζόν.Μέχρι να μάθει ο καμερουνέζος τις ανάγκες και τη λειτουργία που θέλει ο προπονητής του απο έναν παίχτη σε αυτή τη θέση (ΟΧΙ ΩΣ 6αρι επαναλαμβάνω),θα περάσει κάποιος καιρός και είναι απόλυτα λογικό.

    Πάντως αν μετά απο επι της ουσίας ένα μήνα επίσημων υποχρεώσεων,βγαίνει το συμπέρασμα εμπάθειας του προπονητή προς τον μακούν με τον μακούν να είναι το τελευταίο κομμάτι που προστέθηκε σε αυτό το ρόστερ,τότε μάλλον η εμπάθεια στοχεύεται προς τον προπονητή.Και απο εσένα με τις γνώσεις και την εμπειρία σου δεν περίμενα να μπεις σε τέτοια λημέρια αφού είναι γνωστή η εκτίμησή σου στον βαλβέρδε.

    (Θα χαρώ αν βρήκες κάτι ενδιαφέρον να συνεχιστεί η επικοινωνία μας με μέσω e-mail)

  • vence Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2011 23:55 Συντάχθηκε από vence

    Λες να τον ετοιμάζει για Ντόρμουντ; Αν δεν κάνω λάθος ο Τοροσίδης δεν προλαβαίνει το ματς και ο Μανιάτης είναι ανέτοιμος. Που και έτοιμος να θεωρηθεί θα είναι μια μικρή έκπληξη να δω τον Βαλβέρδε να τον βάζει στο ματς αυτό, αλλά αυτή είναι άλλη συζήτηση, Σε κάθε περίπτωση είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δούμε αυτό που θεωρούμε ότι φανταζει ως ιδανικό στη τριπλέτα του κέντρου, δηλαδή Μακούν-Ορμπάιθ και Ιμπαγάσα μπροστά τους, όμως στη πράξη δεν έχουμε δει τον Μακούν να παίζει εκεί όσο τον είδαμε να παίζει. Ο Βαλβέρδε τον έβαζε σε πιο ελεύθερο ρόλο προτιμώντας τον Ορμπάιθ για anchor man, για 6ρι. Εκεί δεν θες Ορμπάιθ, Μακούν ή Μοντεστό θες. Αλλά τα λες κι εσύ συνέχεια Τσάρλυ, η ευλαβική προσήλωση σε τακτική και πλάνο έχει ως μειονέκτημα την κακή διαχείριση (ή ανάγνωση) του ρόστερ του. Φταίει είναι πολλοί οι παίχτες και κάπου όλοι πρέπει να παίξουν; Εκτός κι αν όντως υπάρχει θέμα Βαλβέρδε απέναντι στο ρόστερ του Ολυμπιακού πράγμα που θα τον καθιστούσε επικύνδινο.

    Γιατί καλά και χρυσά που επιτέλους ήρθε ένας προπονητής που γνωρίζει πως παίζεται το σύγχρονο ποδόσφαιρο όμως πίσω από αυτό κρύβεται μια τεραστια αδυναμία αν όντως δεν μπορεί να αξιολογήσει τους παίχτες που έχει. Εκτός κι αν είναι παράλογο να ζητάμε να δούμε τον Μακούν 6ρι. Ή τον Φετφατζίδη στη θέση του Ιμπαγάσα. Τον Μιραλάς δεξιά. Τους Αβραάμ-Μέλμπεργκ δίδυμο στην άμυνα που θα βγαίνουν μόνο γιατί έχουν τραυματιστεί ή αν έχουν συμπληρώσει κάρτες. Την απομάκρυνση του Κοστάντσο από τα γκολπόστ.

    Προφανώς και το ματς με τη Ντόρμουντ είναι το πλέον σημαντικό και το λιγότερο που περιμένω να δω είναι να τα δώσει όλα η ομάδα.

Το σχόλιο σου

Copyright © 2010 - 2016 OnSports | Όροι Χρήσης | Επικοινωνία
Monetized by DPG DIGITAL MEDIA
Βάλε το e-mail σου και κάνε click για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση για τα πιο σημαντικά νέα, δώρα και διαγωνισμούς των websites που εκμεταλλεύεται εμπορικά η DPG DIGITAL MEDIA.